Een pratend paard? Ik vind dat je dit goed in de gaten moet blijven houden omdat het een reactie is op een correctie van jouw kant. Iedere keer als jij "nou doe niet zegt"reageerd ze daar op. Een beetje beledigd lijkt wel. (heb het filmpje 3x gezien en dat viel me op) Het moet niet ontaarden in ongewenst gedrag. De stal is haar ruimte en jij breekt in in haar ruimte. Zij doet ditzelfde door steeds kontakt te zoeken en zo komt zij in jouw ruimte. probeer wat meer afstand te houden. Het is wat makkelijker om haar te corrigeren in een neutrale ruimte zoals een wasplaats waar je haar vast kan zetten en ze niet steeds in jouw ruimte kan komen. Het klinkt heel grappig maar is het ook zo grappig .Laten we hopen van wel in dat geval lekker laten piepen als het voor jou geen kwaad kan.
unicumW
Geplaatst: 20-01-10 00:32
als ze dat huppeltje naar jou toe maakt, wat iemand anders hier ook al aanhaalde vind ik haar niet echt vriendelijk kijken.. ik denk ook dat je geluk hebt dat ze nog niet verder is gegaan, ze probeert je gewoon te imponeren.. ik zou in iedergeval niet blij zijn als mijn paard zo op me af "springt" oren in der nek, en dat geluidje erbij.. ik zou toch iets duidelijker tegen der zijn..