Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en dan gewoon lekker pittig rijden, absoluut niet teveel stappen, dan word je paard sowieso te snel koud. Lichtrijden met het draven, overgangen rijden, galopperen stelling en zijgangen zodat je hele lichaam in beweging komt, spelen met je teugels, etc etc. Succes! Prisca schreef:Hoor zoveel mensen klagen hun dier laten staan omdat ze het koud hebben. Deze mensen zien alleen de leuke dingen van de sport en niet ook de andere bijhorende zaken.
Mensen zijn tegenwoordig gewoon TE verwend.
marijkedam schreef:Prisca schreef:Hoor zoveel mensen klagen hun dier laten staan omdat ze het koud hebben. Deze mensen zien alleen de leuke dingen van de sport en niet ook de andere bijhorende zaken.
Je moest eens weten, ik zou dolgraag rijden, maar ik val gewoon flauw van mijn koude vingers en tenen.
Doe er zoveel mogelijk aan, dikke handschoenen, dikke schoenen, flink poetsen van te voren, maar een paar minuten buiten en ik voel mijn vingers al bijna niet meer.
Tja, hoe moet je dan nog rijden?

. Prisca schreef:Hoor zoveel mensen klagen hun dier laten staan omdat ze het koud hebben. Deze mensen zien alleen de leuke dingen van de sport en niet ook de andere bijhorende zaken.
Ik heb een gewone rijbroek aan lekkere trui en rijden met die handel. Met 3/4 rondjes heb ik het alweer warm.
Stap in met deken na instappen gaat hij eraf vind het zo'n onzin indraven met een deken met bewegen worden ze vanzelf warm.
Nordan schreef:uggs aan.. muts op.. en rijden maar..
. Af en toe vakantie is niet al te slecht voor een paard en ik heb dus echt geen zin om mijn paard buiten in vliegende storm en sneeuw op te zadelen. Dus dan maar ff niet. Dan laat ik ze (paard en shet) lekker los in de bak, wandel kilometers als dat kan of longeer haar aan het halster. Shet is er dan bij, die vermaakt zichzelf. Ben niet gauw dat ik niet rij, maar dit weer kreeg ik geen winterhanden en -voeten van in het verleden, maar winterbillen, dus rode jeukende vlekken op mijn bovenbenen, heb me laten vertellen dat dat ontstekingen waren. Niet weer voor mij, dan maar ff niet sturen, komt straks wel weer. Als beest er maar uit komt, dat is het belangrijkste. En dat komt ie wel, of in het uitloopje bij dr stal of wat ik net noemde.