Evraring gezocht van paardeneigenaren: wennen aan ritme?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:57

Buiten tijd, geld en alle andere dingen is er een ding heel belangrijk, als je een paard thuis hebt staan met overdag buiten en snachts op stal dan zijn ze volkomen van je afhankelijk, dus ook wanneer je ziek,zwak en misselijk bent of op vakantie wilt.
Staan ze op een pensionstal dan kun je vaak wel wat regelen maar ook dan ligt de eindverantwoording bij jou, het is net als met baby's alleen worden die groter en gaan ze voor zichzelf zorgen, paarden niet.
Als het mogelijk is kun je misschien dit paard zeven dagen in de week leasen, ik weet wel dat ik nog steeds m'n manegepaardje mis ondanks dat het al jaren geleden is en thuis nu genoeg te rijden staat, wat ook nog een punt kan zijn is de gezelligheid die je in de manege vind.
Als je een eigen paard hebt dan ben je een trailer nodig , tijd genoeg om te trainen en zaterdags de hele dag bezig met wedstrijd en ook daar komen veel kosten bij kijken, lidmaatschap van een rijvereniging, kosten dressuurproef enz.
Een eigen paard is heel erg mooi maar de ambities om wedstrijden te rijden kun je ook waar maken met een manegepaard, ik zou dat eerst proberen vooral als je een fulltime baan hebt, een paard kopen is niet moeilijk maar verkopen omdat het toch niet is wat je er van verwacht is echt zwaar.
Hiermee zeg ik niet dat je het niet moet doen maar soms wens ik om zeven uur sóchtends ook wel eens dat de kabouters onze beesten even gaan voeren, buiten zetten en stallen doen en denk ik terug aan de tijd dat ik om negen uur op de manege met onze gezellige groep gingen lessen of een lange buitenrit maken, wedstrijden reed ik op de manege maar toen zat ik niet tenenkrommend op mijn werk omdat een paard niet helemaal fit was, nu moet ik soms vrij vragen want ze mankeren altijd wat wanneer het je niet uitkomt en ik werk maar drie ochtenden per week, buiten al deze dingen heb ik veel plezier van ze maar soms????????????