Alternatief voor leren rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:03

Heb zelf ook voor 80 euro nepperts gekocht en zitten goed

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:09

_10_ schreef:
delfa schreef:
leren jodphurs met chaps ben je al gauw meer dan 100 euro aan kwijt. dus dan zijn rubberen laarzen een beter alternatief.

Normale jophurs en leren chaps heb je al voor minder dan 100 euro, gewoon even rondkijken maar kan makkelijk.
Aangezien je gewend bent met chaps te rijden zou ik zeker hiervoor kiezen.
Staat ook netter dan rubberen laarzen!

niks mis met rubber laarzen mijn jophurs en me petrie chaps [met dresuurboog] waren ook behoolijk prijzig ,als je budget gebonden gaat ,is rubber of 2e hands denk ik de beste oplossing.

xManon_

Re: Alternatief voor leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 23:03

Denk dat het ook wel verschilt wat voor rubberen laarzen je koopt, ik heb best mooie gezien. Maar je hebt natuurlijk ook van die basic dingen van 20-30 euro ofzo.

Ik moet nodig maar eens in de ruiterwinkel kijken wat er is.

Ben wel echt blij met jullie meedenken. :)

Nog een vraagje dan, als je leren chaps koopt, is het gek om daar rubberen jodphurs bij te doen?

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:23

ik heb nog nooit een ruberen jodhurs gezien :P maar als het maar kleurt toch? [ff sprakeloos nu ik robbie williams in een konijnen pak op tv zie.....] maareuhhh als het maarkleurt en ze niet te breed zijn oid dat je dr wel mee mag starten he :P

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:26

Ik heb laatst nog ergens gezien dat je ook laarzen had van kunst leder. Ik dacht eerst dat het gewoon echt leer was, totdat ik het onderschrift las :o . ik weet trouwens niet meer waar :o

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:27

je hebt van die aigles nep leer ,die wel meegeven enzo ,met die zachte binnen voering.. misschien is dat wat? die moet je aleen niet iedere dag hebben ,want bij mij was die binnen voering snel door :S

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 23:38

Haha ja kan me voorstellen dat je daar stil van valt. :P

Ik zal ze niet elke dag gebruiken. :)
Sowieso max. 3x per week en ik was van plan om ze alleen op m'n wedstrijd te dragen en een paar keer ervoor om het aan te voelen.

Iemand die weet of ze een groot aanbod rijlaarzen, jodphurs en chaps hebben bij Epplejack? Op hun site heb ik al gesnuffeld.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:28

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:33

Ik heb nep leren rijlaarzen van Cavallo.
Kosten 89,95 en zitten héérlijk!! En lijken net echt van leer.
Ik had ze voor de wedstrijden gekocht maar zo onderhand heb ik ze dagelijks aan :o

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:23

WD --> RUI

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:41

Hallo!
Ik heb zelf leren chaps van Petrie, waren 90,- en m'n stalschoenen die ik al had. Daar moet je wel mee kunnen starten. Je bent toch minder kwijt dan met leren rijlaarzen!
Zou ze wel passen in de winkel, heb het via internet gedaan, maar paar x terug moeten sturen!

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:28

hey ik zat net de divoza gids tekijken ,ze hebben daar harrys horse nep leer met dresuur boog laarzen [mt 37 tm 42] voor 65 euro ,moet je maar ff kijken of je het leuk vind

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:39

xManon_ schreef:
Haha ja kan me voorstellen dat je daar stil van valt. :P

Ik zal ze niet elke dag gebruiken. :)
Sowieso max. 3x per week en ik was van plan om ze alleen op m'n wedstrijd te dragen en een paar keer ervoor om het aan te voelen.

Iemand die weet of ze een groot aanbod rijlaarzen, jodphurs en chaps hebben bij Epplejack? Op hun site heb ik al gesnuffeld.

