Kamp begeleiden, 16 jaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:50

Ecudes schreef:
Als ik mijn kind zou brengen naar een kamp waar kinderen van 16 leiding zijn, dan ging m'n kind dus weer mee terug naar huis.

Dit zou ik ook doen. Ik vind dat je daarvoor toch echt 18 jaar of ouder moet zijn.

Linnerhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:33

Ik persoonlijk denk dat je een verschil moet maken tussen leiding en begeleiding. Wijzelf doen het bijvoorbeeld zo, we hebben een volwassen staf als leiding, maar als er veel inschrijvingen zijn dan zijn er begeleiders die de staf ondersteunen. Iedere groep ( we werken met groepjes) heeft een eigenlijke stafleiding en deze wordt dan ondersteunt door een begeleider. Hiermee is de verantwoordelijkheid af van de begeleider en wordt volledig gedragen door de staf.

Dus stel we hebben 4 groepen in een week, dan heeft iedere groep en een staflid welke ouder is dan 18 en een begeleider.
Vooral als er iets is, gaan de meeste jongere kinderen dan eerst naar de begeleider, omdat de leeftijdskloof dan niet zo groot is, de begeleider geeft dit weer door aan de staf en deze gaat hiermee verder.

Is maar een manier van werken, ik weet niet hoe andere maneges hiermee omgaan

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:39

Linnerhof schreef:
Ik persoonlijk denk dat je een verschil moet maken tussen leiding en begeleiding. Wijzelf doen het bijvoorbeeld zo, we hebben een volwassen staf als leiding, maar als er veel inschrijvingen zijn dan zijn er begeleiders die de staf ondersteunen. Iedere groep ( we werken met groepjes) heeft een eigenlijke stafleiding en deze wordt dan ondersteunt door een begeleider. Hiermee is de verantwoordelijkheid af van de begeleider en wordt volledig gedragen door de staf.

Dus stel we hebben 4 groepen in een week, dan heeft iedere groep en een staflid welke ouder is dan 18 en een begeleider.
Vooral als er iets is, gaan de meeste jongere kinderen dan eerst naar de begeleider, omdat de leeftijdskloof dan niet zo groot is, de begeleider geeft dit weer door aan de staf en deze gaat hiermee verder.

Is maar een manier van werken, ik weet niet hoe andere maneges hiermee omgaan

Kijk, dat lijkt me een mooie manier om alles te regelen, je hebt wel een beetje verantwoordelijkheid maar bent niet degene waarvan alles afhangt, om het zo maar te zeggen. Ik denk dat je als 16-jarige het het beste bij een manege waar ze je al kennen kan proberen, zij kennen je al beter en weten wat je aankan

Marcha

Re: Kamp begeleiden, 16 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:56

Kijk een op www.activak.be, daar kun je vanaf 16 jaar mee als begeleidster. Wel moet je eerst een cursus volgen.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:06

ik ben zelf 15 maar als ik nou naar een ponykamp zou gaan deze zomer, en er is iemand van 16 begeleider.. Dan denk ik niet dat ik erg veel van die gene zou aantrekken. als jullie begrijpen wat ik bedoel?
dus ik zou nog 2 jaar wachten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:09

Dat lijk mij ook wel wat, ik ben 21 en rij mn hele leven zo een beetje al. Echter heb ik momenteel geen eigen paarden meer...mocht iemand een leuk adresje weten, wel in NL ;)

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:09

Het is denk ik het handigst als je eerst ergens op kamp gaat, en dan een gaat navragen op je misschien daar kan helpen.
Op Klein Oever is het bijvoorbeeld zo dat je keukenhulp hebt. gewoon kinderen van 16,17,18, maar ook een oudere kok. en manege hulpen; Begeleiders die paarden zadelen en indelen, ook van 16 tm 18 en natuurlijk ook wel oudere mensen. en de echte begeleiders. die les geven. en buitenritten doen. en bij elke buitenrit gaat er dan ook nog een stalhulp/keukenhulp of iemand anders mee, als 'hekkensluiter'. Althans dit was een paar jaar geleden zo, toen ik er was. nu ga ik deze zomer er weer heen. en in de herfst. en ik hoop dat ik dan volgend jaar zomer, keukenhulp/stalhulp kan worden :)
groetjes! en succes!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:12

Ik denk niet dat ik nog mee kan met een ponykamp :+ met 21jaar...Ik zou ook kunnen helpen bij springlesjes, heb zelf altijd gesprongen.

