Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DinoBanani schreef:Bij ons kan het tussenschot er volgens mij niet tussenuit. Denk dat het andere paard dan ook panisch wordt als de mijne gaat zitten of andere toeren gaat uihalen..
sammie18 schreef:Garny95, ik zeg ook niet dat ze allemaal zo zijn, maar je moet een goede treffen. Na een uur klooien met lief en braaf paardje, ben je het toch zat. Dan kun je hem toch wel met iets meer kracht in de trailer zetten(hij moet toch terug naar huis), het was niet zo dat we hem eerst de striemen op de kont hebben geslagen. Maar het paard had het gewoon door. Misschien zijn de bedrijven welke jij noemt wel een hele goede oplossing en werkt dat wel.
cissy schreef:zo'n ketting en dan je schot opzij zetten zou ik niet doen, schot staat dan alsnog los en een stang geeft meer stevigheid.

DinoBanani schreef:Dankjewel voor de vele reacties allemaal! ik heb een mail gehad van Annemarie van der Toorn, as 3 januari heb ik een belafspraak. Jullie horen verder van me!
Sjolvir schreef:SharonTessa1 schreef:mijn paardje krijgt altijd als we met trailer gaan een kalmeringsspuitje anders sloopt ze gelijk de hele trailer.
Dat is niet echt een optie als je op wedstrijd wilt..
1. het is doping..
2. sta je op concour met een slaapwandelend paard.
3. gesedeerde paarden op de trailer vallen ook nog wel eens om, omdat ze hun evenwicht kwijt raken.
TS, je zei dat je geen stang had..
Zou proberen langere stang te kopen (laten lassen wat dan ook ) en die op betere hoogte voor je pony laten monteren.
Verder klinkt altijd hard, toch die rijstijl...
De eerste keer dat het gebeurt is dat ze wonden had, is ze toen ook echt gevallen?
Is er toen onderweg iets raars gebeurt?
Is er verschil als je haar in de 2 paards met schot op zijn plaats alleen, of met paard ernaast vervoerd?
cissy schreef:SharonTessa1 schreef:mijn paardje krijgt altijd als we met trailer gaan een kalmeringsspuitje anders sloopt ze gelijk de hele trailer.
Dat is nou wat je noemt een quick fix oplossing, sterker nog het is geen oplossing het is symptoom bestrijding. Je kunt je paard gewoon leren wat trailerladen is, dát is de oplossing, zoek daar hulp bij ipv te sederen, ook al om de redenen die Sjolvir noemde.
YSR1971 schreef:Goed plan imd. Ben heel benieuwd of TS inmiddels haar belafspraak heeft gehad, dit zou vandaag toch zijn?