waarom bijt mijn paard zijn dekens kapot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:42

Ja dat kan ook nog, dat andere paarden eraan gaan trekken.
Die van mij trekt nu aan de dekens van de paarden waar hij bij staat :+ . Die hebben we nu ook ingespuit :D

shetlandfan

Re: waarom bijt mijn paard zijn dekens kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:35

Heb je al eens een hengstendeken geprobeerd?
Dat zijn dekens die helemaal dicht zijn voren en je dus over het hoofd heen aan moet doen. Hebben dus ook geen sluitingen die gesloopt kunnen worden.

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Re: waarom bijt mijn paard zijn dekens kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:40

behalve hele sterke dekens ( + 1600 denier RIPSTOP) kan je ook aan antibijt of een muilkorf denken.
De muilkorf hoeft soms maar tijdelijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 07:06

xxx88 schreef:
volgens mij heeft hij dit gedrag gewoon aangeleerd en blijft hij dit doen.
hij is het beginnen doen na het verhuizen, ik had dan een tijdje minder tijd voor hem (wegens familiale omstandigheden).
volgens mij is hij het beginnen doen omdat hij kwaad was dat ik niet meer kwam, dus om aandacht te trekken.
(op de stal ervoor zag hij mij elke dag minstens 2 keer, ik moest ze zelf eten geven en buiten zetten enzo)
ook deed hij dit hij het als hij bijvoorbeeld zijn fleece deken op had (nog ongeschoren in de herfst) en ik dan naar mijn ander paard ging, toen nam hij het deken ook in zijn mond totdat het kapot was, dit heb ik gezien want ik stond ernaast.
hier deed hij het volgens mij uit jaloezie.

dan weet je dus waardoor het komt?
denk dat je dan toch moet proberen om wat meer naar hem toe, spreek anders ook af met de eigenaar van de stal daar dat ze hem wat extra aandacht geven?

zou het echt belachelijk vinden als er nu een muilkorf om zou komen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:27

xxx88 schreef:
@cowgirl: ja hij doet het buiten ook, vooral buiten zelfs want zijn deken ligt meestal op de wei.
volgend jaar niet scheren is een optie maar hij doet zijn fleece dekens ook kapot (die hij dan even op heeft om te drogen)

.

Als je goed uitstapt heb je geen dekens nodig hoor.
paardenvacht is zelf al een deken en transporteert het vocht naar buiten, onderlaag is vrij snel droog.
na het rijden in het droge zand laten rollen en je paard is sneller droog dan welk ander ook.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:37

@shetlandfan: nee, ik heb nog geen hengstendekens geprobeerd.
waar kan ik die vinden of van welk merk zijn er ???
bedankt, dit lijkt me ook een goede optie ;)

@apllejeck: ik gebruik al anti-bijt, ik heb gisteren zijn deken nog ingespoten en na 5 mijn had hij het al in zijn mond ;(
en het is echt wel niet lekker, ik proef het zelfs in mijn mond als ik het opspuit, heeeeeeeel bitter
(paard heeft er blijkbaar minder last van :+ )

@ellepel: hij is het vorig jaar beginnen doen, ik had toen 1 à 2 maand minder tijd.
normaal ga ik er (nu heb ik examens) 6 dagen per week naartoe en hij is mijn lieveling dus hij krijgt het meeste aandacht.
hierdoor is het probleem niet opgelost. hij heeft het gedrag er wss door aangeleerd en blijft dit doen.
een muilkorf zie ik zelf niet zitten ;)

@cowgirl: mijn paard is nu al geschoren dus hij heeft die dekens nodig.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:47

xxx88 schreef:
@shetlandfan: nee, ik heb nog geen hengstendekens geprobeerd.
waar kan ik die vinden of van welk merk zijn er ???
bedankt, dit lijkt me ook een goede optie ;)

Daarvoor moet je even op Google zoeken, dan vind je vast wel wat.
Weet dat in ieder geval western winkels deze dekens hebben, daar worden die dekens wel vaker gebruikt.

Van QHP heb je ze ook.
[EA-CO] Stal/hengsten dekens van QHP maat 195