Beter wachten tot het vuil droog is en dan flink roskammen, of droogshampoo gebruiken. Ik zou een paard 's winters niet snel wassen als ze regelmatig buiten lopen.
flamingoo
Geplaatst: 18-12-09 16:25
Jee, wassen , daar zou ik niet eens aan denken , als het modderig is op de wei zijn het net varkens[ nu zijn ze spik en span , helemaal vanzelf door de sneeuw denk ik ], met rijden alleen de modder wegpoetsen , waar het zadel en hoofdstel zit , als ze in de stal gaat liggen en jij wilt geen poepvlekken dan kan je beter de stront regelmatig uit de stal halen
_enjoykeuh_
Geplaatst: 29-12-09 21:52
ja ik was hem maar hij blijft wel onder de zonnebank staan zolang hij niet totaal droog is.
Als de mijne te erg bezweet is na een strand rit dan spoel ik m af, ook met dit weer. Om kriebel te voorkomen. Ik gebruik in de winter alleen geen shampoo, spuit alleen af. Dit zodat hij niet ook onder de haren zeiknat wordt en de vetlaag weg wast. Bij de poepvlekken veeg ik er even met mijn hand overheen (heb een wit paard). Maar ik ga dus niet schrobben of echt wassen.
Daarna maak ik m droog met zo'n ijzeren ding. Vervolgens doe ik een zweet deken op, die verwissel ik daarna nog een keer voor een droge zweetdeken die ik nog even laat zitten.
Maar ik was dus alleen als hij echt heel erg bezweet is en niet omdat ik de poepvlekken zo lelijk vind. dat is dan jammer, die slijten vanzelf wel
Waarom zou je je paard uberhaupt wassen? Hij heeft er namelijk niks aan en iedere keer als hij zijn natuurlijke bescherming voor elkaar heeft door te rollen in iets wat hem warm houdt, kom jij weer aan met de slang en een borstel. Poets gewoon de plekjes waar hij wondjes kan krijgen door zadel/hoofdstel en doe de rest voor het idee met een zachte borstel, maar verder niet.