Lielle schreef:Idd wel een tamelijk botte opmerking, aangezien je geen idee hebt van wat voor paarden ik heb geredenBovendien heb je de opmerking die begint met "en zeker als" voor het gemak even overgeslagen. Die varieren nl van 1.35 tot ruim 1.75 en hebben in allerlei klasses goed meegedaan
Daaronder was er afgelopen jaar een van 1.75 en dat ging helemaal niet onverdienstelijk (en die heb ik als eerste heel scherp aan het been gezet), maar ik heb wel het verschil gemerkt met een paard dat mij qua postuur beter past.
Maar op een ORUN cursus heb je te maken met paarden van allerlei ruiters, en ik heb toch al regelmatig gemerkt dat ze niet allemaal even vlug aan het been zijn.
En dat heeft niets met knopjes te maken, wel met hoe ze in de basis zijn opgeleid.
Ik heb overigens geen ambitie om ORUN te doen, dus voor mij is dit een hypothetische kwestie.
Dat klopt dat ben ik ook helemaal met je eens.
Maar datg betekend dat jij dus WEL uit de voeten kan met een paard van 175..
In je eerste post kwam het op mij over alsof je dat niet kon.
Maar je kan het wel, fijn/makkelijk is misschien anders.
Maar dat is wel de reden dat de orun de limit op 1.60 zet.
Een persoon van 1.55 kan wel op een paard van 1.80 ook al is het misschien niiet makkelijk,
Als je kan rijden, dan kan je dat.
Maar ben jij 2 meter en moet jij op een pony van 1.50?
nee dat kan niet.
Ook al kan jij goed rijden.
stuur z'n pony maar eens een parcour door met je lange benen.
Dan zit je het paard in de weg.
Jij op een groot paard zit je hoogstens jezelf eens een keer in de weg.
Bovendien heb je de opmerking die begint met "en zeker als" voor het gemak even overgeslagen. Die varieren nl van 1.35 tot ruim 1.75 en hebben in allerlei klasses goed meegedaan