goedkope cap net zo goed als een dure?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:40

Sommige, duurdere, merken van fietshelmen geven je vermindering tot 50 % op een nieuwe helm na een val met een helm van hun merk. Spijtig genoeg heb ik al enkele keren van deze service moeten gebruikmaken.
Misschien zijn er ook merken van caps die deze service geven, eens naar vragen als je een nieuwe koopt.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:57

lautje93 schreef:
Je betaald meer voor het uiterlijk, en het merk en niet om de kwaliteit.

Ik heb ook eens een goedkope gehad (40/50euro) en toen viel ik eraf, en die cap was dus doormidden. En met m'n Gpa, ben ik ook al gevallen en daar is niks mee aan de hand. Dus er zal lijkt mij wel kwaliteits verschil inzitten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:01

x_Maxime schreef:
lautje93 schreef:

Ik heb ook eens een goedkope gehad (40/50euro) en toen viel ik eraf, en die cap was dus doormidden. En met m'n Gpa, ben ik ook al gevallen en daar is niks mee aan de hand. Dus er zal lijkt mij wel kwaliteits verschil inzitten.

NEe, want ook die moet je na een val erop vervangen.

Alle caps met een keurmerk zijn goed. Prijs maakt dan niet uit. Het is hooguit dat het ene model prettiger zit voor jou dan het andere.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:43

x_Maxime schreef:
lautje93 schreef:

Afhankelijk van hoe hard je valt hoort de cap te breken. De cap absorbeert de energie die vrijkomt bij de val door te mee een deel mee te geven. Soms breekt de cap hierbij dit is als je hard valt juist beter omdat het dan meer van de klap opvangt dan hij zonder te breken zou kunnen. Een cap kan trouwens ook alleen van binnen gebroken zijn, dit kan je op geen enkele manier controleren. Als je op je hoofd bent gevallen is een cap dus ook niet meer betrouwbaar ook een GPA cap niet meer staat gewoon in je instructie boekje.

_Marinke_

Re: goedkope cap net zo goed als een dure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:52

Het komt vooral neer op de commercie, je betaalt echt voor het merk ;)

Net alsof je beter rijd met een GPA cap en een anky pad :')