scheren nu nog??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Re: scheren nu nog??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:50

Die van mij is ook geschoren vandaag, geen enkel probleem ondervonden met de machine :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:57

vraagje, morgen gaan we paard scheren, hij heeft een 300 grams deken op, is een 200 grams erbij genoeg?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:36

De mijne is dit weekend voor de eerste keer in zijn leven geschoren. Hij bibberde achteraf wel heel hard, maar dat was meer van de stress dan van de kou denk ik.

@Jannie86: ik heb een soort teddy-fleece (300gram), een gewone fleece met hals en dan een anky-winterdeken (ik weet niet hoeveel gram dat is) voor overdag en als het 'snachts echt koud is gaat er nog een dunner Anky-winterdeken bovenop.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:36

Je kan rustig scheren,ik scheer paarden tot eigenlijk februari.En er zijn paarden die vlak voor de verharing nog worden, omdat die problemen hebben met verharen.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:12

gootje12 schreef:
En er zijn paarden die vlak voor de verharing nog worden, omdat die problemen hebben met verharen.

wanneer doe jij dat dan?

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:09

Ik heb die van mij vorig jaar in januari nog geschoren, zomervacht werd gewoon mooi aangemaakt. Heb hem dit jaar eind augustus al geschoren omdat hij super dik in het haar zat, en met die hoge temperaturen had hij daar behoorlijk last van. Ik hebhem daarna niet meer geschoren. Hij staat nu onder 2 dekens, en zit nog superglad in zijn velletje :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 13:16

was t wat ontregeld omdat ie in augustus een dikke vacht had...? of heeft ie dat anders ook?

_enjoykeuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:53

ik heb mijn paard toch geschoren, wel heeft hij een deken van 500Gr en een onderdeken van 300gr :p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:03

Aukelizzy schreef:
Urielle schreef:
Nu scheer ik niet, begin januari ga ik wel scheren, voor de hengstenkeuring. Ze hebben nu hun vacht hard genoeg nodig.

In januari kunnen ze wel zonder vacht??? ;) Gewoon goed in de dekens zetten en houden.

Nee, maar om met temperaturen van -15 tot -20 's nachts, te gaan scheren, dan mag je er wel ineens twee extra dikke dekens opleggen. Ik heb ze nu onder de 200-300 gram staan, ga vandaag of morgen scheren en dan gaat er 200 gram extra op. Het is hier nu 's nachts net onder het vriespunt tot uiterlijk -5 op koude nachten. Dat kan wel.
Als hij niet naar de hengstenkeuring zou moeten zou ik het zelfs doen door ze gewoon kort in het haar te laten met dekens. De rest doe ik dit jaar ook niet onder het scheermachine.

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:24

jannie86 schreef:
was t wat ontregeld omdat ie in augustus een dikke vacht had...? of heeft ie dat anders ook?

Ik heb geen idee, hij zat mooi strak in zijn zomervacht, tot hij begin augustus begon met die dikke vacht aan te maken. Hij had het nog nooit eerder gehad. Wel is hij in mei/juni ziek geweest, misschien verminderde weerstand oid..

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:52

Hebben jullie de afgelopen weken jullie paarden nog geschoren?
Is het nu nog nodig of niet meer?

OeFeertje010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:54

het is bijna lente.
dan kan de vacht eraf.
heb nog even geduld.
je kunt het ! ;')

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:20

Ik scheer mijn pony altijd het hele jaar door, die heb ik twee weekjes terug ook weer gedaan.

Mijn paard sheer ik altijd de winter door, maar die krijgt op een gegeven moment, als de dagen langer worden maar het is nog wel koud, geen dosnvacht meer maar stiekels. Dat maakt in warmte dus niets uit en is het een kwestie van siekels scheren.

Als je pony er echt last van hebt en je hebt nog een extra deken liggen zou ik haar gewoon lekker scheren.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:23

ik heb gister mijn merrie nog geschoren had allemaal sprietharen enz. kwam nog best veel vanaf!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:36

Ik ga vanmiddag nog scheren :)

lovehorses7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:30

Ik ben er ook niet voor om met zulke temperaturen nog te gaan scheren, De overgang is dan wel heel erg groot. Helemaal als je toch niet zoveel kan doen

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:55

Nu scheer ik niet meer. Maar scheren kan zeker nog.
Niet meer scheren op het moment dat de paarden de haren gaan los laten, dan krijg je een lelijke zomervacht!

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:47

hoezo krijgen ze dan een lelijke zomervacht? :P

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:02

Je krijgt dan een stekelharige zomervacht omdat je de onderliggende zomerharen tijdens het verharen scheert..
Niet mooi, spreek uit ervaring ;)

OeFeertje010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:26

Waventy schreef:
Je krijgt dan een stekelharige zomervacht omdat je de onderliggende zomerharen tijdens het verharen scheert..
Niet mooi, spreek uit ervaring ;)

mee eens.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:19

Eind februari start ik mijn eerste wedstrijd en ben nu dus wat harder aan het trainen dan voorheen. Hij zweet veel en ziet er natuurlijk een beetje verrommelt uit met die lange haren (heeft nu een 300 grams deken op maar vooral hals is erg harig) is het verstandig om hem binnekort nog te scheren of zeggen jullie laat het zo en wacht die paar maandjes nog af?

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:54

ik zit dus ook heel erg te twijfelen, hij zweet zooo erg, dat hij bijna niet droog te stappen is.
maar hij is wel al aan het verharen.
Maar zo kan hij wel sneller ziek worden?!!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:40

De mijne is nog niet aan het verharen, de jouwe is er al vroeg bij

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:20

Moii_missy_ schreef:
ik zit dus ook heel erg te twijfelen, hij zweet zooo erg, dat hij bijna niet droog te stappen is.

dat had ik ook. ik heb m donderdag voor het eerst geschoren. ga morgen merken of ie ook vlugger is met rijden :') uitstappen zal makkelijk gaan denk ik zo.
Ik moet wel zeggen dat ik m met de haren mee heb geschoren, dus hij is niet tot op de huid kaal.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:56

Vicky_88 schreef:
Moii_missy_ schreef:

dat had ik ook. ik heb m donderdag voor het eerst geschoren. ga morgen merken of ie ook vlugger is met rijden :') uitstappen zal makkelijk gaan denk ik zo.
Ik moet wel zeggen dat ik m met de haren mee heb geschoren, dus hij is niet tot op de huid kaal.

dus jij zou hem ook nog scheren of niet?
Hij was vandaag ook zoooo bezweet, na 20 min stappen was hij nog niet droog...
maar ik las dus dat hij dan een lelijke zomervacht kreeg, maar wat is lelijk?