Van een manege een handelstal maken, mag dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Van een manege een handelstal maken, mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:32

nou dan vragen ze zeker de hoofdprijs, heb je misschien foto's?

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:38

Afbeelding
Buitenrit afgelopen zomer.

Afbeelding
Afgelopen zomer.

Afbeelding
Zomer 2008.

Rij foto's heb ik helaas niet van hoe ze nu loopt..
Kan wel gemaakt worden;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:06

leuk dier, maar zou echt proberen en stuk lager te gaan als je haar echt wil kopen

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 21:35

Klopt, ja wat zouden jullie zeggen dan wat voor 'n prijs k moet zeggen?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:38

Tja ik zou gewoon beginnen met 1000 euro, als hij bij die ander ook zo makkelijk is, je kan altijd nog omhoog toch? En kaart ook gewoon aan dat ze ouder is, geen papieren heeft (dus geen fokwaarde) en dat ze moeilijk bij anderen is (moeilijk verkoopbaar).
Maar ja dat zou ik doen......

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 21:47

Bedankt :D

Ik zal het hier nog even gaan overleggen.. :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:49

1000 euro is meer dan genoeg voor een ouder paard welke als manegepaard gebruikt is

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:43

proberen kan altijd, maar als je kijkt naar prijzen, dan zul je zien dat mensen voor een onbruikbaar krakkemikkig gezelschapspaard vaak nog enkele honderden euro's vragen...
Als dit paard gezond en bruikbaar is, is de kans groot dat ze er meer voor kunnen krijgen. Denk dat bedragen vanaf 1500 euro tot 2500 euro reëler zijn voor een gezond dier van een jaar of 15.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:46

In deze tijd echt niet meer hoor! Er staan heeeeel veel paarden te koop, men komt er bijna niet vanaf, voor echte sportpaarden word nu zelfs minder gevraagd

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:53

Dit gaat over de Dollard in Winschoten of niet?

Ik heb het idd ook gehoord, hoorde dat ze echt van de 1 op andere dag kenbaar hebben gemaakt dat ze gingen stoppen met de lessen en dat mensen die hun favo les/lease paard wouden kopen, ze dat binnen een week kenbaar moesten maken...

Als je een paard al zolang least en er een goede band mee hebt zie je die liever niet de handel in gaan, dus dan moet je wel..

Ik weet niet of je de mogelijkheden wel hebt om haar te kopen? En voor stalling? (dat kan natuurlijk bij hun, maar vind ik persoonlijk best duur.)

Ik hoop dat je je leasepaard wel kunt kopen, maar dan voor minder dan 3000 euro, persoonlijk vind ik dat echt duur!
Ben trouwens wel benieuwd wat er met de paarden en pony's gebeurd die niet worden verkocht...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:48

joyce B schreef:
proberen kan altijd, maar als je kijkt naar prijzen, dan zul je zien dat mensen voor een onbruikbaar krakkemikkig gezelschapspaard vaak nog enkele honderden euro's vragen...
Als dit paard gezond en bruikbaar is, is de kans groot dat ze er meer voor kunnen krijgen. Denk dat bedragen vanaf 1500 euro tot 2500 euro reëler zijn voor een gezond dier van een jaar of 15.

Maar deze heeft dus ook nog een behoorlijke gebruiksaanwijzing...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:51

ja, maar daar kan de manege toch iets anders over denken, en het is maar net wat voor mensen komen kijken voor zo'n paard...
misschien is die gebruiksaanwijzing voor de juiste ruiter wel een stuk minder lang... Bij een vraagprijs van 3000euro 1000 euro bieden is wel een erg groot gat om te overbruggen. Dat zou ik als verkoper niet serieus nemen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:58

17 jaar, gebruiksaanwijzing, manegepaard......... handelswaarde nihil, emotionele waarde ?
zou niet verder gaan dan € 1000,= meer krijgen ze er nooit voor.
Handel in dit soort paarden ligt plat, veel meer aanbod dan vraag.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:05

Dat klopt helemaal, het kan best een makkelijk paard zijn voor een ruiter die een beetje kan sturen, alleen die ruiters hebben heel veel keus op dit moment.. De kans dat die voor een paard van deze leeftijd kiezen is bijna nul.
Daarnaast zitten er ook nog eens geen papieren bij en heeft ze ook niets gelopen in de sport (of heb ik dat gemist?)

