Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liesje1986 schreef:Enerzijds ben ik het met de mensen hier eens dat alles rustig en in vertrouwen opgebouwd moet worden. Aan de andere kant zou ik zeggen; zet zo'n paard een aantal weken bij bijvoorbeeld Gert van het Hof neer. Hij neemt de leiding en kan het paard ook vertrouwen geven. Dus iemand erop zetten die doorzet en die net zo lang door rijdt tot ze het vertrouwt. Zeker bij zulke paarden mogen er geen fouten gemaakt worden. Succes in elk geval!

heijstek schreef:ik heb mijn paard vanaf dat ze 1,5jaar was. ze was toen zeer angstig. niemand kon haar aanraken of zelfs aankijken. als je al naar haar keek, begon ze te rennen naar de andere kant van het land met opengesperde ogen en stond dan stokstijf stil.
uiteindelijk is ze nu na 2jaar al een stuk minder angstig voor mensen. ik kan haar aanraken, aaien, met haar wandelen en naar haar kijken... ik ben op moment de enigste die haar uit het weiland kan halen. dus haar halster om doen. ze begint me nu eindelijk beetje te vertrouwen.
nu wil ik haar zadelmak laten maken maar tot nu toe is dit nog niet gelukt. een trainer is ermee gestopt en is geen stap verder gekomen met haar. nu staat ze weer in training.
is het mogelijk dat sommige paarden niet beleerd kunnen worden? wie hebben ervaring met zeeer angstige paarden en tips?
help aub!!

Cassidy schreef:Als je mocht beslissen om het paard te verkopen zoals hij nu is, weet dan aan wie je hem verkoopt. Een ander zou er weleens op kunnen verongelukken en dat wil jij zelf niet op je geweten hebben.

Jose22 schreef:Join-up moet je met geen enkel paard aan beginnen, daarmee maak je een paard letterlijk kapot. Dit paard overbluffen lijkt mij hetzelfde effect te gaan geven; je zal er dan geen paard meer aan over houden.
Als ik het zo lees zou ik je aanraden haar nog wat meer tijd te geven. Het is duidelijk nog te vroeg.
En daarna, als ze er wel klaar voor is, zou ik haar inderdaad naar een Annemarie vd Toorn, Balingehof of de Paardelarij brengen.
Waarom zo'n enorm negatieve uitspraak over Join Up? En dan vervolgens wel Annemarie van der Toorn aanbevelen; weet je niet dat zij van Monty Roberts Nederland is en dus met Join Up werkt?