amillia schreef:het is nog een veulen, werkt dus nog niet en heeft dus ook geen brokken nodig. ik zou gewoon alleen onbeperkt hooi geven.
Waarom helemaal geen brokken???, hij krijgt echt maar heel weinig.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loesje_f_a schreef:amillia schreef:het is nog een veulen, werkt dus nog niet en heeft dus ook geen brokken nodig. ik zou gewoon alleen onbeperkt hooi geven.
Waarom helemaal geen brokken???, hij krijgt echt maar heel weinig.
)
makkie7 schreef:Sorrie hoor dames en heren, maar slaan is NOOIT de oplossing
Trappen met stalen neuzen SORRIE hoor......
Wat een stel idioten bij elkaar die er zo over denken....
Het enigste wat help is rustig blijven en consequent, maar hou er wel de lol in, want voor beide moet het geen straf gaan worden.
Bv met grond werk kom je ook echt al een heel eind.
Je hoef dan echt niet de hele cursus van emiel voest te doen...
Mag wel hihi maar gewoon de simpele dingentje zoals halthouden voor je en volgen.
Dit vinden ze vaak al heel leuk.
Qua voer betreft kan je nooit genoeg hooi geven, en word hij er te snel dik van geef dan zaad hooi iets wat overjarig.
Meer heeft een paard echt niet nodig.
Al het onzin over biks ed....En de paardenin de natuur dan??
Ow ik snap het al achter elke boom staat een emmer met biks???
En voor de rest laat ze maar banketstaaf zolang je het beste met je paard voor heb, of mensen met een duidelijk en goed advies daar kan je naar luisteren, maar zoals ik al zei SLAAN IS NIET DE OPLOSSING.....
makkie7 schreef:Qua voer betreft kan je nooit genoeg hooi geven, en word hij er te snel dik van geef dan zaad hooi iets wat overjarig. Meer heeft een paard echt niet nodig. Al het onzin over biks ed....En de paardenin de natuur dan?? Ow ik snap het al achter elke boom staat een emmer met biks???
Pitt25 schreef:makkie7 schreef:Qua voer betreft kan je nooit genoeg hooi geven, en word hij er te snel dik van geef dan zaad hooi iets wat overjarig. Meer heeft een paard echt niet nodig. Al het onzin over biks ed....En de paardenin de natuur dan?? Ow ik snap het al achter elke boom staat een emmer met biks???
Alsof de huidige paarden die gebruikt worden voor de sport vergeleken kunnen worden met de oerpaarden in het wild...
ikke schreef:Ehm, steigeren en klauwen is NOT DONE!!! Dat leer je een paard af en wel onmiddellijk en met ALLE beschikbare middelen!!!
Puber of niet (ja, hij pubert) in de buurt van mensen houdt een paard vier voeten aan de grond en daar kan NOOIT discussie over zijn!
Niet bang zijn om hem ongezouten onder z'n pens te rammen (schoenen met stalen neuzen doen wonderen, kan ik je uit ervaring melden). Persoonlijk zou ik 'm bij steigeren eens op z'n zij leggen, maar dat valt uitdrukkelijk onder de categorie "don't try this at home" aangezien dit zeer risicovol is!!
De andere factor is emotie. Paarden kennen geen emoties, wanneer jij dus straf uitdeelt, dan moet je daarna ONMIDDELLIJK kunnen belonen (ECHT BELONEN!) wanneer hij goed gedrag toont. Met name dat laatste is voor veel mensen een brug te ver. Oefen daar dus mee!!
Los van dit alles, een meisje van 13 hoort geen paarden op te voeden zonder goede begeleiding. Sorry meid, maar dat is op die leeftijd een redelijke garantie op problemen, zoals je nu zelf hebt ervaren.
Leer hiervan en zoek iemand die je goed kan helpen. In dat geval is het een ervaring voor het leven, nu ben je redelijk bezig om je leven te riskeren.