Huurcontract Stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 16:25

[quote="Billy"]Dat jij je geld niet terugkrijgt, vind ik heel normaal.
Ze hebben plek voor je gereserveerd, die ze anders aan een ander hadden kunnen verhuren.
Misschien hebben ze zelfs wel iemand moeten weigeren omdat jij er kwam te staan.
Ik vind het erg onvolwassen dat je de verantwoordelijkheid van jouw verkeerde keus bij een ander neerlegt.
Jij hebt je paard daar gestald, die mensen krijgen waar ze recht op hebben, en omdat jij ineens wat anders in je kop hebt, zijn zij fout.
Zo werkt dat niet in de grote-mensenwereld ;)[/quote]

Je hoeft niet gelijk zon betweterig toontje aan te slaan hoor!
EN ik leg de schuld niet bij een ander neer, ben toch zelf zo dom geweest haar daar neer te zetten.
Ben iig slim genoeg om dr, na een slapeloze nacht, meteen weg te halen daar!

Het doel van dit topic was om langs de data van aankomst/contract ingang te polsen of hier mensen waren die ervaring ed hebben met dit soort kwesties vooral aangezien t contract morgen officieel ingaat.

Maar ik ben heus niet verontwaardigd en snap die lui heus wel dat ze t geld lekker houden, maar ik vind , nu ze er eenmaal staat, die hele stal het geld helemaal niet waard!

En tsja de grote mensenwereld is idd hard, maar heb haar liever bij mensen staan die ook nog iets om ze geven !!!!!
Laatst bijgewerkt door Brendariss op 30-11-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:32

Brendariss schreef:
Krijg geen geld terug, maargoed bij zulke mensen wil je je paard dan toch niet eens stallen???

De druiven zijn gewoon zuur dame..
Je had gedacht dat je er bijna gratis onderuit kon, maar dat valt je ff vies tegen ;)
Dat blijkt hier wel weer uit:
Brendariss schreef:
Maar dat ze niet schappelijk genoeg zijn om mij mn geld terug te geven. Het is een bedrijf wat grof geld verdient door die paarden daar te laten lopen.
Dan verhuis ik haar toch echt liever naar een plek waar de mensen uit liefde een stalling voor oudjes hebben !

En ja aan de ene kant terecht dak me geld nie terug krijg, aan de andere kant vind ik het niet echt goede reclame.

Dit is gewoon kinderachtig, je bent net een stampvoetende kleuter die dr zin niet krijgt :D :D

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 16:38

Billy schreef:
Brendariss schreef:
Krijg geen geld terug, maargoed bij zulke mensen wil je je paard dan toch niet eens stallen???

De druiven zijn gewoon zuur dame..
Je had gedacht dat je er bijna gratis onderuit kon, maar dat valt je ff vies tegen ;)
Dat blijkt hier wel weer uit:
Brendariss schreef:
Maar dat ze niet schappelijk genoeg zijn om mij mn geld terug te geven. Het is een bedrijf wat grof geld verdient door die paarden daar te laten lopen.
Dan verhuis ik haar toch echt liever naar een plek waar de mensen uit liefde een stalling voor oudjes hebben !

En ja aan de ene kant terecht dak me geld nie terug krijg, aan de andere kant vind ik het niet echt goede reclame.

Dit is gewoon kinderachtig, je bent net een stampvoetende kleuter die dr zin niet krijgt :D :D

"dat blijkt hier wel weer uit" zeg je:

Als ik echt zo kinderachtig + gierig was dat ik er bijna gratis onderuit wilde komen, had ik haar nu wel de maand daar laten staan om mn geld eruit te halen!!!!

En ik ben geen stampvoetende kleuter, ik heb al geaccepteerd dat ik mn geld niet terugkrijg, en ja ik heb een fout gemaakt door haar daar neer te zetten lach er maar om, forumverslaafde:D

Nogmaals wilde hier alleen ff polsen hoe anderen erover dachten.
Dat weet ik nu, dus zie niet in waarom ik op mensen als JOU in moet gaan om mn gelijk te halen. Mierenneuker, ga lekker wat nuttigs doen in plaats van scherpe opmerkingen op een forum proberen te maken, prestigieus ben je hoor :S

Logisch dat mijn posts hier miss niet helemaal waterdicht zijn over dat geld, maar je voelt je toch wel ff klote al gooi je 150 euries in de sloot.
Maar ik ben niet zo'n zieligerd die er om gaat zitten janken, ik zie t als een les.
Ik heb iig weer wat geleerd, en morgen staat ze in een nieuwe stal en is het achter de rug :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:45

Zeker na je laatste post moet ik me bij een eerdere post aansluiten: je lijkt wel een boze, stampvoetende kleuter.

Het contract is geldig zodra het getekend is. In het contract, staan data van begin van stalling, opzegtermijn etc. Maar omdat het contract dus al geldig is, kun je daar niet meer onderuit, ook al is de begindatum van stalling morgen.
Ik vind dat de pensioneigenaar correct gehandeld heeft. Zij doen dat als werk, voor jou is het je hobby. Voor hun is het hun brood, voor jou een behoorlijk bedrag om je hobby te kunnen uitoefenen. Tuurlijk is er een behoorlijk verschil tussen redeneren, maar ik denk dat het ook niet te moeilijk moet zijn je in de ander in te denken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:50

Brendariss schreef:

Als ik echt zo kinderachtig + gierig was dat ik er bijna gratis onderuit wilde komen, had ik haar nu wel de maand daar laten staan om mn geld eruit te halen!!!!

En ik ben geen stampvoetende kleuter, ik heb al geaccepteerd dat ik mn geld niet terugkrijg, en ja ik heb een fout gemaakt door haar daar neer te zetten lach er maar om, forumverslaafde:D

Dat weet ik nu, dus zie niet in waarom ik op mensen als JOU in moet gaan om mn gelijk te halen. Mierenneuker, ga lekker wat nuttigs doen in plaats van scherpe opmerkingen op een forum proberen te maken, prestigieus ben je hoor :S

Logisch dat mijn posts hier miss niet helemaal waterdicht zijn over dat geld, maar je voelt je toch wel ff klote al gooi je 150 euries in de sloot.
Maar ik ben niet zo'n zieligerd die er om gaat zitten janken, ik zie t als een les.
Ik heb iig weer wat geleerd, en morgen staat ze in een nieuwe stal en is het achter de rug :D

:=
Heb even getemt, is niet de bedoeling om mensen persoonlijk te gaan aanvallen/uitschelden..

Verder ben ik het er wel mee eens dat je overkomt als een stampvoetende kleuter die de zin niet krijgt. Contract is contract, je hebt gezien waar je paardje terecht kwam. Vind het netjes van de stalhouder dat je al voor het contract ingaat op stal mocht komen zonder extra kosten en vind het nu ook niet meer dan logisch dat je de maand december gewoon moet betalen. Of je dan evengoed je paard daar weghaalt of nog een maand laat staan is natuurlijk je eigen keus :) En ipv op bokt te gaan roepen over slechte reclame en dit en dat had je ook rustig met de stalhouder om tafel kunnen gaan zitten om samen tot een oplossing te komen. Maar met zo'n houding begrijp ik wel dat de stalhouder je niet heel veel tegemoed wil komen..

Wendy15

Re: Huurcontract Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:51

Ik zie overigens net in je profiel dat je een studie rechten doet.. Zou je zoiets dan niet moeten weten? :=

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:59

Ik vind het geheel terecht dat je moet betalen. En inderdaad, als student rechten hoor je dat te weten ;).

Ze hebben die stal deze maand al voor jou apart gehouden, dat je paard er eerder in mag heeft daar echt niets mee te maken. Als ze aardig zijn laten ze je alleen de kale huur betalen, je gebruikt immers geen stro, voer etc., maar hier zijn ze zeker niet toe verplicht!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:23

Brendariss schreef:

Pfff wat een reactie vooral als rechtenstudent...dan zou ik het eerst opzoeken en dan pas gillen.

En zoals je merkt vind iedereen het logisch. Ik weet in ieder geval dat ik personen als jij niet op mijn terrein zou willen je ziet de reden van het hoe en waarom een contract niet. Om dit soort gevallen gaan stallen steeds vaker een borg vragen EN TERECHT.
Opmerkingen als Het is een bedrijf wat grof geld verdient door die paarden daar te laten lopen vind ik echt te idioot voor woorden. Daar gaat het hier niet om deze mensen rekenen op je en moeten daarvoor inkopen doen en houden een plek leeg voor je waar iemand anders had kunnen staan.

Ik hoop voor je paard dat op de nieuwe stalling deze houding van je nu niet ontdekken dan kan je misschien gelijk weer vertrekken (bij mij in ieder geval wel).

