Trailerladen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziezoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:26

Wij geven op 16 september een demonstatie trailerladen, wellicht kan je hier iets van leren/ideeen op doen.

cissy

Re: Trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:13

en wie is wij en waar wordt die demo dan gegeven?
Zet dat er dan ook bij anders heeft niemand wat aan die info.

Ziezoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:41

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:53

Die van mij loopt eigenlijk bijna altijd meteen de trailer op. Toch is er een enkele keer dat hij het niet bij de eerste keer doet. Dan speel ik een simpele mindgame met hem.

Ik loop op de plank af met een vlot tempo, laat hem nog voor de klep halthouden en draai hem om, terwijl iemand van binnen even rammelt met wat voer. De tweede keer zie je duidelijk de interesse, maar ook dan laat ik hem halthouden en draai ik hem weg. Dan nog een derde keer om te bevestigen en daarna gaat zonder aarzelen de plank op, hij volgt dan altijd.

De truc is simpel. De eerste keer twijfelt hij, en hoort het voer, dit zorgt ervoor dat zijn aandacht bij de trailer is de 2e keer. De derde keer zal hij die trailer in wíllen om het voer, maar mág niet. De vierde keer zal hij dan eindelijk naar binnen mógen. Hij snapt niet dat hij zichzelf in de maling neemt.

Tip, het deurtje aan de voorkant open laten helpt vaak een hele boel. De trailer zal minder uitzien als een donker gat voor het paard, en het zal meer het idee krijgen van een 'doorloop'. Vaak is dit al genoeg voor een paard om er gewoon op te lopen.