deelbare longeerzweep, handig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: deelbare longeerzweep, handig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:43

dacht ik al ;) anders had ik GRAAG willen weten waar jij hem dan had gehaald :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:47

Ik vind het helemaal niks. Een paar keer geprobeerd bij het paard van een vriendin, maar voor mij geen deelbare zweep. Voordeel is indd dat hij in een kastje past, maar dat weegt niet op tegen ellende van het uitelkaar vallen tijdens het longeren. Voor mij dan he ;)

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:29

Een vriendin had de LH longeerzweep maar die brak toen tijdens het longeren, ze stond er niet op, paard ook niet. Ze wilde ermee knallen en krak zei de zweep.
Deze was wel heel erg licht in gewicht, maar niet uitschuifbaar/oid.

Ik heb nu al bijna 2 jaar een in-elkaar-zet-zweep en heb werkelijk nog nooit gehad dat deze uit elkaar viel tijdens het longeren of uberhaubt als hij niet uit elkaar moest.
Vind hem qua zwaarte wel meevallen, oefening baart kunst.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 17:12

Toch nog even een reactie op dit topic: ik ben nu sinds enkele weken in bezit van een LH deelbare longeerzweep. Rib uit m'n lijf, maar wel een fijn ding. Hij is erg licht, ik krijg geen lamme arm van het vasthouden ervan. Hij lijkt tot nu toe ook erg sterk: ik ben er gisteren per ongeluk op gaan staan en hij zei wel knak, maar er is verder niks te zien en hij doet nog prima z'n werk :) Wel vind ik de slag errug lang, ik kom er regelmatig mee in de knoop, van mij had die wel iets korter gemogen. Al met al vind ik het een fijn ding, z'n geld wel waard, nu kan ie tenminste ook niet meer "weglopen" ;)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:51

Ze zijn we handig want ze zijn wat langer maar ik vindt ze ook zwaar!
dus het is eigelijk een combi!
ik gebruik hem wel want anders wil me paard niet lopen! na een poosje wen je aan het gewicht

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:53

Zeker handig..
Vooral als je maar een klein kastje hebt op de manege zoals ik..
Maar neem geen tips aan van mij, want ik ben zelfs al een deelbare zweep kwijtgeraakt hahaha

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:46

Ik heb altijd ruzie met die dingen,
of ze breken op een gegeven moment
of er komt zand e.d. tussen dat ijzeren stukje te zitten, waardoor je zweep niet meer in of uit mekaar gaat.
Ondingen als je het mij vraagt :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:48

Nou ik neem al mijn woorden terug, net terug van stal en ja hoor: ding gebroken! Nu is de ruitersportzaak aan het verbouwen, maar zodra ze weer open zijn zal ik eens even gaan vragen wat zij ervan denken. En ik doe maar gelijk een mailtje aan LH, ding van veertig (!) euro na hooguit vier keer longeren kapot, zonder dat er verder iets gebeurd is, geen paard op gaan staan, niks....:(

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:54

Ik heb ook een deelbare longeerzweep die niet meer deelbaar is.
Precies op het middenstuk is een paard van iemand gaan staan die m (ongevraagd) leende, en nu is dat stuk dus verbogen en wil ie niet meer uit elkaar.
Na verloop van tijd ( toen ie nog wel uit elkaar wou) ging het ook steeds lastiger om 'm in elkaar te zetten, oa door de zandkorrels die er in terecht kwamen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:54

uhum..je bent er zelf toch op gaan staan?? Daar die dus niet tegen :P

Overigens heb ik gewoon een oerlelijke knalgele/fluor zweep, niemand die er mee wil lopen en als die een keer kwijt is weet ik zo wie de schuldige is :P.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:56

Wij hebben met voltige ook een deelbare zweep voor op wedstrijd. :j
Hij is natuurlijk wat zwaarder als de andere zwepen maar het zorgt niet echt voor een probleem.
Ik weet niet wat voor slag wij eraan hebben.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:05

Bij mij was zo'n zweep binnen de korste keren kapot, er komt zand in.. Het past niet meer in elkaar of ik kreeg het niet meer uit elkaar en daarna werd de zweep loodzwaar. Geen aanrader vind ik :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:13

Ik vond de mijne ook niet fijn, zwaartepunt lag verkeerd waardoor hi jzwaar vasthield en zodra er een keer zand tussen de schroefdraad was gekomen kon ik niet meer klappen met het touwtje zonder dat ik de helft van mijn zweep tien meter verderop op kon gaan halen. :+

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:59

ik vond ze ook niet echt super. Met longeren viel ie steeds uit elkaar...

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:01

Ik het echt altijd het idee dat die dingen zo uit elkaar vallen. Heb dat ook best vaak gezien :j
Vind een aan-elkaar-zweep ook makkelijker vast te houden, en hij is lichter :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:30

Ik heb er ook een, al krijg ik hem nu niet meer uitelkaar.

Uit elkaar vallen heb ik nog nooit last van gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:52

Die van ons bevalt prima. We hebben hem idd gekocht omdat hij in de zadelkast past, de vorige (ondeelbare) zweep was ongevraagd geleend en nooit terug gegeven, dus maar 1 gekocht die we veilig op kunnen bergen. Ik heb geen idee welk merk het is of wat hij gekost heeft, maar hij bevalt super. Ik vind hem niet zwaarder dan een normale zweep, hij valt niet uit elkaar en is makkelijk in en uit elkaar te halen.

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:23

Wij hebben ook een deelbare longeerzweep. Ik vind ze prettig in gebruik, en je kan ze makkelijk opbergen. Volgens mij is het inderdaad niet zwaarder dan een andere zweep.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 20:46

zap schreef:
uhum..je bent er zelf toch op gaan staan?? Daar die dus niet tegen :P

oooooooojaaaaaa, dat is ook zo.... |( Stom, helemaal niet meer aan gedacht...hij was direct daarna namelijk nog heel, hij heeft het pas later begeven....Maar wel ong. op die plek denk ik....Tsja, misschien ben ik wel niet het ideale baasje voor een deelbare longeerzweep...En is zo'n fluoding nog wel helemaal niet zo'n verkeerde oplossing :D