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:34

Tuurlijk heb ik het ook in het boekje opgezocht, maar ik ben toch vrij om een topic te openen?
Ga dit maar laten sluiten want de forumdieren ruiken weer iemand om de grond in te boren, zielig!
Weet niet op welke stal in IJstein jij staat, toevallig kom ik daar ook vandaan, benieuwd of je in het echt ook meteen zo begint te briesen al kom ik je tegen. Je leest het verhaal niet eens goed (met name over dat ik niet gekregen heb wat mij bij de bezichtiging allemaal beloofd is)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:37

Forumdieren? Ben je zelf net zo goed dan want ook jij zit hier op het forum ;)
En volgens mij boren wij jou helemaal niet de grond in, maar begrijpen we gewoon het standpunt van de stalhouder want die staat hier volkomen in z'n recht :) Je bent zelf degene die op hoge poten beschuldigingen en lelijke dingen begint rond te strooien..

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 17:39

En tuurlijk snap ik het beginsel van een contract, het ging mij een beetje om de data die erop stonden , en wat men er hier van vond

En ik zit idd ook op het forum, maar heb geen 300000 forumberichten :)

En mij boeit het ook geen ene flikker dat mensen zoals jij me uit proberen te banketstaaf op een forum, das alleen maar zilig
Laatst bijgewerkt door Brendariss op 30-11-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:40

Als je gelijk hebt hoef je niet te schelden TS.
Je maakt mij en anderen uit voor alles wat lelijk is, maar jij bent degene die je raar opstelt.
Je spreekt jezelf constant tegen. Want aan de ene kant geef je aan dat het niet meer dan normaal is dat je dat geld kwijt bent en aan de andere kant maak je de stal erom zwart...
Viond ik op zn minst een vreemde houding...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:42

Brendariss schreef:
En tuurlijk snap ik het beginsel van een contract, het ging mij een beetje om de data die erop stonden , en wat men er hier van vond

En ik zit idd ook op het forum, maar heb geen 300000 forumberichten :)

En mij boeit het ook geen ene flikker dat mensen zoals jij me uit proberen te banketstaaf op een forum, ik weet zelf toch hoe het zit dus hou maar op met die wijze praatjes

Waarom voel je je nou zo aangevallen? :) Iedereen hier blijft netjes, alleen staan ze niet achter jouw standpunt maar dat van de staleigenaar. Daarom hoef je nog niet zo lelijk te gaan doen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:42

Er wordt hier niemand de grond in geboord, behalve jijzelf die iemand Mierenneuker noemt en de daarop volgende zinnen.

Iedereen is het er hier mee eens dat het contract geldig is en dat de stal in zijn recht staat, netjes doet zoals in het contract staat wat jij ondertekend hebt.
En dat kun jij niet verkroppen, is wel duidelijk aan je posts. Tuurlijk mag je hier een topic over openen, goed dat je info en meningen gevraagd hebt. Maar als die unaniem zeggen dat de stalhouder gelijk heeft, moet je niet zo kinderachtig gaan reageren omdat dat niet het antwoord is waar je op hoopte. Ik vind dat iedereen heel netjes is gebleven hier.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:44

Je houding is in ieder geval niet echt jurist-waardig :n .

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:25

even buiten het gehakketak om: Ik vind t erg netjes dat je al 3 dagen eerder mocht komen en niet extra hoefde te betalen. zijn toch 3 dagen die je paard staat en waar je niet voor betaald.
Buiten dat, ik heb zelfs 2 maanden opzegtermijn, het duurste zijn de lege stallen voor een pensionhouder en jou plek was bezet, dus er is ook niet verder gezocht. Deze maand hebben ze tijd om een opvolger te zoeken en ja, daar hoor jij gewoon voor te betalen.

Dus de pensionhouder staat volledig in zijn/haar recht en ik vind dat niet getuigen van geen hart voor paarden, zo is het even nu eenmaal. Je begint al geen pensionstal als je geen hart voor paarden hebt, want geloof mij, rijk word je er niet van.

En natte paddock, je paard is niet van suiker en ik heb menig paard gezien dat gelukkiger was in een natte paddock met veel vriendjes, dan een droge paddock alleen...

Maar gelukkig heb jij een stal gevonden die jij mooi vind, hopelijk word je paard er ook gelukkig...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:45

Tatyana schreef:
En natte paddock, je paard is niet van suiker en ik heb menig paard gezien dat gelukkiger was in een natte paddock met veel vriendjes, dan een droge paddock alleen...

Maar gelukkig heb jij een stal gevonden die jij mooi vind, hopelijk word je paard er ook gelukkig...

Dit vind ik dan tegenover de TS niet helemaal eerlijk. Ze heeft een goede reden om naar wéér een nieuwe stal te verhuizen, als het nóg beter kan, ook al is het verder van huis weg, ze kiest dan wél voor haar paard. Dat had ik ook gedaan.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:57

GamblersCup schreef:
Tatyana schreef:

Dit vind ik dan tegenover de TS niet helemaal eerlijk. Ze heeft een goede reden om naar wéér een nieuwe stal te verhuizen, als het nóg beter kan, ook al is het verder van huis weg, ze kiest dan wél voor haar paard. Dat had ik ook gedaan.

Naja zij vind het een goede reden, daar denk ik anders over. En was ook niet negatief bedoelt (al kan het zo overkomen, nu ik het nalees). Ik hoop dat haar paardje niet teveel stress heeft van al het verhuizen en dat die op de nieuwe stal een fijn plekje heeft.

Dus mocht ze zich aangevallen voelen, excuses.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:00

Tja stress van al het verhuizen.. Dat vind ik eigenlijk wel meevallen, dan zou je ook niet meer naar weekendcursussen/wedstrijden/ritten en dat soort dingen moeten gaan want dan staat je paard ook af en toe een weekend of week ergens anders en zou ook stress geven. Is beetje hetzelfde principe he. :)

Wat betreft die natte paddocks, ipv meteen op hoge poten van de stal weg te rennen was het misschien ook een optie geweest om even een gesprek met de staleigenaar aan te vragen en eens rustig om de tafel gaan zitten en overleggen of het mogelijk is het paard in een ander groepje te zetten in een drogere paddock. Maar heel veel weilanden/paddocks zijn momenteel nat, dat heb je gewoon rond deze tijd van het jaar. :)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:04

Mijn paard is ook 2x in 4 maand verhuisd en die is daar goed ziek van geweest, ook stress. Dus uit persoonlijke ervaring weet ik dat er paarden zijn die daar stress van hebben.
(is geconstateerd door DA trouwens)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:06

Kan me best voorstellen dat er paarden zijn die daar stress door kunnen hebben hoor :) Maar dan neem ik aan dat jij daar ook rekening mee houdt en niet naar cursusweekenden gaat of je paard meeneemt op vakantie? Want veel mensen die wedstrijden rijden gaan ook naar wedstrijdweekenden of cursusweekenden oid en die paarden wennen daar gewoon aan :)
(die van mij is er overigens niet aan gewend, gaan misschien 1 of 2 keer per jaar eens met de trailer op pad en dat ie een nachtje ergens anders slaapt, maar die vind dat alleen maar leuk en interessant, dus is gewoon per paard verschillend :) )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:07

Goed, pagina 2 sla ik maar even helemaal over :+

TS, de pensionhouder staat in zijn recht om je het geld niet terug te geven.
Echter, als jou een ander onderkomen is beloofd bij de bezichtiging dan je nu toegewezen hebt gekregen voldoet hij ook niet aan de overeenkomst, want onder die voorwaarden ben jij de overeenkomst aangegaan immers?

Oftewel; ik zou hem vertellen dat je wilt dat je paard ofwel onder de afgesproken omstandigheden gehuisvest zal worden, ofwel met reductie al eerder kunt vertrekken omdat je vindt dat dit niet goed is voor je paard.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:08

Het gaat helemaal niet om welke stal nu beter is, de TS heeft bedacht dat stal nr. 2 beter is voor haar paard en als de beschrijving klopt, zou ik daar ook voor gaan. En ik ben het eens met vorige reactie: dan kun je je paard helemaal nergens meer mee naartoe nemen. En als het een paard is wat moeilijk went, vind ik ook dat de TS een wijs besluit heeft genomen: liever nu direct nu ze nog niet gewend is, als over 4 weken als ze net een beetje gewend raakt en dan wéér de stress.
Maar daar hoeft hier geen discussie over te worden gehouden. Ze hééft met die mensen gesproken over de situatie, antwoord was: kunnen we niets aan doen. Volgens TS.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:11

Maar in de stalgang zeggen dat je een andere paddock wilt en als antwoord nee krijgen of een gesprek aangaan en rustig om de tafel gaan zitten om alle onenigheden te bespreken is imo een groot verschil :) Ik lees wel dat ts die vraag heeft gesteld en verder alleen maar weg wil (wat haar eigen keus is natuurlijk :) ) maar nergens of ze gewoon eens rustig met de staleigenaar heeft gepraat over de punten waar ze zich zo druk om maakt :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:13

Maar "daar kunnen we niets aan doen" kunnen ze natuurlijk niet mee aankomen.
TS heeft een kleinere stal EN een andere -veel nattere paddock- toegewezen gekregen dan wat ze in eerste instantie overeengekomen waren.
Lijken mij redelijk logische ontbindende redenen?