petitparis schreef:Zijn PRE's en lusitano's niet vaak te klein? Iemand heeft me wijs gemaakt dat je onder 1.60m niet hoger mag starten dan ZZ
Nu denk ik persoonlijk dat je weinig barokke paarden in de top ziet omdat het beeld van een mooi dressuurpaard de laatste jaren verander is. We willen een groot paard, ruime bewegingen, veel souplesse,... een paard met een iets langer rug lijkt al gauw beweegelijker dan eentje met en korte rug. Ook de halshouding oogt heel ander bij een barok type dan een kwpn'er
Volgens mij is het zo je boven de 1.48m alles mag starten, want alleen Nederland heeft het begrip e-pony. In de andere landen is een e-pony (dus vanaf 1..48m) gewoon een paard. Mij is iig verteld door iemand uit de subtop dat je vanaf 1.48m gewoon Grandprix bij wijze van zou mogen starten.
Edit: Even reglementen doorgespit, een paard wordt inderdaad vanaf 1.48,1 m als paard benoemt. Bij de pony's mag je meedoen tot en met 1.48m. Dus dan is het ook zo, dat je vanaf 1.48m mag starten bij de paarden, want anders zou je internationaal niks kunnen met een e-pony (wat dus buiten nederland een gewoon paard is).
Daarnaast zijn er zat pre's/lusitano's etc boven de 1.60m, ik heb dan een kleintje maar in het wereldje zijn de meeste toch echt min 5-10 cm grote dan die van mij.
Maar ik vraag me het ook af hoor. Denk dat een van de bekende subtoppers plotseling zijn stal omtoverde in een stal vol met barokkies het beeld al aardig zou veranderen. Het is gewoon de trend, en inderdaad, voorbeen'gezwaai' (niet negatief bedoeld, ik hou ook van mooie kwpners), is er populair
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 12-01-10 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt