Alleen naar het strand of bos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie05

Re: Alleen naar het strand of bos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 13:58

Nou ik denk dat ik het zaterdag gewoon even ga doen. Ik word er zelf beetje onzeker van, maar dat is eerder omdat me vriend het onverstandig vind. Moeilijk om die gedachten dan los te laten maar goed.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:09

Cap op, evt bodyprotector, telefoon mee (op stil uiteraard ;) ) ICE in je telefoon (in case of emergency, weet iedereen wie ze moeten bellen als ze je vinden), zeggen waar je heen gaat en hoe laat je terug bent, labels plakken (goed idee!) en gaan met die banaan! ;)
Eerste keer met een jong paard is altijd eng, maar gewoon doen is het beste.
Succes!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 14:10

FromNorway schreef:
Cap op, evt bodyprotector, telefoon mee (op stil uiteraard ;) ) ICE in je telefoon (in case of emergency, weet iedereen wie ze moeten bellen als ze je vinden), zeggen waar je heen gaat en hoe laat je terug bent, labels plakken (goed idee!) en gaan met die banaan! ;)
Eerste keer met een jong paard is altijd eng, maar gewoon doen is het beste.
Succes!

Nou moet zeggen dat je me wel moed in spreekt :D Thnx! Wat ik al zei ik ben geen angsthaas maar me vriend vind het onverstandig en maakt mij daar eigenlijk een beetje bang en onzeker van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:29

ik kan je vriend geen ongelijk geven.
Ik ben vorig jaar met m'n super brave 4-jaar ook enkele keren alleen gaan wandelen en ik heb prijs gehad. Ze schrok en sprong opzij. Echt op een stom moment ik verlies m'n evenwicht en moest me laten vallen, omdat m'n paard lichtjes panikeerde door m'n rare houding (hing er half naast). Heb me harder bezeerd dan ik initiëel dacht, want heb in verwarde taal naar stal gebeld dat m'n paard alleen op komst was. Een andere keer ging ik met een vriendin wandelen en er stond veel wind. We kwamen honden met koeienbellen tegen die naar de benen sprongen => paard panikeertdeen maakt een noodsprong, ik eraf en m'n paard ging er als een gek vandoor (omdat de honden haar bleven volgen).
Wat er dan door je hoofd gaat, teveel om op te noemen. Mijn vriendin haar paard stond als aan de grond genageld en is pas achter mijn paard gegaan toen de honden terug gefloten werden door hun baasje.
Ik wil niet meer meemaken dat door een som toeval mijn paard alleen op de loop gaat en op straat terecht gaat komen. Ik vind het ook jammer dat ik hierdoor minder vaak door het bos kan gaan, terwijl m'n paard alleen rustiger is dan in groep. Maar ik heb m'n lesje wel geleerd.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 17:02

petitparis schreef:
ik kan je vriend geen ongelijk geven.
Ik ben vorig jaar met m'n super brave 4-jaar ook enkele keren alleen gaan wandelen en ik heb prijs gehad. Ze schrok en sprong opzij. Echt op een stom moment ik verlies m'n evenwicht en moest me laten vallen, omdat m'n paard lichtjes panikeerde door m'n rare houding (hing er half naast). Heb me harder bezeerd dan ik initiëel dacht, want heb in verwarde taal naar stal gebeld dat m'n paard alleen op komst was. Een andere keer ging ik met een vriendin wandelen en er stond veel wind. We kwamen honden met koeienbellen tegen die naar de benen sprongen => paard panikeertdeen maakt een noodsprong, ik eraf en m'n paard ging er als een gek vandoor (omdat de honden haar bleven volgen).
Wat er dan door je hoofd gaat, teveel om op te noemen. Mijn vriendin haar paard stond als aan de grond genageld en is pas achter mijn paard gegaan toen de honden terug gefloten werden door hun baasje.
Ik wil niet meer meemaken dat door een som toeval mijn paard alleen op de loop gaat en op straat terecht gaat komen. Ik vind het ook jammer dat ik hierdoor minder vaak door het bos kan gaan, terwijl m'n paard alleen rustiger is dan in groep. Maar ik heb m'n lesje wel geleerd.