Ik was van de week bij de epplejeck en daar hadden ze heel veel neppers voor een mooie prijs, zagen er echt goed uit, volgens mij rond een euro of 50.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:47

Bij Hyporama heb ik kunststof laarzen gezien die er deftig uitzagen.
Ze hadden zelfs een veter en een dressuurboog en ik meen dat ze rond de 70,- waren, het merk zou ik niet weten...
Maar allicht qua pasvorm zit het een stuk prettiger als de gewone rubbere laarzen van 20,-

Je kunt ook je kuitmaat en kuithoogte opmeten en op marktplaats kijken.
Je kunt het erg treffen... zo heb ik 3 jaar geleden voor 50,- haast nieuwe leren rijlaarzen gekocht van Petrie, het model wat normaal 200,- kost had ik dus voor 50,- en ze waren haast niet gebruikt...
Dus misschien daar ff speuren?

En leren chaps met rubberen johdpurs kan natuurlijk ook maar qua prijs zul je dan misschien iets goedkoper uit zijn, het maakt niet heel veel uit.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:49

Rubberen laarzen of synthetische laarzen.
Of laarzen in de uitverkoop, ik heb leren mountain horse uit de uitverkoop voor 125 euro

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 08:41

Ben bij Epplejack geweest, maar dat zijn alleen laarzen maat 35 enz. En ik heb gewoon een gangbare maat, dus uitverkoop is er vaak niet bij.

Maar een vraagje, moet je nou hardleren chaps of mogen gewoon leren chaps ook?

Spetterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:28

of gewoon rubberen laarzen al vind ik dat zelf niet zo mooi.
ik rij zelf ookwel eens een wedstrijdje en dan draag ik ook gewoon mijn joppers en chaps ;)

1994Kaline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:52

Je hebt ook laarzen van namaakleer, deze zijn een stuk goedkoper en zien er mooi uit!
Je hebt ze bv. van harry's horse voor ongeveer 65 euro

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:35

Gewoon leren chaps mogen volgens mij ook hoor..
Het moet wel in 1 kleur zijn, alleen zwart dacht ik.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:27

xManon_ schreef:
Ben bij Epplejack geweest, maar dat zijn alleen laarzen maat 35 enz. En ik heb gewoon een gangbare maat, dus uitverkoop is er vaak niet bij.

Maar een vraagje, moet je nou hardleren chaps of mogen gewoon leren chaps ook?

Ik weet niet zeker ,ik heb hardleren petrie met dressuurboog en gewoon leer voor rijden nu

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:29

Rowie1993 schreef:
Het moet wel in 1 kleur zijn, alleen zwart dacht ik.

Kleur is volgens mij niet van belang ,als je wil mag je in pipo de clown pak starten,,kleur is heel veel verandert! ik he volgens mij wel mensen met rood/bruine laarzen zien starten hoor ..[nog nooit met pipo de clown pak ..miss moet ik die dan is aan doen :P]

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:21

HKM heeft veel soorten synthetische laarzen (lijkt net echt) heb er zelf en als je niet intensief dressuur rijd, kan het wel goed.
Ikzelf ga er nieuwe kopen omdat ik meer dressuur als spring.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:07

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:00

Goed zoeken op marktplaats!
Zo heb je kwaliteit voor weinig geld.
Geweldige uitvinding. Marktplaats :P

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:24

TS, ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem,

Had fijne Aigle rijlaarzen maar gisteren ging de voering mee toen ik de laars uit wou trekken :( Wil geen nieuwe Aigle's, ze waren best mooi maar ik kreeg er zweetvoeten van. En 's zomers rijden is een ramp, aangezien ik zelfs in de herfst en winter zweetvoeten kreeg van die laarzen. Alleen als het vriest of bijna vriest dan gaat het wel.

Verkeer momenteel niet in een geweldige financiele positie ;) maar wil geen rubberen laarzen meer. Deze vind ik niet zo mooi en ze gaan niet echt lang mee, ook de duurdere laarzen niet.
Ik zit dus te denken aan leren jodhpur's met leren chaps. Ideaal voor de zomer, de chaps zijn zo uit, en er mogen wedstrijden in gereden worden. Op pourcheval heb ik lederen HH jodhpurs en chaps gezien, bij elkaar komt het bedrag uit op 70 - 80 euro. Ik denk erover om die toch maar te gaan bestellen, maar vroeg me af of jij ondertussen al een goede oplossing hebt gevonden?