paard/pony naar buiten (in wei) met sneeuw??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: paard/pony naar buiten (in wei) met sneeuw??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:55

Jah das hier het probleem dus ook, weiland is rennen en aangezien ze in de bak soms al zo roekeloos bezig zijn dat Asra over de kleine struikeld oid , mwah liever niet.
Daarbij zijn de weilanden ook dicht nu hoor daar niet van

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:55

Aisie, binnenbak bevroren?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:56

Ja en hier nog 24/7 ook, weer of geen weer, maar hij heeft wel een inloopstal :)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 01:57

die van mij niet staan met ijzers en onder het sneeuw ligt bij ons ijs op de weilanden dus blijven ze binnen normaal gaan ze van 7 tot 7 het hele jaar buiten maar nu dus niet te doen.

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:26

Mijn powny is blij 24/7 in de wei:-) En die van mijn vriendin ook:-) Als er maar hooi is! Zonder inloop stal, vonden ze op de vorige stal ook maar niets:-)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:15

Die van mij scheurde gisteren ook in galop door de bevroren bak en wei en begon 5 keer te rollen. Hij was helemaal blij; staart en oortjes erop. Hij rende wel voorzichtiger dan normaal en is niet een keer gestruikeld of zo. Ze overkomen echt niet zomaar wat. Hij heeft geen ijzers meer, dus dat helpt natuurlijk wel tegen het glijden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:19

Die van mij gaat in principe wel gewoon naar buiten maar minder lang dan anders! Hoe doen jullie dat met de ijzertjes. Er komen toch behoorlijke klonten onder en dat vind ik dan wel weer eng, dat gewiebel op de beentjes!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:20

Die van mij staat 24/7 op het land/paddock en in het land ligt er zelfs ijs onder de sneeuw, maar die bolle van mij rent en bokt er gewoon over heen! Ze heeft een inloopstal maar gaat ;ekker in de sneeuw liggen slapen.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:20

Mijn IJs staat ook altijd buiten, maar die kijkt wel waar hij loopt hoor. Gaat niet rond racen ofzo. Rijden doe ik niet, zou misschien over de weg wel kunnen, maar ben dan zo bang dat hij een glijer maakt op de gladde ijzers.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:23

binnen laten. op die harde grond lopen ze zo de pezen kapot.

Crokyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:31

Mijn paard komt met dit weer 3 uurtjes buiten lekker vliegen en spellen met
de paarden van de buuren.
Maar anders staat hij meestal van 10.00 t/m 18.00 buiten !
Hij vind het in iedergeval hèèl leuk in de sneeuw !

(:)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:32

Na 11 jaar nog nergens last van hoor, die van mij is bikkelhard (even afkloppen... :(:) ).
Maar als ze zich verstappen kan dat natuurlijk altijd, maar ze passen echt wel op.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:35

Onze paarden gaan met deze sneeuw later naar buiten, krijgen eerst hooi binnen. Daarna gaan zij toch nog lekker het land op tot einde van de middag.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:38

De mijne zijn ijzervrij en gaan lekker de hele dag op de sneeuwwei, ze vinden het geweldig om in de sneeuw rond te lopen/rollen of een klein stukje rennen.
Het is en blijft een dier en weet zelf wel hoe stabiel dat ie loopt op de ondergrond en wat ie dus wel of niet kan doen.

Als het hooi op is gaan ze met hun neus sneeuwschuiven op zoek naar sprietjes gras, aangezien ik nu niks met ze kan doen krijgen ze zo toch lekker beweging en ze zijn de hele dag zoet.

eefje189

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:41

het is wel heel glad buiten nu, maar ze worden helemaal druk als ze er niet eventjes uitmogen, als wij stal uitmesten gaan ze gewoon even 3 kwartier in de wei, maar ze zijn geschoren en gaan ze vanzelf wel bij het hek staan :9

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:48

mijne staan ook buiten (meestal wel gewoon in de buitenbak) maar die lopen gewoon voorzichtiger, ze rennen en spelen wel gewoon.
De paarden merken het zelf ook wel hoor

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:56

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:14

Jeetje :oo daar kun je indd niet komen zeg!
Dit is indd niet handig vooral niet als er meer bij komt :(:)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:31

We hebben twee volwassen paarden en een jaarling. Vooral die jaarling is zo lijp als een otter als ie naar buiten mag. Dan rent en bokt ze als een gek. Ze is laatst ook al onderuit gegaan. We laten de paarden dus maar binnen om schade te voorkomen. Die twee ouden laten zich net zo hard ophitsen door die kleine.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:56

ilse86 schreef:
binnen laten. op die harde grond lopen ze zo de pezen kapot.

Nee hoor, zolang de grond maar gelijk is... Het wordt oppassen als de grond ongelijk is, daar krijg je blessures van, zeker nu er zoveel sneeuw ligt dat je niet kunt zien wat eronder ligt.

De mijne kan kiezen tussen stal of zandbak, daar staat hij vrij rustig (is wel gesleept voordat het ging vriezen, maar niet helemaal superstrak). Vandaag heb ik hem even op het weiland gelaten, daarvan weet ik zeker dat de ondergrond helemaal vlak is. En de sneeuw is erg droog, plakt niet onder zijn ijzers. Hij heeft even een beetje gelopen, de boel bekeken en toen besloten dat het veilig was om even lekker uit z'n dak te gaan..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:08

ik heb ze in de bak omdat die droog en vlak was voor het ging sneeuwen. Er ligt zo'n 30 tot 40cm sneeuw, wat een mooie laag is, dus hard is het niet en glad ook niet. Dat wordt het pas als het aangestampt is, zoals stukken in de paddock. Daar lopen ze dan ook voorzichtig.

Ik laat ze niet in de wei omdat die ongelijker was en omdat in de andere wel vlakke wei opgevroren plassen lagen. Als ze daar overheen lopen kunnen ze wel uitglijden. Dat had ik vorig jaar in de bak namelijk, toen had ik 1 lange zijde met een ijsvloer en toen daar sneeuw op lag gleed mijn pony bijna in de split omdat hij het verschil niet zag met het zand. Toen heb ik op dat ijsvloertje maar sneeuwgeruimd en konden ze zien waar ze beter niet konden lopen...

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:09

Hier staan ze buiten , heb wel een pad uitgegraven naar de waterbak en de voerplaatsen buiten uitgegraven.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:16

Hier hebben we pas sinds gisteren sneeuw.Gisteren zijn ze dan ook binnen gebleven,maar vandaag toch maar naar buiten.Er staat een grote baal kuil waar ze van eten en daaromheen heb ik de sneeuw weggeruimt.Bij mij staan ze allemaal zonder ijzers,op Lena na.Vind het wel eng,want ze heeft achter nog slidingplates,maar ze is erg rustig en op stal laten vind ik ook geen optie.Tot nu toe staat ze lekker te eten en zometeen haal ik ze weer naar binnen.Af en toe check ik even de voetjes of er geen ijsklompen onder zitten.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:20

de paarden stonden gisteren gewoon buiten ze vinden het helemaal geweldig, wel 20 x rollen in een uur :))
vandaag worden ze zo ook weer naar buiten gebracht het is maar 2 uurtjes, maar dan hebben ze toch een frisse neus.
Mijn andere staat op de manege en daar komt ze met sneeuw niet buiten, ik probeer er elke dag naartoe te gaan maar wij zijn hier behoorlijk ingesneeuwt :+

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:51

ook met ijzers?