zou idd wel een idee zijn om hem eens van stal te wisselen hij staat nu tussen 2 ruinen waarvan 1 best lomp kan spelen.. zal morgen eens kijken of het zou helpen..
jesterlover
Geplaatst: 07-12-09 01:14
Ik ben heel erg benieuwd!
Je hebt hem nog niet zo lang toch?
bonte_bente
Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-09 01:20
nee ik heb m nog niet zolang sinds 20 okt. maar mijn vorige ruin was niet zo een smeerkees!bente is nog jong en ik hoop het te kunnen veranderen.
paard van vriendin van me was ook echt een smeerkees tot hij als noodoplossing een maand in de ponystal heeft moeten staan waarin hij minder kon rondtrappelen . hij kwam in zijn eigen stal en is nu gewoon zindelijk !!!! dat wil ik ook maar bente past echt niet in de ponystal.
jesterlover
Geplaatst: 09-12-09 21:36
Heb je hem bij Jansen van der hout weg?
Gewoon nieuwschierig....
shilady
Geplaatst: 10-12-09 09:42
c_alsemgeest schreef:
shilady schreef:
Je moet de drollen van een merrie of ander paard neerleggen in je stal dan gaat hij op die plek peopen en plassen!
die van mij gaat brullen en erdoorheen rollen als er mest van een ander paard ligt
wat grappig !
carmenmisty1
Geplaatst: 28-12-09 22:23
njaa ik heb een verzorgpaard die poept achter in heel netjes maar die plast voor in vlak bij zijn eetens bak aan der linker kant dus en wij strooien ook op met vlas en mijn verzorgpaard die draait rondjes en metseld dus alles door elkaar heen en wij doen een halfe zak in de boks woensdags en zondags en dan heb je ook niet te veel in liggen maar ik wou mijn verhaaal even kwijt
heb nu een laag van 5 pakken en dat is goed te doen! blijf het daar nog mee prberen ook heb ik hem van stal gewisseld hij heeft nu alleen rechts een maatjes staan waarmee hij kan spelen en dat scheelt ook een hoop troep in de stal!
Die van mij was eerder ook veel erger als nu.. Hij had echt binnen 1 dag z'n stal zwart... Alles nat en vies, kon dan alles eruit en weer opstrooien (staat op stro).. Nu staat hij op een andere stal en is gewoon in alles rustiger.. Maar in het begin at hij alsnog al z'n stro op en poepte en plaste hij ook overal.. Heb een poos geprobeerd om z'n drollen achterin te leggen, maar dat werkte niet bij hem.. Van de 1 op andere dag poepte hij redelijk achterin en plast hij in het midden.. (is een ruin) Alsnog kan ik er iedere dag een volle kruiwagen stront en natte stro uithalen, maar het is beter als het geweest is.. Gelukkig
Misschien word die van mij ook ooit nog wel zindelijk
Bij ons staat trouwens ook een hengst op stal, die is supernetjes! poept op 1 plek en plast op 1 plek.. De meeste zijn bij ons netjes op stal.. Alleen je merkt wel dat ze in de ene stal netter zijn als in een andere stal.. Hun fjord was normaal erg netjes, maar sinds hij in een andere stal staat, loopt ie alles door elkaar heen...
annebora45
Geplaatst: 30-12-09 22:48
ga ik ook proberen
heudensfreak
Geplaatst: 04-01-10 16:10
zelfde probleem wij hebben 3 paarden op stal staan, de grootste staat in de grootste stal en is jammer genoeg de vuilste. hij poept en plast echt overal in zijn stal en speelt het ook nog eens klaar om iedere dag in zijn drinkbak te poepen.. denk niet dat er veel aan te doen valt, gewoon uitkuisen. duurt langer als de andere 2. Die mesten altijd mooi vanachter in de stal op 1 hoopje en dat is dan alleen maar uitvegen
UrbanL
Geplaatst: 04-01-10 16:15
Jonge paarden maken er in het begin altijd een puinhoop van. Hoe minder je eraan doet hoe sneller ze het leren. Ik had het met die van mij ook heel erg koste me erg veel tijd en moeite om hem schoon te houden met gevolg dat hij ook alles opvrat. Jonge paarden draaien ook veel dus lopen ze alles er doorheen na verloop van tijd wordt dit beter.
Ik ben toen niet meer gaan mesten en als snel was het over. Nu doe ik dat als nog niet meer omdat ik geen zin heb in een 2de koliek operatie.
Paard zindelijk maken begrijp ik ziezo niet zo.
janflicka
Geplaatst: 05-01-10 01:31
2 minishets,waaronder 1 ruintje van ongeveer 7 jaar,en een veulen van bijna 8 maanden. Ruintje is op stro echt een viespeuk,het ligt door de hele stal,en hij plast dat het een lieve lust is Heb een potstal gemaakt met vlas,en zijn stal is elke dag keurig! Begonnen met 2 pakken vlas,paar dagen erna 3de pak erbij.(wel intussen drollen scheppen). Door de urine komt er dan een mooie koek op de bodem,maar de bovenlaag blijft mooi rul en droog. Ben inmiddels een maand of 2 verder,en doe alleen drollen scheppen,en 1 maal per week een pak bijstrooien.(afhankelijk of het nodig is). Uitmesten is nu in een paar minuten gedaan,trek het dan even recht en gooi eventueel als het nodig is wat droog van de zijkanten naar het midden. Mijn veulen is een graver,draaier,en drollenverspreider.....die geeft wat meer werk,en haar stal is vergeleken bij mijn ruintje een stuk sneller aan opstrooien toe. Plassen doet ze wel netjes op 1 plek. Het lijkt wel of mijn ruintje nu doorheeft dat het toch handiger is om een soort poephoek te maken.(iets wat hij op stro totaal niet had). Terwijl ik echt secuur uitmest,en hij telkens in een schoon stalletje terugkomt. Om de een of andere reden,is hij sinds hij op vlas staat een stuk schoner! Enige wat hij nog wil doen,is zn drollen wat begraven(blijkbaar vind hij het uitzicht erop ook storend plots?). Hoop dat mn veulen ook nog wat stal en toilet manier gaat leren,maar voor mijn smeerpoets ruintje werkt het heel goed zo.
bonte_bente
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-10 13:37
Prisca schreef:
Paard zindelijk maken begrijp ik ziezo niet zo.
tis wel mogelijk hoor en zindelijk in de zin van achter in de stal poepen! IPV in de voerbak, voor de stal deur ,en over zijn hooi. en daar 20 x doorheen draaien