Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Myukii schreef:Dat vind ik toch wel zo'n onzin.. Niet iedereen heeft het geld, de tijd en de ambitie om wedstrijden te gaan starten, zelfs niet met een enorm getalenteerde pony.
De basisdressuur is zo gemaakt, dat elke gezonde pony een Z-proefje zou moeten kunnen lopen. Niet dat ik wil zeggen dat elk paard zodra hij ingereden is moet kunnen appuyeren, wissels springen en een hogere mate van oprichting moeten hebben, maar met de juiste training en handigheid van de ruiter, zou elk paard op den duur Z moeten kunnen lopen, met winst. Uiteráárd zal de ene pony meer moeite hebben met de zijgangen en verzameling dan de ander, en uiteraard ligt het aan de beweging van de pony hoe hoog de punten zullen zijn, en uiteraard zal niet elke ruiter dit uit een pony kunnen krijgen.. Maar het zou moeten kunnen.

DL_ schreef:Myukii schreef:Dat vind ik toch wel zo'n onzin.. Niet iedereen heeft het geld, de tijd en de ambitie om wedstrijden te gaan starten, zelfs niet met een enorm getalenteerde pony.
De basisdressuur is zo gemaakt, dat elke gezonde pony een Z-proefje zou moeten kunnen lopen. Niet dat ik wil zeggen dat elk paard zodra hij ingereden is moet kunnen appuyeren, wissels springen en een hogere mate van oprichting moeten hebben, maar met de juiste training en handigheid van de ruiter, zou elk paard op den duur Z moeten kunnen lopen, met winst. Uiteráárd zal de ene pony meer moeite hebben met de zijgangen en verzameling dan de ander, en uiteraard ligt het aan de beweging van de pony hoe hoog de punten zullen zijn, en uiteraard zal niet elke ruiter dit uit een pony kunnen krijgen.. Maar het zou moeten kunnen.
Wat een leuk sprookje!
In theorie moet dit natuurlijk allemaal kunnen, en thuis zullen ze ook vast wel een beetje een Z proefje door kunnen sturen, maar in de praktijk gaat dit verhaaltje toch zéker niet op! Niet iedere boerenknol eindigt zomaar in het Z hoor, óók niet met een handige ruiter. Z rijden is ook wel wat anders dan alleen door de oefeningen in een Z proef kunnen sturen. Was het maar zo simpel. En nee je hoeft geen super getalenteerd paard te hebben (hoewel het wel helpt!) en met een wat gewoner paard kom je er ook wel, maar het is niet zo dat je ieder paard zover kunt krijgen. Écht niet.

leuk! De Z halen vind ik zelf erg hoog gegrepen, natuurlijk is niets onmogelijk, maar het is zeker nog heel ver weg. Wel leuk dat vele denken dat het nog haalbaar is en andere daar weer heel anders over denken.