Ze vragen zelf ook maar lukraak een bedrag voor een paard. (2500 euro vragen voor een 28 jarige fjord is ook niet serieus te noemen)
Ze maken hier vooral gebruik van de emoties van de leaser om de vraagprijs te bepalen en het is natuurlijk ook maar net wat de gek ervoor geeft. Ik denk dat als TS haar prijs uitlegt met argumenten de verkopers het wel serieus nemen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:08

joyce B schreef:
ja, maar daar kan de manege toch iets anders over denken, en het is maar net wat voor mensen komen kijken voor zo'n paard...
misschien is die gebruiksaanwijzing voor de juiste ruiter wel een stuk minder lang... Bij een vraagprijs van 3000euro 1000 euro bieden is wel een erg groot gat om te overbruggen. Dat zou ik als verkoper niet serieus nemen.

Waarom? Hij vraagt 2500 voor een fjord en verkopt hem bij het eerste bod voor 1000

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:09

en 1000 euro is nog altijd ruim 2x zoveel als de slachtwaarde

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:11

Ik denk als Ts begint met een bod van 1000 euro, de redenen verteld waarom, dat ze haar wel serieus nemen en dat ze haar voor dat bedrag wel mag kopen.. Maar dat denk ik persoonlijk :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:21

ik zou inderdaad beginnen met een bod van 1000 euro. als hij dan met een tegenbod komt dan gaat het vanzelf al wat omhoog. maar zou zeker niet hoger beginnen met een bod. tis ouder paard, geen papieren, geen prestaties, vind maar eens in korte tijd een gek die zo'n paard wil kopen (niet l*llig bedoeld hoor ts :P ) want voor zijn handel stal is het ook niet een ideaal paard, dus dan zou ie m anders naar de slacht doen? dan is 1000 euro toch al flink wat meer dan de slachtprijs, dus denk wel dattie daarmee akkoord gaat.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:28

Idd laag beginnen hun maken misbruik van de emotie van de klanten
En ja als hun de vergunning hebben voor handelstal mogen ze dat zo omgooien, ik mag in principe ook elk moment de deur sluiten voor pensionstal en verder met fokken handelen enz, maar ik zal mn klanten nooit op die manier de deur wijzen, ik zou wel pas zeggen op het moment dat alles geregelt is stel ze kregen het niet door dan waren alle klanten weg en hadden ze helemaal niks meer. Eigelijk een domme keuze om nu om te gooien naar handel stal er verkoop bijna geen paard op dit moment en al helemaal niet voor hun waanprijzen, let maar op zo gaan ze nog eens failliet

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:44

Ik vind het persoonlijk een absurd hoog bedrag en ver boven de waarde
Hier wordt echt gespeeld op emoties en is nauwelijks serieus te noemen
Idd een bod doen van 1000 euro of eventueel 1500 als alle toebehoren er bij zitten

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:47

oOoKellyoOo schreef:
Idd laag beginnen hun maken misbruik van de emotie van de klanten
En ja als hun de vergunning hebben voor handelstal mogen ze dat zo omgooien, ik mag in principe ook elk moment de deur sluiten voor pensionstal en verder met fokken handelen enz, maar ik zal mn klanten nooit op die manier de deur wijzen, ik zou wel pas zeggen op het moment dat alles geregelt is stel ze kregen het niet door dan waren alle klanten weg en hadden ze helemaal niks meer. Eigelijk een domme keuze om nu om te gooien naar handel stal er verkoop bijna geen paard op dit moment en al helemaal niet voor hun waanprijzen, let maar op zo gaan ze nog eens failliet

ik heb het ook omgegooid en heb nu bemiddelings/handelsstal maar verkoop er ondanks de vorst toch regelmatig wat hoor
Afgelopen maand hebben er weer diverse een heel goed tehuis gevonden ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:54

Misschien ook handig om om een keuring te vragen en niet blindelings te kopen.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 22:17

De toebehoren krijg je er wel bij, wat ik niet hoef.. Aangezien ik me eigen spullen heb voor der.. (Dit omdat zadel niet fijn zat, en helemaal niet goed lag op dr heb ik alles zelf aangeschaft).

Het is idd misbruik maken van de emotie van de klanten.
Maarja, bij die fjord zakte die gelijk al 1500,-. Wie weet ook bij mij, k zal het eens gaan proberen en het hier thuis er even over hebben:).