met of zonder kunst leren zitvlak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: met of zonder kunst leren zitvlak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:29

Ik heb de cavallo catargo (of hoe schijf je het) met leren zitvlak!

Wil noooit meer zonder!!!!

Let wel op als je een broek met leren zitvlak koopt dat het leer dun en soepel is! ik heb een goedkope broek met dik en stug leer en dan schuur je elke keer je benen stuk, Zonde van je geld.

Maar als je eenmaal met leren zitvlak hebt wil je nooit meer zonder! het hangt trouwens wel van je zadel af. Op sommige zadels is het echt niet fijn, en bij anderen is het bijna een must.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:34

Ron1 schreef:
hay,

de gene die altijd met een paardrijbroek met leren zitvlak rijden, hebben jullie dan ook witte broeken voor wedstrijden en zijn de leren zitvlakken dan ook helemaal wit ivm wedstrijden?
Ja, ik wel. Ik had eerst een wedstrijdbroek met alleen leren kniestukken, maar nadat mijn paard een keertje uit dr bol ging, en ik alle kanten op glee op mijn Wintecje vond ik het tijd om ook de wedstrijdbroek te vervangen voor 1 MET een (kunst)leren kont :D :D

Wat pluisje zegt is inderdaad HEEL belangrijk. Koop niet de eerste de beste broek. Mijn eerste met leren zitvlak was een van de goedkopere van Mondoni, maar daar kon ik amper mee op mijn paard komen, zo stug was die.
Nu heb ik ze met van dat soepele (Clarino??) kunstleer, heerlijk! :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:00

Dabo schreef:
Mijn eerste met leren zitvlak was een van de goedkopere van Mondoni, maar daar kon ik amper mee op mijn paard komen, zo stug was die.

Ik heb toen een broek van 50,- gekocht in het tentenkamp van hyporama. Een global broek. Oh wat heb ik een spijt gehad. En dan zeggen ze wat verwacht je dan van zon goedkope broek. Ik balen jonge. 50,- is niet versschrikkelijk duur, maar ook niet niks. voor 50,- kun je een hoop doen.

Heb daarna dan ook nooit meer global spullen gekocht :D

Ik heb trouwens geen witte. Rij geen wedstrijden. Maar mocht ik er 1 moeten kopen wordt het wel een leren stuk! zeker weten!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:04

Ohja, en de mensen die vinden dat broeken met een leren zitvlak niet zitten, trek eens een dure aan. Je merkt er namelijk niks van als je een goeie hebt.

Bij mijn cavallo broek merk ik er niks van. De global die ik heb zit tegenover mijn cavallo inderdaad ook voor geen meter :D

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:06

Als je normaal met leren zit rijdt en dan opeens een wedstrijd rijdt met een rijbroek zonder leren zit, dan kun je welleens een groot probleem hebben met je zit.
Doordat de leren-zit stroever is heb je veel meer houvast,
waardoor je toch minder je evenwicht/zit hoeft te corrigeren.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:13

pluisje88 schreef:
Ohja, en de mensen die vinden dat broeken met een leren zitvlak niet zitten, trek eens een dure aan. Je merkt er namelijk niks van als je een goeie hebt.

Ja en dat is nu het punt ik vertik het om meer als 100 euro uit te geven voor een rijbroek :o Dat geld kan ik wel beter gebruiken :P

Ron1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 17:08

ik heb een pikeur volturno die koste me 205 maar heb er echt geen spijt van want hij zit nog fijner dan m'n normale spijkerbroeken

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:40

Goldie schreef:
pluisje88 schreef:

Ja en dat is nu het punt ik vertik het om meer als 100 euro uit te geven voor een rijbroek :o Dat geld kan ik wel beter gebruiken :P

vond ik ook altijd. Ik heb dit geld 1 keer uitegegeven en geloof me ik vond het ook ongelofelijk veel geld. Maar aanstaande zomer heb ik mijn broek al 3 jaar. En ik rij tussen de 4 en 7 keer per week. Best vaak dus.

Een broek heeft het bij mij nog nooit eerder 3 jaar volgehouden terwijl hij er nog steeds mooi uit ziet.

Mii_femmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:19

ik vind een rijbroek met leren zitvlak echt goddelijk zitten

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:25

Ik heb der met kunstleer .. Ik zweer hier bij :D
ik werd altijd uit m'n zadel getrokken als ponylief weer dacht om te weigeren . Want had ook een zadel waar ik niet zo stevig op zat .

