kwartaaltarief wegenbelasting B-vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:10

_O- haha die wilden gewoon even genieten van het uitzicht.......... moraal van dit verhaal: niet lijken op een lekker ding in dito auto
Zet de volgende dat ik de weg op ga wel een pruik op incluis plaksnor en bril en opblaaspop ernaast

J_Onne

Re: kwartaaltarief wegenbelasting B-vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:57

Hm, misschien moet ik ook maar een pruik aanschaffen dan! ;)

Nog even een vraagje:
Ben vandaag naar zeeland afgereisd, maar de oldtimer was niet helemaal naar mijn zin. Onderweg ook nog een andere auto bekeken, uit '94. Daar moet ik wel wegenbelasting over betalen dus.

Weet iemand toevallig hoe het zit met het zetten van een auto op een bv? Is het mogelijk om je vrachtwagentje op de zaak te zetten als je voor die zaak eigenlijk helemaal geen auto nodig hebt?

En anders dan hou ik het maar gewoon bij een 60-dagen kaart denk ik ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:53

ikke schreef:
Dat ligt aan meer zaken. Mij zullen ze zo snel niet aanhouden. Denk je nu echt dat die gasten een ouwe vent in een dikke Range Rover aanhouden? Die gasten weten heus wel dat daar niks te halen valt; hooguit een vergeten kentekenbewijs of dat soort geneuzel in de marge. Jonge griet in een Barbiejeep loopt heel wat meer risico's!
En nee, dit zuig ik niet uit mijn duim! We waren met twee combi's onderweg. Eerste combi: Dikke L200 pick-up, tweepaardstrailer, vrouw van middelbare leeftijd aan het stuur, dito kerel ernaast. Tweede combi: duidelijke jongere vrouw, blond, Daihatsu-in-babyblauw, 1,5 paards trailer eraan. Drie keer raden wie er aan de kant moest........

middelbare leeftijd is ruim genomen natuurlijk... vroegah kreeg je je E rijbewijs er gewoon bij, dus als ze denken dat jij die leeftijd heb, en verder nette spullen onder je kont die dus wsl alles kunnen hebben aan gewicht etc... -> zou ik ook niet snel aanhouden voor controle (ben niet van de politie ;) )

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:03

savana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:13

heb mijn twee paards wagen prive gekocht, aangezien ik "ondernemer" ben krijg ik korting op de wegenbelasting:
moet wel aan de voorwaarde voldoen dat min 10% van de km die ik per jaar rij voor het bedrijf zijn. Voor mij geen probleem, voor jou volgens mij wel.
'Dus denk ik dat je m niet op een bv kunt zetten.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 13:12

Daar was ik al bang voor! Bedankt voor alle info iig! Ik denk dat het dan toch een 60-dagen kaart wordt als ik besluit de wagen te kopen. Eerst nog een keer kijken met iemand die meer verstand heeft van auto's dan ik ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:17

J_Onne schreef:
Daar was ik al bang voor! Bedankt voor alle info iig! Ik denk dat het dan toch een 60-dagen kaart wordt als ik besluit de wagen te kopen. Eerst nog een keer kijken met iemand die meer verstand heeft van auto's dan ik ;)

Doe eens een link, als ie op I-net staat. Kan ik je mogelijk al wel wijzen op de nodige valkuilen.