Van L1 naar L2, winstpunt te weinig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:14

Weet je nog wanneer je je laatste winstpunt in het L1 hebt gereden en op welke locatie? Die laatste winstpunt zal vermoedelijk je 10e winstpunt geweest zijn dan? Dan kan je de vereniging even bellen of ze de punten nog hebben. Als je de wedstrijden in je agenda heb geschreven, dan kan je het misschien nog makkelijk terug vinden?

KNHS is idd wel erg laat, betekent dit dat je eventueel nog een proef in het L1 overnieuw moet rijden als je niet kan aantonen dat je 10 winstpunten hebt?

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 13:18

Als ik hem dan niet kan vinden, moet ik dan al mijn punten inleveren, of moet ik dan nog een keer in het L1 starten? He, wist niet dat het zo erg was, wil ik net lekker M gaan starten:(

ibikus

Re: Van L1 naar L2, winstpunt te weinig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:31

Ik heb dit ook een keer gehad en in mijn geval klopte het, ik had in het L1 echt een punt te weinig gescoord maar inmiddels liep het paard al dubbele wp's in het M.
Ik heb in overleg met de KNHS dispensatie aangevraagd, in mijn brief heb ik geschreven dat ik niet bewust ben gepromoveerd zonder de benodigde punten, dat het paard inmiddels zeer succesvol M1 liep en dat ik daarom de KNHS vroeg of ze hiervoor dispensatie wilde verlenen. Ik heb dit per fax geregeld en binnen 2 dagen kreeg ik al te horen dat het was goedgekeurd.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:51

Mariekexzita schreef:
Als ik hem dan niet kan vinden, moet ik dan al mijn punten inleveren, of moet ik dan nog een keer in het L1 starten? He, wist niet dat het zo erg was, wil ik net lekker M gaan starten:(

Anders moet je even bellen naar de knhs, dan het je gelijk uitsluitsel:)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:57

kinuh schreef:
Mijn nichtje had het ook, reed ondertussen M2+5 en KNHS miste een punt in de M1, die moest gewoon weer terug die ene punt in de M1 halen en d'r winstpunten van de M2 inleveren.

Ja zo ken ik ook een paar verhalen! bewaar svp al je coupons met winstpunten zelf goed! je kan proberen de verenigingen te bellen waar je gestart bent wat zij nog terug kunnen halen uit de oude doos,lukt dat je niet heb je echt dikke pech maar zijn je punten weg...ik heb al meerdere brieven van de knhs gehad maar heb tot nu toe steeds mijn gelijk kunnen halen maar ik ken mensen die niets bewaard hadden en idd gewoon de klasse terug konden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:01

Dat heeft echt niet alleen met de KNHS te maken, als de organiserende vereniging de coupons niet goed doorstuurt heb je ook een probleem! Ik denk eerlijk gezegd dat het vaker daar fout gaat dan bij de KNHS!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:01

Ik heb dat ook al eens gehad hoor dat ze zo traag zijn toen had ik in de L genoeg punten om in het M springen te mogen toen had ik 2 winstpunten gereden en daarna regio kampioenschappen was ik eerste en zou ik naar de nederlandse mogen en door een stomme fout van de knhs heb ik de nederlandse gemist omdat ze 1 winstpunt over het hoofd hadden gezien.. ik heb de uitslagen via de verenegingen opgevraagt als het goed is houden die ook altijd 1 velletje van de coupon.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:02

Liek_ schreef:
Dat heeft echt niet alleen met de KNHS te maken, als de organiserende vereniging de coupons niet goed doorstuurt heb je ook een probleem! Ik denk eerlijk gezegd dat het vaker daar fout gaat dan bij de KNHS!

