Warme laarzen welke zijn goed??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:41

zitake schreef:
weet iemand of die dubarrys ook goed tegen water/vocht kunnen (natte bak, nat gras, af en toe een plas?)

juist heel goed, zit een soort wassen laagje op die beschermt tegen modder en vocht. zitten super en ook warm, je hoeft ze in het begin ook niet in te vetten want ze zijn al helemaal verzorgd!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:48

Bonny_CT

Re: Warme laarzen welke zijn goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:19

ik loop met me dubarrys iedere dag in de bagger en zand en plassen. Asl ik na huis ga, even de slag erover heen, ergste modder eraf en dan gaan ze jaren lang mee

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:13

liedje89 schreef:
Pepper1 schreef:
Hier een paar links voor de Dubarry's:

Ik had de Mountain Horse thermo's, ging goed en als het echt koud is, deed ik zo'n handenwarmertje erin.
(zo'n zakje met vloeistof, ijzerenplaatje "breken" en dan wordt het lekker warm voor ca 1 uur)

Succes!

Die zakjes heb je ook speciaal voor in je schoenen, deze werken niet met zo'n plaatje maar worden warm zodra je de verpakking open maakt.. Die gaan er net zo in als van die party feet en blijven tot wel 6 uur warm. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor skiers, maar lijkt mij ook een goede oplossing voor gewoon buiten lopen/staan. Ik ga ze waarschijnlijk volgend weekend even uit proberen (ga mennen) kan wel laten weten of ze werkten.

Ik ben erg benieuwd! Waar zijn ze te koop? Alleen bij wintersportspeciaalzaken of ook wat gemakkelijker te krijgen? Vandaag had ik namelijk weer erg koude veoten, en de komende dagen zal het niet veel ebter worden! Die kou is heerlijk, maar soms wel erg koud...

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:15

De elektrisch verwarmde sokken zijn nog best prijzig! Zowel in aanschaf als in elke 10 uur nieuwe batterijen kopen... Misschien dat dan zakjes vloeistof een wat betere oplossing is.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:08

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met de Eurostar thermolaarzen aangezien die binnenkort in de aanbieding zijn bij de Hypo en mijn oude MH Rimfrosts me erg zeer beginnen te doen bij de hielen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:10

luxket schreef:
ik loop met me dubarrys iedere dag in de bagger en zand en plassen. Asl ik na huis ga, even de slag erover heen, ergste modder eraf en dan gaan ze jaren lang mee

bedankt voor de info, ook bonnie bedankt!
Binnenkort schaf ik een paar dubarrys aan. rijden doe ik amper nog, dus rijlaarzen heb ik op dit moment niet nodig. en heb altijd gezegd eens ik een goeie job heb komen er dubarry's :) dus denk dat het tijd wordt om er ook eens te zoeken.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:35

wel heb ik af en toe in de dubarry's ook koude voeten.. als is het minder dan in andere.. heeft iemand daar nog een tip voor?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:04

Zag dat je van dubarry ook zo van die leuke sokken hebt met bontrandje, dacht dat ze fleece waren?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:06

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:35

Ik heb ook Dubarry's en met dit weer woon ik er zo'n beetje in :) Maar een vriendin van mij heeft die sokken met een bont rand en volgens mij is het gedeelte wat in je laars zit idd gewoon van fleece.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:42

Ik heb ook Dubarry's, hele fijne laarzen en gaan lang mee, maar moet eerlijk zeggen dat ik ze niet erg warm vind.. Met deze kou loop ik lekker warm op uggs. Echt ideaal!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:24

ben het met e eens nouksjens.. loop nu op me skiboot met thermosokken.. vandaag dubarrys weer aangehad nu t iets minder koud is, loopt toch een stuk fijner

Ni_na

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:27

thermolaarzen? }:0

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:17

De Ariat Grasmere..
Heb nog nooit koude voeten gehad in deze laarzen, terwijl ik ook heel wat uurtjes op stal rondloop.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:21

Ik heb de Ariat Cobalt, zijn super warm, zelfs als het vriest heb ik nog geen bevroren tenen. Maar ik doe dan wel altijd een paar boterhamzakjes over mijn sokken, en dan nog een paar sokken eroverheen. Heb het nog nooit koud gehad!

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:50

Mijn thermolaarzen zijn van de Welkoop, waren iets van 30 euro. Volgens mij zijn ze nu in de aanbieding.
Ze zijn iig erg warm en ze zitten erg lekker :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:21

Br deluxe thermolaarzen zitten heel lekker.
ze lopen goed en zijn lekker warm.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:17

Spaanse jachtlaarzen, geïsoleerd en waterdicht:
http://www.bootsandwoods.nl/women/all+weather+boots
Ik heb van de week de rechter gekocht omdat ik mijn wijde jodphurbroeken er in wil kunnen dragen en ook m'n spijkerbroek als ik met de hond wandel. Ik heb brede kuiten, met andere laarzen past dat niet.
Ze zitten heerlijk en ik vind ze ook nog heel mooi!

Je kunt de versie met hoge smallere schacht ook in Spanje krijgen, is daar veel goedkoper (maar geen idee of ze ook naar Nederland versturen en of je makkelijk kunt ruilen als het niet goed past):
http://botosvalverde.es/product_info.php?cPath=39&products_id=272

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:52

De zakjes voor in je schoenen waren geen succes ze werden niet warm genopeg. Misschien dat de herbruikbare variaant beter werkt maar die hebben wij dus niet geprobeerd. Volgens mij kan je ze bij de meeste redelijk grote sportwinkels ook wel krijgen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:56

Ik heb nu van die groene laarzen van Dunlop, de thermovariant. Zelfs met een dun kousje nog heerlijk warm.

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:43

Ik heb nu van de Boerenbond, ik weet eigenlijk niet welk merk het is. Maar ze waren in de aanbieding. Ze blijven echt HEEERLIJK warm en je kan er nog gewoon mee rijden.
Kranten in je schoenen wil ook altijd heeel erg goed helpen. Je moet juist niet zorgen dat je tenen gaan zweten, dat bevriest dan weer. Maar kranten nemen de vocht op en houden het ook warm.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:39

Romeo2007 schreef:
Ik heb de Mountain horse stella polaris te koop maat 41/42 wijde kuit

En ik met normale kuit in dezelfde maat.
Fijne laars, wel erg duur overigens.
Maar je kunt er goed op lopen en ze rijden ook nog eens fijn. En ze zijn veilig met rijden.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:43

Ariat Bromont, elegant EN warm!!

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:10

Ariat grasmere, ik zweer bij deze laarzen, makkelijk in onderhoud, ontzettend warm en gaan lange tijd mee!!
ze zien er mooi uit ook!