Ecudes schreef:Als ik mijn kind zou brengen naar een kamp waar kinderen van 16 leiding zijn, dan ging m'n kind dus weer mee terug naar huis.
Dit zou ik ook doen. Ik vind dat je daarvoor toch echt 18 jaar of ouder moet zijn.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Linnerhof schreef:Ik persoonlijk denk dat je een verschil moet maken tussen leiding en begeleiding. Wijzelf doen het bijvoorbeeld zo, we hebben een volwassen staf als leiding, maar als er veel inschrijvingen zijn dan zijn er begeleiders die de staf ondersteunen. Iedere groep ( we werken met groepjes) heeft een eigenlijke stafleiding en deze wordt dan ondersteunt door een begeleider. Hiermee is de verantwoordelijkheid af van de begeleider en wordt volledig gedragen door de staf.
Dus stel we hebben 4 groepen in een week, dan heeft iedere groep en een staflid welke ouder is dan 18 en een begeleider.
Vooral als er iets is, gaan de meeste jongere kinderen dan eerst naar de begeleider, omdat de leeftijdskloof dan niet zo groot is, de begeleider geeft dit weer door aan de staf en deze gaat hiermee verder.
Is maar een manier van werken, ik weet niet hoe andere maneges hiermee omgaan