Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) ICE in je telefoon (in case of emergency, weet iedereen wie ze moeten bellen als ze je vinden), zeggen waar je heen gaat en hoe laat je terug bent, labels plakken (goed idee!) en gaan met die banaan! 
FromNorway schreef:Cap op, evt bodyprotector, telefoon mee (op stil uiteraard) ICE in je telefoon (in case of emergency, weet iedereen wie ze moeten bellen als ze je vinden), zeggen waar je heen gaat en hoe laat je terug bent, labels plakken (goed idee!) en gaan met die banaan!
Eerste keer met een jong paard is altijd eng, maar gewoon doen is het beste.
Succes!
Thnx! Wat ik al zei ik ben geen angsthaas maar me vriend vind het onverstandig en maakt mij daar eigenlijk een beetje bang en onzeker van. petitparis schreef:ik kan je vriend geen ongelijk geven.
Ik ben vorig jaar met m'n super brave 4-jaar ook enkele keren alleen gaan wandelen en ik heb prijs gehad. Ze schrok en sprong opzij. Echt op een stom moment ik verlies m'n evenwicht en moest me laten vallen, omdat m'n paard lichtjes panikeerde door m'n rare houding (hing er half naast). Heb me harder bezeerd dan ik initiëel dacht, want heb in verwarde taal naar stal gebeld dat m'n paard alleen op komst was. Een andere keer ging ik met een vriendin wandelen en er stond veel wind. We kwamen honden met koeienbellen tegen die naar de benen sprongen => paard panikeertdeen maakt een noodsprong, ik eraf en m'n paard ging er als een gek vandoor (omdat de honden haar bleven volgen).
Wat er dan door je hoofd gaat, teveel om op te noemen. Mijn vriendin haar paard stond als aan de grond genageld en is pas achter mijn paard gegaan toen de honden terug gefloten werden door hun baasje.
Ik wil niet meer meemaken dat door een som toeval mijn paard alleen op de loop gaat en op straat terecht gaat komen. Ik vind het ook jammer dat ik hierdoor minder vaak door het bos kan gaan, terwijl m'n paard alleen rustiger is dan in groep. Maar ik heb m'n lesje wel geleerd.

Als je zelf maar vertrouwen uitstraalt, zal je paard ook een stuk makkelijker zijn buiten! Sok schreef:Ik ben ook wel een poosje flink angstig geweest om alleen naar buiten te gaan door een aantal fiks pijnlijke vallen
Maar toen bedacht ik me.. Waarom rijd ik nou paard? Om lekker door het bos te hobbelen, daar heb ik echt plezier in en dan geniet ik pas echt van het paardrijden. Dus ik kan het wel niet doen, maar dan besteel ik mezelf van m'n eigen plezier. Dat zou natuurlijk jammer zijn. Dus toen ben ik rustig aan weer gaan opbouwen met langer en verder alleen weg gaan en natuurlijk ook opbouwen in tempo. Uiteindelijk heb ik mijn vertrouwen weer terug gekregen en nu maakt het voor mij eigenlijk niet meer uit of ik nu in een bos of in een bak rijd! Gaat allebei perfectAls je zelf maar vertrouwen uitstraalt, zal je paard ook een stuk makkelijker zijn buiten!
Samantha_T schreef:Ik ga ook vaak alleen naar buiten. Nou heb ik wel een heel ervaren paard, dus hoef niet zo heel bang te zijn voor rare fratsen. Ik zou in ieder geval wel zorgen voor een mobiele telefoon en dat ze thuis weten dat je alleen het bos in bent
BertBaley schreef:Ben net nog alleen naar buiten geweest, lekker over het strand en de duinen!
Zorgen dat je altijd je telefoon bij je hebt!
Edit: Heb zelf een beetje angst gekregen omdat ik pas met het paard over de kop geslagen ben op het strand en toen 2 maanden in het gips zat, maar het gaat wel weer prima.
Barb46 schreef:Ik ga ook alleen naar buiten, vind het soms heerlijk alleen met paardje op stap te zijn. Vandaag nog heerlijk weg geweest met mij verzorg tinker van 5 jr. Hij was super braaf.
Neem wel altijd mij mobieltje mee
Morrie05 schreef:BertBaley schreef:Ben net nog alleen naar buiten geweest, lekker over het strand en de duinen!
Zorgen dat je altijd je telefoon bij je hebt!
Edit: Heb zelf een beetje angst gekregen omdat ik pas met het paard over de kop geslagen ben op het strand en toen 2 maanden in het gips zat, maar het gaat wel weer prima.
Zo dat is ook wel even spannend over de kop slaan. Ja lekker hoor over strand en duinen
Smotz schreef:Via het internet heb ik een stel stalen naamplaatjes (ID Tags) besteld, voor ruim 10 euro, 1 hangt altijd aan mijn zadel. Staat de naam van mijn paard, mijn telefoonnr op (die ik altijd in mijn jas zit, niet op paard!) en adres stal, plus - heel belangrijk - een ICE nr.
Dat ICE nr wordt gebeld als ik zelf in de kreukels lig. Mijn vader is altijd bereikbaar, dus die staat erop.
eek schreef:Dat kan ik me voorstellen dat je er wel zin in hebt!!! Ik vind het altijd heerlijk om alleen naar buiten te gaan. Nou in iedergeval voor volgende week (als het droog is) succes met je buitenrit en laat ons weten hoe het gegaan is.

dat pak ik meteen de trailer en op naar het strand
En dan zal ik het zeker even laten weten
Ik moet regelmatig over de weg naar de ponyclub, onze bak thuis is in de winter namelijk niet te rijden. Tevens vind ik het ook heerlijk om even lekker naar buiten te gaan. Thanks!