eerste strandrit voor mijn paardje en mezelf!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:06

Hoe rustiger jij bent, hoe rustiger hij zal zijn. Fok jezelf niet op, je paard zal gaan "spiegelen" en zich ook opfokken. Kijk goed waar je rijdt en pas je tempo daaraan aan. Niet door zwaar zand galopperen...denk aan z'n pezen! Als je bang bent om te vallen of misschien je evenwicht te verliezen kun je 't beste een beugelriem om zijn hals doen (deze met een klein touwtje vastmaken aan een ringetje aan de voorkant van je zadel! Dan kan hij er niet instappen mocht de beugelriem naar beneden glijden als hij zijn hoofd naar beneden doet.) Verder heel hard gaan genieten en je niet te druk maken!!! Succes, laat je even weten hoe het was??? Groetjes, Tessa

ske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 19:22

zal zeker binnekort laten weten hoe het was :j
zal ook de camera en mijn fototoestel meenemen
wil er zoizo niks van missen *-:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:36

Zoals al gezegd: Ik zou niet door het water galoperen ( als hij al het water in wil), omdat je niet kan zien hoe diep het is en er ineens een diep gat kan zitten. Als het zand heel erg nat ziet, kan het drijfzand zijn, daar moet je dus ook voor oppassen. Dan voelt het alsof hij zijn voeten moeilijk optilt, direct uit die plek lopen en het drogere harde zand of desnoods toch het mulle zand opzoeken. Niet in het mulle zand lopen, dat is erg zwaar en geeft je kans op peesblessures. Je moet wel even als je het strand opkomt en afgaat, maar als je eenmaal op het harde zand bent kan je daar het beste ook blijven. Probeer een dag te kiezen dat je eb hebt ( zie link van Apple) en dat het niet te hard waait, dan kan de zee erg ruig en indrukwekkend zijn. Dan durft hij waarschijnlijk helemaal de zee niet in.
Als het zomer is als je gaat, moet je ook nog opletten voor kuilen die mensen gegraven hebben, maar dit is vooral in de buurt van de strandafgang en -opgang.
Maar ga gewoon lekker genieten, dan doet je pony dat vast ook en is het niet gevaarlijk!

Gwen666

Re: eerste strandrit voor mijn paardje en mezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:24

Ja, dat is lekker makkelijk 'met een paard wat nog nooit geweest is moet je niet het strand op, dat is gevaarlijk'.... dan komt er dus nooit een eerste keer! :)

Nee hoor, ik ben het met de rest hier eens: zo anders is het allemaal niet, als het andere paard braaf is en jij rustig is er vast niks aan de hand. Die van mij was ook nog nooit geweest en was helemaal niet onder de indruk. Alleen de zee vond ze wel wat eng, dus de eerste keer alleen achter die ander aan, maar de derde keer kreeg ik haar er wel in.
Gewoon je verstand erbij houden en lekker genieten! (En inderdaad gunstige omstandigheden uitzoeken, dus geen keiharde wind, hagel, storm, vloed, etc.)

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 03:54

hihi, je doet me aan iemand denken :Y)
ik zou zeggen, vertrouw je paard! ga ervoor.. !
doe eens gek en zet je verstand op nul..
LEEF!!
je pony gaat je dankbaar zijn..
ik ga het in 2010 ook ondervinden!

have fun :D

ske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 10:47

zo te horen kan ik bija achterover gaan hangen en lekker genieten van de zee :P ben benieuwd!

rowan1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:08

Als je op een groot strand gaat bijv. scheveningen
Moet je héel goed uitkijken voor gaten.
Veek kleine kinderen maken kuilen, en als je paard er in stapt
dan breekt hij zijn been!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:19

ske schreef:
er gaat nog een paard mee.
dus ik hoop dat hij daardoor een beetje kalm kan blijven.
heb niet veel zin mijn nek te breken :?
nu is het niet zo dat het een wild beest is! hij is supperbraaf!!!
maar heb van iemand gehoord dat je niet naar het strand moet gaat met je eigen paardje als hij het niet gewend is. is gevaarlijk :? .
dus die woorden blijven door mijn hoofd spoken!
natuurlijk wil ik het wel proberen wie wil dit nu niet!!
ik wil gewoon niet verongelukken!!! >;)

Een keer moet de eerste keer zijn toch? Wel heel makkelijk gezegt, misschien is je paardje wel heel rustig, maar hij kan ook heel druk zijn. In iedergeval,als je valt, val je zacht haha:P

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:32

De meeste paarden die ik op het strand heb gereden waren niet veel anders, ze worden pas heet en vervelend als je een groep paarden bij je hebt die lekker aan de race gaan, maar als jij zelf lekker rustig blijft rijden blijft je paard ook rustig.. lekker naar de ontspanning rijden en dan komt het helemaal goed

ske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 16:41

toch wel gerustellende berichten *\o/*
moet miss wat minder naar horror verhalen luisteren :j

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:04

ske schreef:

Wilde je net feliciteren met het overleven van je eerste horror tocht!!

Nog ff wachten dan maar.
:+

Candy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:05

Ohhh leuk ik heb het ook al eens gedaan maar nu niet meer is te oud !

groejteeess

ske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:47

slokkie schreef:
ske schreef:

Wilde je net feliciteren met het overleven van je eerste horror tocht!!

Nog ff wachten dan maar.
:+

:P idd nog even wachten

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:23

Gewoon lekker rijden ;) het gaat ten slotte om het plezier en wat minder naar horror verhalen luisteren zou miss wel werken :D

Marisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 03:40

Ik zou in eerste instantie proberen te stappen, niet meteen in volle galop ervandoor gaan, want dan gaat je haffie er een gewoonte van maken! Als je haffie braaf is kan je een drafje proberen en een rustig galopje. Ik heb ook een haffie (merrie) die was aangeleerd meteen er in volle galop vantussen te gaan ook al was je nog net niet op het strand. Ik kan je vertellen dat dit helemaal niet prettig is. Ik ben dan ook volop bezig geweest om het af te leren, nu doet ze normaal stappen op het strand, soms zelfs met een lang teugeltje. Ik kan je vertellen dat het niet makkelijk is geweest en een hele strijd om dit voor elkaar te krijgen! Dus 1 tip: leer dit je haffie nooit aan! Veel succes ermee in ieder geval!