Transportbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:57

Waratje schreef:
zitake schreef:
Ik kan niet onmiddelijk iets onaardigs ontdekken Ikke in het stukje wat doubleVv schreef, enkel dat het verplicht zal worden om transporters aan te doen (heb er trouwens nog nooit van gehoord, maar goed).

Ik geloof niet dat er iets 'onaardigs' in het stukje van DoubleVv staat, maar dat de reden waarom de Belgen het zouden kunnen gaan verplichten iets is waar je wat 'onaardigs' van zou kunnen zeggen :D
En ik mag hopen dat we in Nederland verschoond blijven van zo'n regel, transportbeschermers en andere zooi om de benen is meer last dan gemak. Inderdaad, mijn paard staat met blote benen op trailer en vrachtwagen.

Ik zou ook niet snappen waarom er hierrond een regel nodig zou zijn.... heb er dan ook echt nog niets van gehoord en kom dag en nacht met paardenmensen in contact.... vreemd

lien96

Re: Transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:38

transportbeschermers zijn ''veiliger' maar als er maar iets om zit is het goed ;) bijv. peesbeschermers strijkklappen en eventueel hoefschoenen. zelf heb ik het niet zo op bandages

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:40

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 21-02-22 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:49

Bandages kunnen losgaan in de trailer, ben er niet zo'n voorstander van. :n
Ik denk dat peesbeschermers wel moeten kunnen.

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:54

Ik doe alleen maar springschoenen met bont aan.
Ik vind de kroonrand akelig moest die stuk gaan.

Maar ik heb ook nog nergens gehoord dat het in belgie verplicht zou zijn.

Heb wel is gehoord dat het verboden is om andere paarden dan je eigen paarden te vervoeren in je trailer vrachtwagen ivm de verzekering en vervoersreglement.
Maar of het waar is?
vind ik trouwens ook weer een rara wet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:08

Ik dacht dat als je het professioneel doet, of veel dat je dan moet oppassen, maar eenmalig is geen probleem, gewoon papieren bijhebben.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:01

fenna1995 schreef:
Bandages kunnen losgaan in de trailer, ben er niet zo'n voorstander van. :n
Ik denk dat peesbeschermers wel moeten kunnen.

als je bandages losraken heb je ze zeer waarschijnlijk gewoon niet goed gedaan. ik gebruik als sinds ik paarden vervoer bandages en ze zijn nog nooit losgeraakt of ook maar 1 cm verschoven en ik bandageer ook zeker niet te strak. peesbschermers beschermen enkel de pees. aan de voorbenen vind ik de hoefballen het kwetsbaarst. en daar zitten de peesbeschermers niet. alle transportbeschermers vallen niet voor niets over de hoeven.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:46

Een paard van kennissen van ons was zo bang in de trailer dat hij op z'n eigen bandages was gaan trappen, toen was er 1 los gegaan. Hij hing ook met beide benen over de stang en had een voorbeen voor een deel open getrapt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:05

fenna1995 schreef:
Een paard van kennissen van ons was zo bang in de trailer dat hij op z'n eigen bandages was gaan trappen, toen was er 1 los gegaan.
Moet je nagaan hoe zijn benen eruit gezien hadden als hij niets om had, zonder is dus geen optie Maar echt goed bandageren is ook een kunst hoor. ;)

rowan1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:09

Wanneer je paard best wel lang i.d trailer staat, zou ik gewoon transportbeschermers op doen.
Maar voor een kwartiertje kan dat best hoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:13

rowan1996 schreef:
Wanneer je paard best wel lang i.d trailer staat, zou ik gewoon transportbeschermers op doen.
Maar voor een kwartiertje kan dat best hoor.

Kan iemand mij nou eens voor eens en altijd uitleggen waarom het uitmaakt of de rit kort of lang duurt?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:31

Aukelizzy schreef:
fenna1995 schreef:
Een paard van kennissen van ons was zo bang in de trailer dat hij op z'n eigen bandages was gaan trappen, toen was er 1 los gegaan.
Moet je nagaan hoe zijn benen eruit gezien hadden als hij niets om had, zonder is dus geen optie Maar echt goed bandageren is ook een kunst hoor. ;)

Iemand er al aan gedacht dat de bandages wel eens de oorzaak van de trammelant kunnen zijn geweest?
Of zat er iemand bij het paard in de trailer en kon die zien of het paard bang werd en toen de bandages aftrapte of de bandages aftrapte en daarom bang werd??

Mijn paarden hebben nu nooit meer wat om, vroeger pakte ik ze helemaal in omdat ´dat zo hoorde´ maar tegenwoordig gaan ze bloot mee en ze zijn opgevoed en stuurbaar zodat evt stappen naast de klep niet voorkomt.

Als je bandages of wat dan ook te lang om laat kunnen ze gaan knellen (warmtestuwing) of de pezen raken oververhit.