Versneld promoveren na promotie met ander paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:08

Dat mag hoor, zeker weten. Bracht mijn andalusierhengst in de L2 uit. Kocht er toen een Z1 paard bij als leerpaard. Hem moest ik eerst ook in de L2 uitbrengen, omdat ik zelf niet hoger was geklasseerd.

Haalde met mijn andalusierhengst direct de eerste wedstrijd in het M1 een winstpunt. Mijn leerpaard (die dus al Z1 geklasseerd was geweest) heb ik direct daarna ook in de M1 uitgebracht en is dus versneld gepromoveerd (had met hem nog maar een paar wedstrijdjes in het L2 gereden en had nog geen 10 winstpunten. Had dit toen voor ik hem in het M1 ging starten voor de zekerheid ook nagevraagd bij de KNHS.

Lielle

Re: Versneld promoveren na promotie met ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:10

Sjolvir, stel nou dat ze dat zz-l paard nog niet had uitgebracht. Op het moment dat ze dan met paard 1 een wp in het m2 haalt , is het heel simpel. Dan moet TS nl M2 starten want dat is de hoogst gezamenlijke klasse. Nu heeft ze dit paard al M1 gestart, maar nog steeds wordt M2 de hoogst gezamenlijke klasse. Ruiter is nl m2 met paard 1 en paard 2 was al zz-l met een andere ruiter.

Ambre en Lisenka, idd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:14

Gnoef ik zat te slapen, zie ik nu ik nog een keer de topic van TS lees..
Het is andersom.. Het niet ZZlicht paard is M2, maar de ander is M2..
Ik dacht met de ZZlicht M2, de ander M1... Nu ik snappummmm, bedtijd geloof ik...
Kan niet meer lezen..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 07:10

Ja hoor, dat mag.
Hoogst gemeenschappelijke klasse is in dat geval M2. Je mag dus automatisch hier in uitkomen.

Het zou ook van de zotte zijn dat het niet zou mogen. Als jij dan nl. je startkaart af zou melden, vervolgens weer een nieuwe startkaart aan zou vragen is de hoogst gemeenschappelijke klasse ineens wel M2 en moet je hier in uitkomen.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:17

ik lees jou bericht nu ook even goed door... als jij M2 startgerechtigd ben mag je met paard twee ook M2 starten...

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 10:58

Hier de TS weer.

Ik heb net opnieuw contact gehad met de KNHS en krijg het zwart op wit.

In dit geval mag het ZZ-L paard versnelt promoveren van de M1 naar M2, als de ruiter met paard 1 haar eerste winspunt in de M2 heeft gehaald. Ondanks dat de ruiter geen Z-dressuur heeft gereden. De klasse M1 hoeft dus door paard 2 niet uitgereden te worden. Hier wordt toegepast de regel 'gezamenlijke hoogste klasse'.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:00

ik neem aan dat in de 1e zin M2 wordt bedoeld, maar verder is het dus helder en zoals we al zeiden.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 11:02

Lielle schreef:
ik neem aan dat in de 1e zin M2 wordt bedoeld, maar verder is het dus helder en zoals we al zeiden.

Dat klopt, dus de zaak is hiermee duidelijk :D .

Bedankt voor een ieder zijn input!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:46

Citaat:
In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat ruiters die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit hadden mogen komen, versneld kunnen promoveren naar die klasse.

Ik wilde net aangeven dat in bovenstaande gequote stukje ook staat dat het mag :j maar is ondertussen door KNHS dus ook al verhelderd :)