Ja ik snap jou idee ook, ik ben ook hard gevallen 1 van die keren op de straat, me heup onwijs bezeerd. Maar aan de andere kant vind ik wel dat het moet kunnen gewoon in je eentje weg. Ik ga ook alleen naar de binnenbak en daar rij ik ook gewoon alleen en ook langs de weg al vond ik dat de eerste keren nog wel even eng, en daar komt bij dat ik in de binnenbak tegen de rand kan vallen met me hoofd wat nog ergere gevolgen kan hebben natuurlijk. Maar ik weet wel dat je altijd voorzichtig moet zijn.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:16

Ik ben ook wel een poosje flink angstig geweest om alleen naar buiten te gaan door een aantal fiks pijnlijke vallen :D

Maar toen bedacht ik me.. Waarom rijd ik nou paard? Om lekker door het bos te hobbelen, daar heb ik echt plezier in en dan geniet ik pas echt van het paardrijden. Dus ik kan het wel niet doen, maar dan besteel ik mezelf van m'n eigen plezier. Dat zou natuurlijk jammer zijn. Dus toen ben ik rustig aan weer gaan opbouwen met langer en verder alleen weg gaan en natuurlijk ook opbouwen in tempo. Uiteindelijk heb ik mijn vertrouwen weer terug gekregen en nu maakt het voor mij eigenlijk niet meer uit of ik nu in een bos of in een bak rijd! Gaat allebei perfect :j Als je zelf maar vertrouwen uitstraalt, zal je paard ook een stuk makkelijker zijn buiten!

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:19

Als je je eigenpaard vertrouwd dan kan het gewoon.
Ik deed het altijd, maar wel je telefoon bij de hand houden,
voor het geval dat er wat gebeurd.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:23

Sok schreef:
Ik ben ook wel een poosje flink angstig geweest om alleen naar buiten te gaan door een aantal fiks pijnlijke vallen :D

Maar toen bedacht ik me.. Waarom rijd ik nou paard? Om lekker door het bos te hobbelen, daar heb ik echt plezier in en dan geniet ik pas echt van het paardrijden. Dus ik kan het wel niet doen, maar dan besteel ik mezelf van m'n eigen plezier. Dat zou natuurlijk jammer zijn. Dus toen ben ik rustig aan weer gaan opbouwen met langer en verder alleen weg gaan en natuurlijk ook opbouwen in tempo. Uiteindelijk heb ik mijn vertrouwen weer terug gekregen en nu maakt het voor mij eigenlijk niet meer uit of ik nu in een bos of in een bak rijd! Gaat allebei perfect :j Als je zelf maar vertrouwen uitstraalt, zal je paard ook een stuk makkelijker zijn buiten!

Ja precies dat vind ik dus ook! Wil ook graag wat meer afwisseling in het rijden maar als ik elke keer maar moet wachten tot iemand ander mee gaat.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:28

Ik ga ook vaak alleen naar buiten. Nou heb ik wel een heel ervaren paard, dus hoef niet zo heel bang te zijn voor rare fratsen. Ik zou in ieder geval wel zorgen voor een mobiele telefoon en dat ze thuis weten dat je alleen het bos in bent ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:29

Samantha_T schreef:
Ik ga ook vaak alleen naar buiten. Nou heb ik wel een heel ervaren paard, dus hoef niet zo heel bang te zijn voor rare fratsen. Ik zou in ieder geval wel zorgen voor een mobiele telefoon en dat ze thuis weten dat je alleen het bos in bent ;)

Ja precies zal ik zeker doen.
Je krijgt natuurlijk ook een ervaren paard door het gewoon te doen :D

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:41

Ben net nog alleen naar buiten geweest, lekker over het strand en de duinen! ;)

Zorgen dat je altijd je telefoon bij je hebt!

Edit: Heb zelf een beetje angst gekregen omdat ik pas met het paard over de kop geslagen ben op het strand en toen 2 maanden in het gips zat, maar het gaat wel weer prima.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:44

BertBaley schreef:

Edit: Heb zelf een beetje angst gekregen omdat ik pas met het paard over de kop geslagen ben op het strand en toen 2 maanden in het gips zat, maar het gaat wel weer prima.

Zo dat is ook wel even spannend over de kop slaan. Ja lekker hoor over strand en duinen :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:15

Ik rij 90 procent van de tijd alleen buiten, wij hebben ook geen bak, dus moet wel. Ik heb wel altijd een telefoon bij mij en legitimatiebewijs. Ook heeft mijn paard een labeltje aan het zadel, mocht er iets gebeuren weten mensen iig contact te leggen.

