Gevallen in Amsterdamse bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Gevallen in Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:53

Het nieuwe bordje was me inderdaad al opgevallen. Als je erg veel kosten aan de dierenarts hebt gehad zou ik daar een mooie foto van maken en mijn rechtsbijstand erop zetten, want in weze erkennen ze met het bordje dat het inderdaad (te) glad is. Overigens leuk zo een waarschuwing, maar wat moet je er eigenlijk mee? De brug maar niet gebruiken?

Onlangs ook in de regen het bos in geweest met een kleine groepje en alle paarden met ijzers gingen op die brug glibberen. Mijn paard heeft geen ijzers en glibberde gelukkig wat minder. Volgens mij is deze brug nog niet zo lang geleden gerenoveerd, dus wellicht dat hij nu gladder is dan voorheen.

Overigens vind ik dat sowieso een rot brug. Op een drukke dag mag je met paard tussen kinderwagens, honden en kinderen heen slalommen en als je pech hebt komt er ook nog even een fietser van achteren die er perse langs wil. Hoewel ik mijn paard goed onder controle heb, vind ik de situatie uitermate onveilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:58

Volgens mij kan je de gemeente wel aansprakelijk stellen als het straatmeubilair niet deugdelijk onderhouden wordt en je dus valt met eventueel letsel. Jij bent door dat je paard viel, ook gevallen en je paard heeft letsel, volgens mij omdat je verplicht bent van die route gebruik te maken gewongen om je zelf en je paard in gevaar te brengen als de brug onbruikbaar is bij slecht weer. Ik zou toch de gemeente aansprakelijk gaan stellen via een brief en ook even naar een wetswinkel gaan.