Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marian0557 schreef:Wij hebben er ook zo een,
gingen een keer een buitenrit/bosrit maken met 30 graden. We waren een uur weg en reden op de hei, mevrouw had geen zin meer.
Wou later ook weer gaan rijden, en bleek gewoon veelste veel voor haar, daarna niet meer mee geweest naar het bos.
immers was ze toen 23 en ikzelf 1.60 en woog ongeveer 50 kilo
Zoek die van jullie ook een plekje op om te gaan liggen?
veel te warm voor inspanning.
Maar het is echt een kwestie van alert blijven. jury schreef:Dat heeft niets met moe worden te maken hoor. De pony is gewoon ongehoorzaam en probeert zo onder het werk uit te komen.
Lang geleden heb ik een fjord meegemaakt die dit deed. Ook zien gebeuren bij een paard dat mak werd gemaakt voor de kar. Dan moet je weer helemaal uitspannen en voor je er erg in had ging dat paard weer liggen. Toen was de eigenaar het zo zat, heeft er stevig de zweep overheen gehaald (zonder uit te spannen), ze stond zo weer en heeft het nooit meer gedaan.
Inderdaad voorwaarts houden, als ze maar even dreigt te gaan liggen, juist harder aan het werk zetten.
En als het nodig is zul je toch de zweep moeten gebruiken (desnoods tijdelijk iemand in de bak met longeerzweep) maar als je dit een paar keer consequent doet dan zul je zien dat dit echt niet veel nodig is.
Die heeft het namelijk ook een keer geflikt, echt flink op dr donder gegeven... Was er vanaf... Nu met mijn kleine lesmeisje probeerde ze het laatst weer, ik zag dat ze zin had om te gaan liggen, dus ik schreeuw "PETSEN, NU" door die bak, dat kind geeft een lel! Ze is 7 en hartstikke verlegen maar sloeg als een uitsmijter van 2 meter hoog en een meter breed
Paardje schrok zo dat ze het de komende jaren wel weer uit dr bolletje laat 
Joscaa schreef:Duidelijker kan een dier het niet aangeven.......
.
).
Ik heb nog nooit een paard zo verbaasd zien kijken.