Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ron1 schreef:Ja, ik wel. Ik had eerst een wedstrijdbroek met alleen leren kniestukken, maar nadat mijn paard een keertje uit dr bol ging, en ik alle kanten op glee op mijn Wintecje vond ik het tijd om ook de wedstrijdbroek te vervangen voor 1 MET een (kunst)leren konthay,
de gene die altijd met een paardrijbroek met leren zitvlak rijden, hebben jullie dan ook witte broeken voor wedstrijden en zijn de leren zitvlakken dan ook helemaal wit ivm wedstrijden?

Dabo schreef:Mijn eerste met leren zitvlak was een van de goedkopere van Mondoni, maar daar kon ik amper mee op mijn paard komen, zo stug was die.

Goldie schreef:pluisje88 schreef:Ohja, en de mensen die vinden dat broeken met een leren zitvlak niet zitten, trek eens een dure aan. Je merkt er namelijk niks van als je een goeie hebt.
Ja en dat is nu het punt ik vertik het om meer als 100 euro uit te geven voor een rijbroekDat geld kan ik wel beter gebruiken

pluisje88 schreef:Ohja, en de mensen die vinden dat broeken met een leren zitvlak niet zitten, trek eens een dure aan. Je merkt er namelijk niks van als je een goeie hebt.
Goldie schreef:Ja en dat is nu het punt ik vertik het om meer als 100 euro uit te geven voor een rijbroekDat geld kan ik wel beter gebruiken
Dan weet ik niet beter 

BrankaZ schreef:Ron1 schreef:Maar is het niet zo dat je zonder kunst ledere zitvlak minder stuitert als je een x verkeerd doorzit.
Denk eerder andersom: met leer 'plak' je meer aan je zadel. Het is stroever, dus blijf je makkelijker zitten.
Zelf vind ik zo'n hele zit niets. Hele tijd het gevoel dat het kruis van de broek halverwege mijn knieën hangt. Vind het overigens wel prettig om (kunst)leren kniestukken te hebben, maar een fijn model daarmee is heel goed zoeken.