tip voor minder koude voeten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:33

kim18a schreef:
maar als het van die zakjes zijn kun je ze dan ook om je hand doen? :z

Nee die schuif je in je handschoentjes.

Het is die $24 echt wel waard als je echt van die ijsvoeten hebt hoor ;-) Van plasticzakjes krijg ik alleen maar zweetvoeten maar ze worden echt niet warmer.

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:04

Haha grappig! Ik zag je topictitel en dacht meteen aan mijn oplossing vroeger op de manege. Inderdaad plastic zakjes! Waar die dingen toch nog goed voor zijn he ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:48

Vlekje123 schreef:
kim18a schreef:
maar als het van die zakjes zijn kun je ze dan ook om je hand doen? :z

Nee die schuif je in je handschoentjes.

Het is die $24 echt wel waard als je echt van die ijsvoeten hebt hoor ;-) Van plasticzakjes krijg ik alleen maar zweetvoeten maar ze worden echt niet warmer.

Ja dat heb ik ook idd terwijl ik nou niet echt bepaald snel zweetvoeten heb. Maar met plasticzakjes wel.. Bovendien schuift het als een gek in mijn schoenen en zit het ook niet lekker. Weet je ook een nederlandse site die die voetwarmers verkopen?

Anoniem

Re: tip voor minder koude voeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:13

Ooh dat weet ik niet zo snel. Weet wel een winkel waar ze te krijgen zijn. PB maar even als je dat wilt weten.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:19

Plastic zakjes zijn een goed alternatief, maar lijkt me niet goed voor de voeten zelf.. Zeker niet als je langere tijd weg blijft.. Gaat zweten, dat kan niet weg en dan wordt het lekker nat om je voeten.. Nee dankje :) :)

Wel een hele goeie ook voor mij: dunne sokjes van wolmix.. Die trek ik over of onder mijn rijsokken heen, en dan zijn ze ook erg lekker warm.. Het helpt vaak ook als je al met warme voeten weggaat.. Ik heb mijn leren laarzen in de schuur staan maar die leg ik vaak even in de kamer, of ik wacht als ik ze aan heb, tot die ook warm zijn.. :)

Verder heb je ook herbruikbare warmers.. Dan moet je een soort stuiver in het zakje breken en dan wordt de vloeistof warm.. Als ie weer koud geworden is, moet je hem 10 min in kokend/heet water leggen en dan kan je hem weer gebruiken :)
Een euro bij de action/wibra geloof ik :) En op Ebay heb ik 2 setjes ronde warmers gekocht voor 6 nogwat incl. verzenden :)

En anders:
http://www.warmitup.nl/
http://shop.cyes.nl/warmup-warmers-hotp ... =2&sort=2a
http://shop.cyes.nl/warmup-warmers-hotp ... 38_32.html

Je hebt ze zelfs in paardendekens :))

gwoonRosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:56

mijn stal en rijschoenen koop ik altijd iets te groot zodat er skisokken in kunnen :D

moonagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:21

ik doe gewoon meestal een extra paar sokken aan :o

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:52

Ik zweer bij wollen sokken :).
Als het te kriebelig is zou je er altijd een paar dunne katoenen sokjes onder kunnen doen.

xLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:02

L_iek schreef:
Ik dacht altijd dat ze dat alleen deden om de laarzen makkelijker uit te krijgen.

Ik wel in ieder geval :=
Nadat ik een keer mijn laarzen onbruikbaar had gemaakt doordat ik heel de voering mee had getrokken, doe ik dit echt áltijd. Scheelt ook weer een nieuw paar laarzen :+

Bij mij helpt het niet voor de warmte, maargoed.
Zelf doe ik lekker twee paar sokken aan, waarvan een paar heerlijk dikke wandelsokken zijn :o
Verder heb ik sinds kort, aangezien die sokken echt niks hielpen [ _O- ], schapenwollezooltjes voor in mijn laarzen. En éindelijk heb ik iets gevonden wat ook mijn voetjes warm houdt :D

jennifer1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:37

_Evelien schreef:
Bij mij helpen die plastic zakjes niet :P

bij mij ook niet ga er alleen maar mee glibberen! :P

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:58

ik heb thermolaarzen. maar in de winter doe ik altijd eerst een panty dan me paardrijbroek aan en dan me paardrijsokken of als het echt goed vriest me thermo sokken erover.. dan me thermolaarzen.. nooit last van koude tenen :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:13

Plastic zakjes werkte bij mij niet hoor :+ Ik heb thermolaarzen, en dat werkt perfect!

Toskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:37

Haha deed ik vroeger ook ;) Maar bedankt voor de tip! :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:40

Plastic zakjes isoleren obsoluut niet en kunnen nooit warm zijn. Anders liep iedereen wel op plastic zakken door de sneeuw.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 22:31

ze houden wel de kou buiten! dus als je je tenen beweegt kan de warmelucht er niet uit ;)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:34

Ik heb termolaarzen maar s'winters is een panty wel lekker warm onder me rijbroek!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:19

Als ik dikke sokken in mijn rijlaarzen doe kan ik echt niet lekker rijden, zit veel te krap.
Ik ben zowieso nog opzoek naar andere (leren) laarzen, dus dan dat maar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:21

Bij de action kan je huissokken krijgen, die zijn heeeeerlijk warm en niet te dik! Als je die aandoet ipv je rijsokken scheelt echt heel veel!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:04

Bij mij werkt dat dus echt niet :n
Je hebt dus die plastic zakjes om je voet. Daar kan geen warmte uit, dus je voeten gaan ontzettend zweten. Daardoor komt er vocht vrij, gaat op het plastic zitten = condens.
Dat gaat weer verdampen en verdampen kost warmte dus worden je voeten weer koud ;)

ET_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:41

Dat had ik een x gedaan zodat ik m'n laarzen normaal uit kon krijgen, maar warme voeten, nee. Wollen sokken helpen bij mij ook niet, en dan heb ik der badstof sokken onder.. Mijn voeten blijven bevriezen.. :(
Blijf wel even meelezen voor de 'gouden tip' :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:45

:D Outdoorlaarzen met zo'n binnensok van Dubarry erin. Afgelopen nacht de hele tijd mee buiten geweest, nergens last van.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:47

Wat mij is opgevallen dat als je broek wat straks zit of je sokken knellen je voeten ook altijd sneller koud worden.

sannej95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:56

Ik heb het ook wel is gedaan, het werkt wel ja,
maar ik heb liever thermolaarzen!

_carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:03

ik heb thermolaarzen,
maar thermosokken helpen bij mij ook wel goed ;)

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:06

ET_Zoe schreef:
Dat had ik een x gedaan zodat ik m'n laarzen normaal uit kon krijgen, maar warme voeten, nee. Wollen sokken helpen bij mij ook niet, en dan heb ik der badstof sokken onder.. Mijn voeten blijven bevriezen.. :(
Blijf wel even meelezen voor de 'gouden tip' :P

badstof is katoen, dat moet je dus niet doen,
wel eerst wol en dan katoen als je 2 paar aan wilt,
de wol transporteerd het vocht van je huid af, dat is minder koud, dan neemt de badstof het vocht op!