Krijg ik deze stalling verhuurd, en voor hoeveel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Re: Krijg ik deze stalling verhuurd, en voor hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:15

Ik vraag me af hoe je je paard dan kunt rijden? Kun je langs de weg rijden of houdt het rijden dan eigenlijk min of meer op?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:17

AngelsDitch schreef:
Voor buitenrijders is het misschien wel interessant.
Is de omgeving een beetje te doen kwa buiten rijden?

ja het is erg rustig gelegen daar dus niet veel verkeer.. ik moet alleen eens gaan uitzoeken of er miss een bos is waar je mag rijden dat zou al iets fijner zijn..

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:17

maarja wat zou je er aan over houden per paard als je uit gaat van 150 euro stalling?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:22

Deel die 150 eens door het aantal dagen in de maand? Kijk dan hoeveel het per dag is en kijk dan hoeveel hooi stro en voer je nodig hebt per dag. Denk niet dat het haalbaar is.
Dus eerder verlies dan winst vrees ik.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:22

Hangt van de prijs van inkoop af..

Wij gebruiken hier nog kleine pakjes stro en betaal ong 5 euro per pakje. Gebruik denk ik max 7 in de maand (iedere dag mest en urine eruit) dus dat is dan 35 euro aan stro. Reken ruim, dan kom je op, 45 euro aan strokosten?
Inkoop hooi/kuil heb ik geen idee. Grote baal voordroog ingepakt is goede kwaliteit rond de 40 euro? Hoe lang doe je daar mee?
Meusli kost per zak zo'n 10 euro. Mijne doet 2 maanden ermee, maar die krijgt maar 2 keer een handje.

Zomers met 24/7 weidegang natuurlijk geen strokosten en weinig tot geen ruwvoerkosten.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:51

RianneH schreef:

Wij gebruiken hier nog kleine pakjes stro en betaal ong 5 euro per pakje. Gebruik denk ik max 7 in de maand (iedere dag mest en urine eruit) dus dat is dan 35 euro aan stro. Reken ruim, dan kom je op, 45 euro aan strokosten?
Inkoop hooi/kuil heb ik geen idee. Grote baal voordroog ingepakt is goede kwaliteit rond de 40 euro? Hoe lang doe je daar mee?
Meusli kost per zak zo'n 10 euro. Mijne doet 2 maanden ermee, maar die krijgt maar 2 keer een handje.

Zomers met 24/7 weidegang natuurlijk geen strokosten en weinig tot geen ruwvoerkosten.

:oo €5,- per pakje? Een pakje stro kost in Brabant €2.50 voor ca 25 kg

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:52

Voer ,hooi en stro kosten moet je reken op ongeveer €70,- per maand.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:59

nou ik zat ook aan 150 euro ongeveer te denken.
maar ik weet niet hoe groot die paddocks zijn?
kan daar eentje niet een kleine of juiste maat rijbak van gemaakt worden?
als je reacreatieve ruiters heb die ook veel buiten rijden en hun paard echt voor de lol hebben ofzo.dan kan dat namelijk wel.
zo ben ik ook altijd overal tevreden mee geweest.
ik betaal dan wel veel meer hier maar heb ook meer op t erf.
(2 paddocks,longeerstuk,20x40 bak buiten,2 weides circa 100m lang per stuk,totaal 8 stallen,vlas en hooi) en betaal tussen de 170 en 210 euro ligt eraan hoeveel je verbruikt.
en dan moet je wel je eigen biks erbij doen..
dus denk dat die stalling bij jou dan echt niet hoger kan worden dan 150..
en weet ook niet wat ze in je omgeving bij andere stallen vrage?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:01

maverick schreef:
RianneH schreef:

:oo €5,- per pakje? Een pakje stro kost in Brabant €2.50 voor ca 25 kg

Hier friesland ;) Kleine pakjes zijn altijd duurder en daarnaast is het nogal hoge kwaliteit stro. Ik vind de prijs best meevallen hoor.
Grote pakken gebruiken we hier niet, want het uitmesten en opstrooien is eigen werk ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 06:01

hoeveel land is er precies en om hoeveel stallen/paarden gaat het? Ik zou mijn paard niet ergens zetten waar hij de enige is maar ook niet met 10 anderen op een halve hectare, bijvoorbeeld.
Aan de andere kant; stallen verhuren voor minder dan een tientje per dag (de helft!?) en daar dan hooi, stro, een uur werk en service aan bijna onmogelijk tevreden klanten (want vindt maar eens een pensionklant die nooit zeurt! ;) ) voor te moeten leveren én de zorg, verantwoordelijkheid en 't feit dat je dus iedere dag, altijd beschikbaar moet zijn...
Succes!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:52

Misschien kun je het aanbieden voor opfok voor mensen die hun veulen/jaarling niet in een grote groep willen gooien?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:04

Mariska_28 schreef:
Misschien kun je het aanbieden voor opfok voor mensen die hun veulen/jaarling niet in een grote groep willen gooien?

Precies, of voor paarden die met pensioen zijn en gewoon lekker oud mogen worden in een wei.

Maar blijft nog steeds de vraag: hoe groot is de wei en hoeveel paarden willen ze daar dan op zetten?
Als de weides inderdaad zo klein zijn, dan moet TS bij haar berekening er ook rekening mee houden, dat ze in de zomer ook ruwvoer bijgevoerd moeten krijgen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:16

Aan de andere kant; stallen verhuren voor minder dan een tientje per dag (de helft!?) en daar dan hooi, stro, een uur werk en service aan bijna onmogelijk tevreden klanten (want vindt maar eens een pensionklant die nooit zeurt! ;) ) voor te moeten leveren én de zorg, verantwoordelijkheid en 't feit dat je dus iedere dag, altijd beschikbaar moet zijn...
Succes![/quote]

Ja idd wat is nou 5 euro per dag?
Dan heb je hooi stro en voer nodig, en ook je eigen tijd die je erin steekt.
Ik zou er echt niet aan beginnen hoor. Ik voer hier zeker 1 baal hooi per dag per paard, dat is al bijna 5 euro aan hooi.
En nu de rest nog.
Weet waar je aan begint, en pensionklanten zijn niet zo makkelijk over het algemeen.

kim_dori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:07

denk tussen de 100-125 euro... *D

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:58

ik zou er niet meer dan 100 euro voor betalen aangezien er geen bak bij zit.
Zit er een bak in de buurt of leuke uitrijmogelijkheden? dan zou ik er maximaal 150 voor vragen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 08:47

De stalling op zich klinkt goed echter voor mij zou een groot nadeel dat een geen rijbak aanwezig is. En ook waar ligt de stalling, direct aan een drukke weg of nabij bos of ander natuurgebied waar je mag rijden.
Indien dat laatste het geval is zou je eerder mensen krijgen.

Qua prijs zit ik te denken kostprijs materiaal een bv een bedrag van 25,00 euro voor de stalling in de maand.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 09:50

Opfok is inderdaad nog een idee.
En gepensioneerde paarden ook.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 10:57

Voor mij zou het niet interessant zijn.
Ik vind het een groot nadeel dat er geen rijbak is.
Is er geen mogelijkheid deze alsnog aan te leggen?

Verder is stro helemaal niet zo duur. Alleen het is maar net wat een gek er voor geeft, en eigenlijk zijn alle paardenhouders veel te gek!
Stro doet bv €90,- per ton
Dus omgerekend naar kleine pakjes zou je max 2,- per pakje mogen betalen.
En dat is door heel nederland.

Zelf zou ik nu niet meer als €100,- per maand gaan betalen