Tong uit de mond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Tong uit de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:51

ik zeg toch net, dat de jury toch moet kijken naar is het een jong paard en wisselt hij misschien

of heeft hij een aanleuningsprobleem

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 22:36

Ik kan moeilijk aan elke combinatie vragen die binnenkomt hoe oud het dier is...En dan kan je wel denken dat het een jong dier is, maar de exacte leeftijd weet je niet...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:00

_Lott schreef:
ik zeg toch net, dat de jury toch moet kijken naar is het een jong paard en wisselt hij misschien

denk dat je hiermee een foutje maakt...wij jury's hebben er geen boodschap aan of jij met een jong of oud paard wat wisseld of geen tanden meer heeft enz..enz.. in de ring komt. Je moet voldoen aan het scala van africhting waaronder ook de aanleuning valt. Voldoe je hier niet aan om welke reden dan ook zul je dat terug zien in je punten.
Als een ruiter denkt dat het door het wisselen is dan moet je, je paard niet mee nemen op concour.
Zou mooi zijn....en dan moeten we ook rekening houden met oude paarden, paarden die door een blessure scheef oid zijn, blinde paarden, dikke paarden, dunne paarden.....en zo kan het nog wel even door gaan.
nee, zo werkt het niet...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:10

judithh schreef:
_Lott schreef:

denk dat je hiermee een foutje maakt...wij jury's hebben er geen boodschap aan of jij met een jong of oud paard wat wisseld of geen tanden meer heeft enz..enz.. in de ring komt. Je moet voldoen aan het scala van africhting waaronder ook de aanleuning valt. Voldoe je hier niet aan om welke reden dan ook zul je dat terug zien in je punten.
Als een ruiter denkt dat het door het wisselen is dan moet je, je paard niet mee nemen op concour.
Zou mooi zijn....en dan moeten we ook rekening houden met oude paarden, paarden die door een blessure scheef oid zijn, blinde paarden, dikke paarden, dunne paarden.....en zo kan het nog wel even door gaan.
nee, zo werkt het niet...

Hier sluit ik me bij aan +:)+

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:34

judithh schreef:
Ik straf het ook ieder punt af...heeeeel soms heb je een dier in de ring die het ook doet maar perfect in aanleuning is, netjes nageeflijk en ontspannen. In dat geval wil ik er soepeler mee omgaan omdat het dan vaak een "tic" is en geen aanleuningsprobleem.

Ik ben blij om dit te horen, want die van mij heeft idd een tic (van de vorige eigenaar?) overgehouden. Het is bijna over, hij doet het nu alleen als hij echt helemaal los en ontspannen is, beetje jammer :=

Sannnn

Re: Tong uit de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:33

Wat ik me afvroeg, is er verder ook iets wat helpt? Mijn paard doet dit namelijk als ze echt lekker ontspant.. Maar krijg hier vaak aftrek voor. Dan vooral bij de laatste 6 punten.
Misschien iemand hier die met ander bit ofzo is gaan rijden en hierdoor het anders is geworden? Heb ook al keer bitloos geprobeerd, maar toen deed ze het ook..