Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bello2005 schreef:Oreo,
Nou ja zeg, wat is dit voor rare opmerking? een ruin is ook maar gewoon een hengst die "onnodig" gecastreerd is in het verleden.........
vertel jij mij waarom je een hengst moet castreren terwijl hij geen stap verkeerd zet ??
In de openingspost is te lezen dat dit paard wél storend "hengsten"-gedrag vertoont
Zolang je concequent blijft zal hij braaf genoeg zijn.
Je gaat tenslotte een merrie ook niet een operatie ondergaan omdat ze irritant doet als ze hengstig is wel dan ?? (steriliseren )
Enig idee hoeveel hengtsen die in handen zijn van profruiters uiteiendelijk gecastreerd worden omdat hun gedrag te gevaarlijk is?
c_alsemgeest ,
Misschien omdat je een hengst hebt en hem graag een sociaal leven gunt in een groep paarden op de wei?
nogmaals koop dan een ruin. Zie bovenste opmerking, dan koop je een gecastreerde hengst, dus waar zit 't verschil?
En genoeg hengsten die met andere ruinen.merries in de groep kunnen samen lopen.
En er zijn er ook genoeg die daar levensgevaarlijk gedrag door gaan vertonen.
Amyz,
dat happen ed is er sowieso vrij makkelijk uit te krijgen..
hoewel de hormoontjes natuurlijk niet op te voeden zijn :p
Hier zeg je het zelf.............
maar dat happen is niet iets wat hengsten alleen maar doen
en van die hormomen daar geef ik je gelijk in, maar ook hierop antwoord ik
blijf concequent
mijn hengst heeft al 2 keer gedekt, en blijft braaf
hapt niet, schopt niet, is niet irritant, steigerd niet, is niet gemeen..
Hoe zou dat toch komen..?? Omdat je geluk hebt, laten we even afwachten hoe braaf hij in april/mei nog is......................
Niet doordat ik hem alles toe laat.. nee is nee.. en niet ja, wat in de meeste gevallen wel is bij andere
maar blijkbaar halen jullie liever een mes erbij, dat het dan sneller is opgelost..
beetje zwak hoor.
bello2005 schreef:Marinke,
echter licht het echt aan hengst tot hengst en wie er met hem omgaan
Zolang je concequent blijft zal hij braaf genoeg zijn.
Je gaat tenslotte een merrie ook niet een operatie ondergaan omdat ze irritant doet als ze hengstig is wel dan ?? (steriliseren )

En een feit is een feit; een hengst die bestempeld is met "lastig" verkoopt nou eenmaal moeilijker dus is het castreren; hopen dat het beter wordt, zo niet hup toch de verkoop in..

Tucky schreef:hey,
ik heb nog een vraagje, onze tinkerhengst is bijna 2 jaar en nu sedert 1 weekje bij ons op stal. Volgens mij heeft hij niet zo goed geleerd om een halster aan te doen. Hij bijt erin en als het me toch lukt om het achterste reeds over zijn nek te krijgen, dan bijt hij in m'n jas of in mijn armen.
Hoe los ik dit nu best op? Hoe krijg ik hem rustig en met zijn hoofd naar beneden om zijn halster aan te doen?