Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikdoemaarwat schreef:ik heb nog een leuke te koop zien staan.....welke prijsklasse zoek je?
ikke20 voor een 2 paards moet je 2000 kunnen trekken dus dan kom je er niet echt met de mondeo geloof ik...
ikdoemaarwat schreef:lijntje87 schreef:ik heb naast altesse die op taams staat, nog 2 paarden in brabant die wel eens verhuizen.
+ dat ik nog al eens naar het strand etc wil. en dat die ik niet alleen.

Karin schreef:Daar staat dan weer niet bij of het warmbloeden, Arabieren of pony's zijn. In dit geval was het misschien ook handig geweest om de TS te laten reageren.
Maar het is duidelijk: met twee dikke KWPN'ers zou ik niet gaan trekken met een auto die minder dan 2000 mag trekken.

ikdoemaarwat schreef:geen pony's

Zirano schreef:O jolijn begin in godsnaam neit aan n opel frontera. Wij hebben gehad. Het zijn slechte trekkers tenzijn je de 3 liter hebt. Maar dan heb je ook meteen n slurper. Wij hebben die 2,1 gehad en die trok wel n 1 1.2 paards trailer. Marianna van Larmy had die 3 liter dus kun je meer aan haar vragen.
1 op tien is denk ik vrij standaard, misschien de nieuwe (lees onbetaalbare) uitvoeringen die zuiniger zijn 
ikdoemaarwat schreef:Karin schreef:Daar staat dan weer niet bij of het warmbloeden, Arabieren of pony's zijn. In dit geval was het misschien ook handig geweest om de TS te laten reageren.
Maar het is duidelijk: met twee dikke KWPN'ers zou ik niet gaan trekken met een auto die minder dan 2000 mag trekken.
ik reageer niet voor ts , ik quote haar alleen
het is en blijft haar antwoord
overigens staan er paarden...geen pony's
mo_van_dijk schreef:Er is hier al een topic van, waar ikke ook meerdere malen alle specificaties van de auto's heeft opgenoemd. Heleboel combi's zijn inderdaad niet 'legaal'. Is het niet het te trekken gewicht wat marginaal is, is het wel de kogeldruk (hier gaat bijna iedereen de mist in).
Bij autoweek kan je alle auto's invullen, bijvoorbeeld deze Citroen C5. Ik weet niet of het het goede type is, maar dan heb je een idee:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 0&cache=no
1800kg te trekken gewicht met 73kg kogeldruk. Het gewicht is niet toereikend om twee paarden te trekken. Een kogeldruk van 100kg is standaard voor een tweepaardstrailer. Een kogeldruk van 73kg is dus niet toereikend!