Rare manier FNRSproef rijden, 2 ruiters tegelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Re: Rare manier FNRSproef rijden, 2 ruiters tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:12

Thx, ik vatte 'em al niet....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:36

Ik zou toch echt duidelijk maken aan de betreffende manege dat dit gewoon waardeloos jureren is en je zo niet goed kan zien welke ruiter wat onder de knie heeft en/of goed uitgevoerd. Lijkt me ook niet prettig maar goed...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:46

Hier is dat heel normaal.
Zoals Flettie al schreef, bij de E is het zo maar ook bij het volgende nivo, de A, wordt er vaak met meerdere in de ring gereden. Daar is de moeilijkheidsgraad toch al wel wat hoger.
In deze cathegorie rijden zelfs volwassenen wedstrijden.
Tis zelfs mogelijk om met 4 ruiters in de baan te rijden.
Mijns inzien nauwelijks te beoordelen maar goed.
Je mag de startvolgorde ook niet zelf bepalen. Je mag dus niet voorop als je niet als eerste geplaatst bent.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 01:50

Bij ons mocht dat inderdaad niet, alleen de A en B proefjes (beetje t zelfde als F1 maar door de manege zelf verzonnen om de ruitertjes aan wedstrijden te laten wennen..) werd er met zijn 3e gereden, B proef ruitertjes voorop 2 A'tjes erachteraan. F1 mocht pas na een bepaald aantal lessen met toestemming van je instructeur (dit om grote teleurstelling bij zakken te voorkomen.) Ik ben bij F4 ingestroomt omdat ik na langere tijd pas besloot wedstrijden te rijden. Dit met toestemming van instructeur.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 02:02

Bij ons op de manege gebeurt het ook, met 3 tegelijk. Ik dacht altijd dat het zo voorgeschreven was bij die proefjes.

Het is wel prettig voor de kinderen omdat het zo wat minder eng is. Het is ook nogal wat... met je 6 jaar helemaal in je eentje in een bak voor een jury en publiek. Bovendien zijn de ponies braver als ze met meerdere in de bak lopen.

Er wordt wel vantevoren bepaald welke ponies er bij elkaar lopen en wie er voorop moet geloof ik.

Er wordt gejureerd door de manegehouder zelf, die is FNRS-jury, en kan dit dus ook zelf bepalen neem ik aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:40

Ik heb een mail terug van de FNRS maar die mag ik hier niet neerzetten maar het komt neer op het volgende:

Het is in principe niet de bedoeling dat de proeven op die manier gereden worden, het mag alleen als er dus niet officieel voor punten wordt gereden. Ze zijn er dus wel mee bezig om een F0 proef er misschien in te doen, waar de ruiters dus begeleiding kunnen krijgen. Of aan een proef met meerdere ruiters tegelijk in de baan. Zulke proeven bestaan nog niet maar er is wel vraag naar.

Maar de manege die het betreft heeft dus wel gezegd dat het voor promotiepunten was...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:10

Ik vind dat zulke proeven best mogen, maar de 2e of 3e ruiter mag niet meetellen aangezien die maar volgt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:40

Bellatrix schreef:
Ik heb een mail terug van de FNRS maar die mag ik hier niet neerzetten maar het komt neer op het volgende:

Het is in principe niet de bedoeling dat de proeven op die manier gereden worden, het mag alleen als er dus niet officieel voor punten wordt gereden. Ze zijn er dus wel mee bezig om een F0 proef er misschien in te doen, waar de ruiters dus begeleiding kunnen krijgen. Of aan een proef met meerdere ruiters tegelijk in de baan. Zulke proeven bestaan nog niet maar er is wel vraag naar.

Ah, dan snap ik het, want bij ons op de manege gebruiken ze al F0. Dan zullen ze daarin wel met meerdere rijden.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:47

Bij ons op de manege hebben ze dat slim opgelost, gaan er 3 kindertjes achter een gevorderde aan, zodat ze niett verkeerd kunnen rijden. Ze rijden dan een F1 proef, die niet officeel word meegeteld voor de FNRS. Is deze proef puntwaardig, kunnen ze de keer daarop een officele F1 proef rijden