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:17

Ik ga ook alleen naar buiten, vind het soms heerlijk alleen met paardje op stap te zijn. Vandaag nog heerlijk weg geweest met mij verzorg tinker van 5 jr. Hij was super braaf.
Neem wel altijd mij mobieltje mee

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 23:03

Barb46 schreef:
Ik ga ook alleen naar buiten, vind het soms heerlijk alleen met paardje op stap te zijn. Vandaag nog heerlijk weg geweest met mij verzorg tinker van 5 jr. Hij was super braaf.
Neem wel altijd mij mobieltje mee

Ja mijn mobieltje heb ik ook altijd overal bij me. Ook als ik niet met paarden bezig ben trouwens ;)

eek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:30

Ben eigenlijk nu wel benieuwd of afgelopen zaterdag nu alleen naar buiten ben geweest en hoe het is gegaan?!?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:41

Morrie05 schreef:
BertBaley schreef:

Zo dat is ook wel even spannend over de kop slaan. Ja lekker hoor over strand en duinen :D

Ja zeker :))

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:27

eek schreef:
Ben eigenlijk nu wel benieuwd of afgelopen zaterdag nu alleen naar buiten ben geweest en hoe het is gegaan?!?

Heey! Nee ben niet geweest, het was slecht weer dus baalde wel hoor. Hoop dat het wel beter weer word want ik heb er wel zin in.

eek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:00

Dat kan ik me voorstellen dat je er wel zin in hebt!!! Ik vind het altijd heerlijk om alleen naar buiten te gaan. Nou in iedergeval voor volgende week (als het droog is) succes met je buitenrit en laat ons weten hoe het gegaan is.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:02

Zou het indd gewoon proberen! Wel met mooi natuurlijk :P
Ik rijd ook heel veel alleen...heb over het algemeen een super betrouwbaar paard, oke tuurlijk kan dr altijd wat gebeuren maar dat kan ook als je met de auto wegrijd of op de fiets gaat zitten zeggen wij hier altijd.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:06

Smotz schreef:
Via het internet heb ik een stel stalen naamplaatjes (ID Tags) besteld, voor ruim 10 euro, 1 hangt altijd aan mijn zadel. Staat de naam van mijn paard, mijn telefoonnr op (die ik altijd in mijn jas zit, niet op paard!) en adres stal, plus - heel belangrijk - een ICE nr.
Dat ICE nr wordt gebeld als ik zelf in de kreukels lig. Mijn vader is altijd bereikbaar, dus die staat erop.

Dit vind ik een hele goede tip!
Ik ga eens even googlen...

Ik rijd overigens eigenlijk nooit alleen, en heb mijn mobiel altijd bij me. Val zelden, maar als ik val is het altijd goed mis.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:08

eek schreef:
Dat kan ik me voorstellen dat je er wel zin in hebt!!! Ik vind het altijd heerlijk om alleen naar buiten te gaan. Nou in iedergeval voor volgende week (als het droog is) succes met je buitenrit en laat ons weten hoe het gegaan is.

Ja langs de weg kan ik ook echt genieten lekker in me eentje rustig aan rijden, lekker genieten van buiten zijn :D
Ja hoop dat het droog is volgend weekend :D dat pak ik meteen de trailer en op naar het strand :D En dan zal ik het zeker even laten weten :D

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:12

Ik ga nooit alleen naar buiten. Als je van je paard valt ( kan tenslotte altijd eens een keer gebeuren) dan heb je niks aan een telefoon of adres als je ergens midden in het bos voor pampus ligt. "Ooit" zal iemand je wel vinden, vooral als je thuis verteld hebt waar je heen gaat en hoe laat je terug denkt te zijn. Maar bij een ernstig ongeval tellen vaak toch de eerste minuten als het om hulp verlenen gaat. Het zal waarschijnlijk zelden of nooit gebeuren maar 1x is voldoende...

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:27

Goede tip om een label aan het zadel te doen! Dit ga ik van de week meteen regelen :D Ik moet regelmatig over de weg naar de ponyclub, onze bak thuis is in de winter namelijk niet te rijden. Tevens vind ik het ook heerlijk om even lekker naar buiten te gaan. Thanks!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:35

Ik heb ze net besteld! Vond het ook een goeie tip :D