En nu wil ik niet meer terug nr die gewone rijbroeken . :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:12

Ik heb een wintec pro, dat is overtrokken met een soort suede.
Daarom heb ik tot op heden nog maar 1 keer gereden met kunstleren zitvlak, aangezien dat stroef is en ik het gevoel heb dat ik vast plak :+

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:36

Hai,

nou ik ben heeel benieuwd!!

Ik heb gisteren mijn eerste rijbroek met suede (mag dat ook vr leer doorgaan ;) ) besteld.

En heb er nog geen ervaring mee.

het is me aangeraden, maar ook afgeraden.

Naar mijn idee zal ik steviger in het zadel zitten, fijn toch *D .

Groetjes

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:15

Ik heb ze beiden, zonder kunstleer vind ik prima op een paard dat ik goed ken,
op jongere paarden of onbekende paarden heb ik toch liever met. Zit net iets steviger.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:10

pluisje88 schreef:

Goldie schreef:

Hij kost trouwens 110 euro dus voor je portomonee vriendelijker als een pikeur, anky of eurostar met een leren zitvlak.

Ik wil in ieder geval noooooooit meeer anders!!! :):)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:22

Nouja dan kan ik het beter niet proberen toch _O- Dan weet ik niet beter :P
Denk trouwens dat het op mijn wintec met suede zitvlak ook voor geen beter zit :n

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:32

Heb 3 jaar geleden voor 't eerst geprobeerd, en wil nu niet meer zonder! :D
Aan het begin zat het echt vreselijk, maar na 2 à 3 keer rijden was ik er helemaal aan gewend.

mariekjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:39

Ik heb 1 rijbroek met een leren zitvlak maar die gebruik ik alleen als ik zonder
zadel rijd (al doe ik dat heel vaak) want dan prikken die haartjes niet zo.
Persoonlijk vind ik het op een zadel niet lekker zitten ook omdat ik mijn knieën
open rijd dan, maar dat is mijn mening.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:52

Goldie schreef:
Nouja dan kan ik het beter niet proberen toch _O- Dan weet ik niet beter :P
Denk trouwens dat het op mijn wintec met suede zitvlak ook voor geen beter zit :n

Nee zou ik ook niet doen. Want dat is 2x stroef dus dat zit niet lekker. Stroef is goed maar je moet nog wel kunnen bewegen natuurlijk }>

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:14

Ik rij altijd met. Fijner voor mijn huid en lekker stevig in het zadel. Mijn favoriet is trouwens mijn geruite kingsland rijbroek, die bijna nergens verkrijgbaar is ;)

dian_fiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:29

ik vind zelf met lederen zit vlak lekkerder rijden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:29

Met, toch wat steviger op de een of andere manier. Zonder is wel lekkerder om op te stappen :+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:32

ik heb ook met, maar als hij net uit de was komt kan het wel eens een drama zijn met opstappen maar als je aan het rijden bent zit hij super lekker! :P

Breumelhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:09

Sommige vinden met fijner en sommige zonder.
Maar met het leren zitvlak blijf je wat meer in het zadel "plakken", schuif je minder,
wat soms ook weer onhandig, het ligt helemaal aan jezelf, wat je fijner vindt..

psalm_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:10

Dat is voor iedereen verschilend ik heb rijbroeken met leer maar ook zonder. Maar zonder vind ik wel fijner

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:21

BrankaZ schreef:
Ron1 schreef:
Maar is het niet zo dat je zonder kunst ledere zitvlak minder stuitert als je een x verkeerd doorzit.

Denk eerder andersom: met leer 'plak' je meer aan je zadel. Het is stroever, dus blijf je makkelijker zitten.
Zelf vind ik zo'n hele zit niets. Hele tijd het gevoel dat het kruis van de broek halverwege mijn knieën hangt. Vind het overigens wel prettig om (kunst)leren kniestukken te hebben, maar een fijn model daarmee is heel goed zoeken.

Weet jij toevallig een model met leren kniestukken, maar géén leren zitvlak? :)
Ik heb broeken met en zonder zitvlak. Vind beide eigenlijk wel fijn. Maar met lopen en stalwerk vind ik eentje zonder leren zitvlak fijner.