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:18

Misschien bij 't Reelaer? www.Reelaer.nl
daar hebben ze een trektocht en een TRECtocht.
voor de oudere ''jeugd'' 18 tm 23 jaar. en dan ga je zelf op pad met een kompas enzo! misschien daar even alles navragen maar ik vond de accomodatie niet zo fijn. maar volgens mij hebben ze daar altijd wel mensen nodig. en alle begeleiding is betrokken met de paarden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:17

Dat instructieweekend daar lijkt me ook wel wat wat was er niet fijn aan de accomodatie als ik vragen mag?

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:21

We zaten in kamers zonder raam, de deur mocht niet open ivm de brandweer, het was snikheet in de kamer, toen ik mijn moeder buiten de 'afgesproken tijden' gebeld had. omdat ik om 5 uur 's nachts nog niet sliep werden ze boos, maar toen zou ik wel in een tent mogen slapen maar daar krijg ik rugpijn!
Vriendin A en in hadden een super smal matras waar ik echt amper op kon draaien, (en nee ik ben niet dik ofzo!) want de rest van de kamer had de goede bedden al opgeeist. we sliepen boven op de hoogslapers, en het was heel eng! Want je kon zo 1.5 meter naar beneden vallen, geen hekje of wat. maar verder was het rijden en de rest wel leuk! Behalve dat de groep me niet zo beviel!
(ditklinktheelergafkrakend!!)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:25

Ik ben altijd bang dat heel zo'n groep elkaar al kent en dan kom ik daar alleen :+

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:27

Ja ik kende wel 3 mensen, waarvan ik 1 echt verschrikkelijk vond, 1 ging ikk niet echt mee om, en 1 ben ik goed mee bevriend! Maar de rest van de 2 trektochten kende elkaar allemaal! En niet mijn type mensen zegmaar!

gelskenobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:15

Hallo,

Hier wil ik ook nog wel wat aan toe voegen.
Ik organiseer zelf ponykampen en vind 18 jaar ook het minimum. je kunt vragen om mee te lopen met een kamp, maar dat wordt waarschijnlijk niet vergoed.
ik vind ook dat er enigszins verschil moet zijn tussen de leeftijd van de kinderen en de leiding. En zoals al meer geschreven is, het is echt hard werken, en niet een ponykamp voor jezelf!
Natuurlijk is het ook heel gezellig. Iig heel veel plezier,

Joyeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:31

leuk om te doen lijkt me dat! maar op je 13e kom je nergens binnen :P

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:51

Treekhoeve!
alleen kom je dan niet zo vaak bij de paarden, wel helpen met parcours en opzadelen van de kindjes.
maar de lessen doen de instructeurs.
en je zit grotendeels op het kamp om de kinderen daar te vermaken!

lovely12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:49

Ik wil misschien leiding geven bij klein oever deze zomer, heb vorige week gemaild en kreeg meteen antwoord.
Het zag er echt heel leuk uit!
Heeft iemand ervaring met klein oever?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:56

ik ben sinds mijn 18de kampleiding bij manege van loon.
ik had er persoonlijk nog niet aan moeten denken om op mijn 16de al kampen te moeten draaien..
het is namelijk echt zwaar, je ben sochtens als eerste op en je ligt als laatste in bed.
Je bent de hele dag in touw.
want eerst moet iedereen ontbijten daarna op het paard daarna weer lunchen daarna weer op het paard daarna avond eten en vervolgens nog een avondactiviteit.
en de maximumleeftijd bij ons voor kampen is 16 a 17 jaar, als 18 jarige was ik er al bang voor dat ik niet gerespecteerd zou worden of meer als een vriendin gezien zou worden
zou gewoon nog een jaartje of 2 wachten en dan gaan zoeken naar een kamp dat je mee kan leiden..
heb je toch net wat meer ervaring, ben je net wat serieuzer en heb je meer overwicht

maar 1 ding het is SUPER om te doen zeker als je dan in de winter alweer van je kamp"kinderen" te horen krijgt dat ze volgende zomer weer terug komen en welke week ze dan moeten komen om bij jou in de week te zitten