Neemt niet weg dat je ook als ruiter nog steeds verantwoordelijk bent voor je administratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:03

Uiteraard Sjonniej, maar ik vind het te makkelijk om altijd maar de KNHS overal de schuld van te geven ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:05

Daar heb je gelijk in, maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje; de schuld bij een ander leggen.
En aangezien de KNHS moet vertellen dat hun punten niet overeen komen, zal het hun schuld wel zijn, simpel toch?

geenleukidee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:06

Ja dat snap ik maar wij hebben ook zoiets gehad...Wij hoorde het toen alleen een half jaar later en ik reed al 2 klasse hoger...Dus wij een brief teruggestuurd dat het 1. niet waar was(en aangetoond) en 2. veel te laat was. En toen was het goed...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:08

Liek_ schreef:
Uiteraard Sjonniej, maar ik vind het te makkelijk om altijd maar de KNHS overal de schuld van te geven ;)

dat is ook zo ze hebben er best een klus aan om alles netjes te verwerken het lijkt mij heel veel werk!
Wat me dan alleen tegen staat is de toon waarop de brief opgesteld is,er wordt gewoon vanuit gegaan dat je ook echt fout gehandeld hebt en er staat ook direkt een waarschuwing in met de te volgen sancties als je niet reageerd.
De brief zou best anders opgesteld mogen worden vind ik meer in de trant van volgens onze administratie blijkt dat...bla bla.. kan het zijn dat er bij ons iets mist,of heeft u voor ons een overzicht met wat waar behaald,zoiets
komt iets leuker over..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:09

Idd, je kan zelf toch gewoon je spullen bewaren, vind dat ook een stukje administratie waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:10

Maar niet iedereen reageert daar dan op; het is dan te vrijblijvend. De KNHS heeft duizenden en duizenden leden, het is echt niet te doen om een vriendelijker brief te sturen. Dan moeten zij er weer zelf achteraan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:12

Liek_ schreef:
Maar niet iedereen reageert daar dan op; het is dan te vrijblijvend. De KNHS heeft duizenden en duizenden leden, het is echt niet te doen om een vriendelijker brief te sturen. Dan moeten zij er weer zelf achteraan.

ja dat is ook zo had ik ook al bedacht,maar nu krijgen ze vast hele sjacherijnige boze paardenmeisjes aan de telefoon...
vanne wat maken jullie nou! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:13

Nou ja die hebben toch altijd wel wát te klagen ;)

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:14

Sjuimpje schreef:
Ik heb dit ook een keer gehad en in mijn geval klopte het, ik had in het L1 echt een punt te weinig gescoord maar inmiddels liep het paard al dubbele wp's in het M.
Ik heb in overleg met de KNHS dispensatie aangevraagd, in mijn brief heb ik geschreven dat ik niet bewust ben gepromoveerd zonder de benodigde punten, dat het paard inmiddels zeer succesvol M1 liep en dat ik daarom de KNHS vroeg of ze hiervoor dispensatie wilde verlenen. Ik heb dit per fax geregeld en binnen 2 dagen kreeg ik al te horen dat het was goedgekeurd.

Ik hoop dat dit voor de TS ook geregeld kan worden!

TalithaSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:17

Iemand bij ons op stal heeft hetzelfde probleem gehad. En die heeft gebeld naar het knhs en het geval uitgelegt. Wel een beetje zielig gedaan. En die mocht gewoon door in die klasse.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:16

Ja, ik vind het ook terecht dat je zelf goed je spullen in orde moet hebben, ik ga morgen even bellen wat de consequenties zijn en wat ik eraan kan doen..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:18

Ik ben bang, dat als jij de coupon van de laatste punt niet meer hebt, dat je gewoon weer over nieuw kan beginnen. Gebeurt helaas vaker, maar ook andere moeten dan opnieuw beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:27

Heb je de KNHS al gebeld ondertussen? Denk dat zij in dit geval de enige zijn die weten wat je nu moet doen, er zijn altijd overal uitzonderingen, maar daar kan je niet vanuit gaan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:30

De verenigigen zijn VERPLICHT van elke gereden proef 1 deel van de coupon te bewaren. De vereniging moet dat 1 jaar in het bezit houden.
Ik neem aan dat je niet al ruim een jaar in de L2 rijdt dus zou je het moeten kunnen opvragen bij de vereniging. Maar dan moet je nog wel weten wanner en waar je hebt gestart!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:57

Oh dat wist ik zelfs niet. Ik bewaar het altijd zelf maar ik krijg soms ook wel eens van verenigingen protocollen terug met 2 velletjes coupons... De gele wordt naar de KNHS gestuurd maar soms heb ik een blauw en roze velltje alle2 nog...

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:05

ben wel erg benieuwd wat hier uit is gekomen.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:08

Ja ik ben ook wel erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden :)