op wedstrijd wat te regelen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:52

Anoniem schreef:
Ik meld me nooit bij het secretariaat.. en rijd al zeker 1 jaar wedstrijden. Mijn inschijfgeld betaal ik ook altijd vooraf. Maar heb nog nooit gehoord dat ik me moest melden..

(ik rijd pony wedstrijden mss dat dat verschil maakt?)

Het is normaal dat je jezelf of iemand die het voor jouw doet je aanmeld bij het secretariaat.
Je kunt dan ook direct vragen of het programma nog op tijd gaat altijd handig om te weten.

Anoniem

Re: op wedstrijd wat te regelen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:54

Hmm misschien volgende keer toch doen. Vreemd heb er ook nog nooit iets van gehoord dat het zou moeten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:56

Bij het secretariaat controleren ze ook altijd in je paspoort of je paard wel goed geent is. Is dit niet het geval, mag je niet starten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:59

Anoniem schreef:
Hmm misschien volgende keer toch doen. Vreemd heb er ook nog nooit iets van gehoord dat het zou moeten.

rij je wel KNHS wedstrijden of rij je op je eigen manege?
Daar zou het verschil in kunnen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:01

KNHS

Heb het nog nooit gedaan. Maar ik zal er voortaan aan denken!
En dan moet ik gewoon mijn paard zijn paspoort mee nemen en mijn startkaart ofzo?

Hmm wel vreemd dat er nog nooit een organisatie is geweest die er iets van gezegd heeft

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:06

Anoniem schreef:
KNHS

En dan moet ik gewoon mijn paard zijn paspoort mee nemen en mijn startkaart ofzo?

Hmm wel vreemd dat er nog nooit een organisatie is geweest die er iets van gezegd heeft

Klopt. Is ook vreemd. Je moet het paspoort van je paard meenemen en je startkaart. Bij het aanmelden/betalen het laten controleren bij het secretariaat. Op grotere concoursen de voorlezer bij de hand laten houden, dan wilt de jury het zelf soms ook nog wel eens zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:10

Oke ik zal er voortaan aan denken!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:21

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:12

friendly schreef:
Anoniem schreef:
KNHS

Klopt. Is ook vreemd. Je moet het paspoort van je paard meenemen en je startkaart. Bij het aanmelden/betalen het laten controleren bij het secretariaat. Op grotere concoursen de voorlezer bij de hand laten houden, dan wilt de jury het zelf soms ook nog wel eens zien..

Zo vreemd is het niet want ik heb me ook maar zeer weinig aan hoeven melden, als er startlijsten zijn staat er meestal op of er al betaald is of niet, zo niet ff naar t secretariaat lopen en anders ga ik er niet heen.
Misschien zit er ook verschil in per kring'.
Ik meld me altijd gewoon bij de jury, eventueel bij de ringmeester.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:51

friendly schreef:
Anoniem schreef:
KNHS

dat is in deze regio (en daar zit Nini_roosje ook) dus absoluut niet zo. Ik heb echt hier nog nooit paspoortcontrole gehad, behalve op een kampioenschap, ik start al meer dan 20 jaar wedstrijden. Ik meld me wel altijd op het secretariaat en dat vind ik ook wel zo netjes, maar als N_R alleen op de hele grote 'oude NKB' concoursen start met 20 of meer ringen kan ik me er ook wle iets bij voorstellen, toen deed ik dat ook niet.

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:57

Kijk ook even op de site van de KNHS onder het kopje wedstrijden; daar staat op wat je nodig hebt en ook een officiele wedstrijdkalender. Strartlijsten.nl is een particulier initiatief, ook goed, maar de KNHS heeft dus ook een kalender! Succes.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:02

Lielle schreef:
dat is in deze regio (en daar zit Nini_roosje ook) dus absoluut niet zo. Ik heb echt hier nog nooit paspoortcontrole gehad, behalve op een kampioenschap, ik start al meer dan 20 jaar wedstrijden. Ik meld me wel altijd op het secretariaat en dat vind ik ook wel zo netjes, maar als N_R alleen op de hele grote 'oude NKB' concoursen start met 20 of meer ringen kan ik me er ook wle iets bij voorstellen, toen deed ik dat ook niet.

En dat vind ik dus wel vreemd. Die paspoortcontrole is er juist voor de gezondheid van het paard lijkt me. En startkaartcontrole of je uberhaupt wel mag starten. Maar goed.. Dat verschilt blijkbaar dus. Maakt verder ook niet uit, voor de zekerheid kan je het het beste gewoon wel doen.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:44

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:15

Ik heb ook nog nooit het paspoort van het paard moeten laten zien (laat staan mijn startkaart)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:17

friendly schreef:
En dat vind ik dus wel vreemd. Die paspoortcontrole is er juist voor de gezondheid van het paard lijkt me. En startkaartcontrole of je uberhaupt wel mag starten. Maar goed.. Dat verschilt blijkbaar dus. Maakt verder ook niet uit, voor de zekerheid kan je het het beste gewoon wel doen.

paspoortcontrole voor gezondheid :? De entingen bedoel je?

Maar goed, het verschilt dus per regio maar daar was ik al even achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:21

Dat snap ik. Ook type wedstrijd verschilt denk ik. Op de endurance word het paspoort altijd gecheckt (zoiezo het hele paard) en laatst was er zelf doping controle in klasse I

Maar dressuur bij mij dus ook nog nooit.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:50

Lielle schreef:
friendly schreef:

paspoortcontrole voor gezondheid :? De entingen bedoel je?

Maar goed, het verschilt dus per regio maar daar was ik al even achter.

Ik zit dus ook in de regio van Nini_roosje.
En ik ben echt werkelijk nog nooit gecontroleerd !
Neem mijn paspoort enzo altijd mee maar heb hem echt nooit nodig gehad..
Toch apart dat de KNHS daar geen vaste regels voor heeft ofzo.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:54

Ja precies. Ik heb zelf ook nooit meegemaakt dat ik het MOEST laten zien maar gaf het altijd bij betaling tegelijk met me startkaart. Net zoals de rest van de ruiters die ik op wedstrijd tref. Dus hier in de regio is het in ieder geval normaal dat je het uit jezelf doet en op de grotere concoursen/wedstrijden denk ik zelfs verplicht. De KNHS zou inderdaad er vaste regels voor moeten hebben. Ik mocht 1x bijna niet starten toen de entingen van paardlief te laat waren (nog niet gedaan, had 1 week ervoor gemoeten).

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:51

ga eens kijken op een wedstrijddag op een stal waar je zelf ook wil gaan starten. kun je lekker rondkijken en de volgende keer als je zelf gaat starten weet je al precies waar het is, waar je je moet melden en betalen waar los te rijden etc etc

scheelt stress als je zelf alles al een beetje gepland hebt

succes!!!

groetjes steffie

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 01:04

ik moet 13 dec. ook voor het eerst B starten. ben ook zenuwachtig hoor :o
TS jij ook succes he! ;)

hou het topic in de gaten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:21

Wat ik zelf heb gedaan is een checklist gemaakt over wat ik mee moet nemen.
Die kan ik de dag van te voren uitprinten en zo dus checken of ik al het nodige bij me heb.
In ieder geval heel veel succes! En geniet er van! Je doet 't toch voor de lol ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:07

berdien85 schreef:
Wat ik zelf heb gedaan is een checklist gemaakt over wat ik mee moet nemen.
Die kan ik de dag van te voren uitprinten en zo dus checken of ik al het nodige bij me heb.
In ieder geval heel veel succes! En geniet er van! Je doet 't toch voor de lol ;)

Zelfs dan ben ik nog in staat wat te vergeten :P

En natuurlijk iemand mee nemen met een foto toestel he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:19

Checklist werk ik niet mee... ik pak gewoon de dingen die ik normaal ook gebruik en mijn wedstrijd kleren en k ben klaar..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:20

Anoniem schreef:
Checklist werk ik niet mee... ik pak gewoon de dingen die ik normaal ook gebruik en mijn wedstrijd kleren en k ben klaar..

Dus jij rijdt altijd in wedstrijdoutfit neemt altijd je startkaart mee en je proevenboekje? (Dat laatste kan ik me nog wel indenken) :+