Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

daquira schreef:Het enige nadeel van de strandrit is wel dat ik 100 km van de kust woon. Het is dus wel een stevige rit. Ik zou dan wel iets leuks zoeken waar zowel zij als ik kunnen verblijven voor een nachtje. Dan kan ik volgende morgen als ze weer lekker fris is, het strand op. Goh heerlijk, krijg er helemaal kriebeltjes van. Groetjes
Tenzij je een doorwintert endurance-paard hebt.Mandyke schreef:Ik denk wel dat je realistisch moet zijn ... 100km afleggen, een nachtje overnachten en de volgende morgen het strand op ... Ik denk dat je paard dan heeeeeeel rustig zal zijn op het strand!Tenzij je een doorwintert endurance-paard hebt.
Maak er een vakantie week van en hoor eens rond of er nog mensen willen meegaan, dat is toch altijd leuker EN veiliger dan alleen gaan.
Verder maakt het niet uit of je paard 4 jaar is of 14 jaar, hoe ze zal reageren is geheel afhankelijk van haar karakter en hoe jij daar op inspeelt. Wel vind ik jouw paard nog wat jong om zo'n afstand te overbruggen, maar dat is mijn mening.
. Rengalop lukte toen ook niet meer. 
Waratje schreef:Mandyke schreef:Ik denk wel dat je realistisch moet zijn ... 100km afleggen, een nachtje overnachten en de volgende morgen het strand op ... Ik denk dat je paard dan heeeeeeel rustig zal zijn op het strand!Tenzij je een doorwintert endurance-paard hebt.
Maak er een vakantie week van en hoor eens rond of er nog mensen willen meegaan, dat is toch altijd leuker EN veiliger dan alleen gaan.
Verder maakt het niet uit of je paard 4 jaar is of 14 jaar, hoe ze zal reageren is geheel afhankelijk van haar karakter en hoe jij daar op inspeelt. Wel vind ik jouw paard nog wat jong om zo'n afstand te overbruggen, maar dat is mijn mening.
Ik neem aan dat die afstand van 100 km gewoon met de trailer (of vrachtwagen) wordt overbrugd, dus dat is ook voor een jong paard niet zo'n probleem, hoor, mits het gewend is aan de trailer.![]()
Als je die 100 km onder het zadel zou willen doen, doe je er verstandig aan om daar enkele reis al een dag of 5 voor te nemen, beetje afhankelijk van de conditie van ruiter en paard.
Mandyke schreef:Ik zou ook denken gewoon met de trailer maar hoe ik het lees in haar post wil ze die rit te paard doen. Voor 100km ga je toch niet ergens overnachten? Daar ben je op een uur, zelfs met een trailer. Is gewoon 's morgens opladen, lekker op het strand gaan rijden en 's avonds terug de trailer op en naar huis.

UK_eef schreef:Voor Belgie is de limiet 120 km (met trailer.) Dit hoorde ik pas.

YelaBrenda11 schreef:hoi !
nou ik kan uit eigen ervaring spreken
ben in september met mijn 4 jarige draver naar camerduin gegaan . ze was echt heel erg braaf . ze is rustig het strand op gegaan , af en toe wel even op een volte gezet om haar in stap te houden . op een gegevne moment gaf ik een klakje met mijn tong , wen weg was ze ! 1200 meter in 3 minuut en 40 sec.
nou is het per paard verschillend hoor ! maar mijn draver was nooit eerder op het strand geweest . ik had ook geen zin om maar net zolang op de volte te houden tot ze rustig werd. het is wel zo hoor , ze moet naar mij luisteren . maar voor deze ene keer ( slecht van mij he:$) dacht ik ; je mag zo hard gaan als JIJ wilt ! we gaan maar 1 keer per jaar naar het strand . en dan mag ze .
dus mijn tip; ga niet zitten zwoegen en zweten om je paard rustig te houden , laat hem gaan .
succes en vooral plezier !
liefs femke
ik heb aan de punten die je schrijft , gedacht . en heb dan ook geschikte tijd en plaats , en overzicht uitgezocht . zodat ik kan zien of er voetgangers of dieren in de buurt zijn . YelaBrenda11 schreef:daar heb je wel gelijk ik labyrinth . maar het verhaal is anders als je dichterbij het strand woont , dan wordt je paard automatisch kalmer omdat hij de omgeving kent . maar eens per jaar naar het strand en hem uit laten razen kan naar mijn idee geen kwaad . ik ga hem ook niet proberen rustig te laten draven of galopperen om deze redenen;
1. het is een tevergeefse poging.
2. ik maak hem bewust van zijn krachten .
verder begrijp ik je reactie wel , maar dit is mijn mening .
femke
YelaBrenda11 schreef:ik weet nu hoe jullie erover denken .
en ik weet dat de meeste reacties ook hetzelfde zullen zijn .
en ik waardeer ze ook wel , hoor , maar verder is dit wel mijn laatste bericht op dit topic omdat het gewoon mijn mening is .en ja , misschien was het niet handig om die te plaatsen , want dan gebeurd er dus dit ..
) misschien had ik dat er meteen bij moeten zetten .