Meestal is het zo: Avond van tevoren leg ik alvast even shabrakje, papieren enz. klaar de volgende dag: - Pony vlechten - sokjes wassen & evt. staart - laarzen poetsen - zadel & hoofdstel evt. poetsen en anders in de trailer leggen - laatste dingen pakken - omkleden - pony op de trailer en gaan
brenda_daisy
Geplaatst: 15-11-09 17:06
- we wassen de witte voetjes - en de kont want die is altijd zo stoffig - we vlechten de manen in natuurlijk
En dat was het
En alleen als het zadel vies is maken we het schoon, maar die is meestal niet vies.
isverwijderd
Geplaatst: 15-11-09 17:08
Borstelen, spullen schoonmaken en in de auto leggen, spullen voor jezelf klaarmaken, eten mee, en op pad. Ik rijd springwedstrijden.
dag voor de wedstrijd: wassen vlechten tuig schoonmaken alle spullen (tuig, paspoort) in de vrachtwagen/trailer leggen hooinetten vullen
wedstrijddag zelf poetsen de vieze vlekken nog even schoonmaken de knotjes die er half uit zijn nog even opnieuw spullen controleren eten klaarmaken pony inladen en weg rijden
Lis_Ol
Geplaatst: 15-11-09 17:16
dag voor de wedstrijd maak ik altijd mijn spullen schoon de dag zelf doe ik vlechten, zijn benen wassen. poetsen, auto inpakken en weg
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 15-11-09 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
m'n dekje, jasje, broek ed zitten standaard (schoon) in een tas. Beentjes en staart wassen, borstel eroverheen, knotten en voorpluk vlechten, doekje over hoofdstel/zadel/laarzen (maar ook niet altijd). Hooinet vol en gaan.
Gisteren heb ik in 20 minuten de hele voorbereiding gedaan (was niet gepland, maar scooter is gestolen dus vervoer naar stal werd even moeilijk). Beentjes gewassen, staart netjes uitgekamd, manen gevlochten (in 7 minuten ) en gauw een borstel eroverheen. Zadel erop, hoofdstel om, en gaan.
Normaal gesproken heb ik wel wat meer tijd nodig, ben ik ongeveer een uurtje bezig, vooral omdat ik dan wat meer tijd neem voor het vlechten.
lilydj
Geplaatst: 16-11-09 13:42
ik heb ook mee gedaan met een wetstrijd. ik 22e gewoden van de 100. voor mij was dat wel goed. toen reed ik pas 1jaar
ietjelover
Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-09 16:02
heb je de beginpost gelezen volgens mij weet jij niet waar dit over gaat
loveyouamor
Geplaatst: 16-11-09 16:42
[b]jha was he paard goed en knot hem of vlecht of hengste\merrie vlecht of wat anders en vet je zadel en hoofstel in [/b]
Ik wil het mijzelf altijd zo makkelijk mogelijk maken! Lukt alleen nooit> Paard even poetsen en voetjes wassen, de staart helaas ook tegenwoordig. (veel modder spatten) Ik vlecht met naald en draad. Zadel en hoofdstel kijk ik even na of er geen overdreven vuil op zit. Laarzen moeten wel gepoetst worden. Alles inladen en wegwezen.
ik maak de dag van te voren altijd een buitenrit ( als dit in te plannen is) Wassen vaak 2x ( witte schimmel) Vlechten. Zadel en hoofdstel poets ik niet specifiek voor wedstrijd Hooinet vullen Laarzen poetsen
Oh ik bedenk me net, ben nog iets vergeten in mijn lijstje.
Ik maak mezelf altijd te druk voor niets dus heb ik een aantal druppels rescue nodig voor onder me tong en iemand langs de zijlijn die op vriendelijke doch strenge wijze mededeelt/schreeuwt dat ik nou toch echt eens moet gaan rijden en/of wat ik moet doen. Werkt vaak prima.
Daisies
Geplaatst: 17-11-09 16:22
Mijn paard wordt gewassen, daarna baby olie over hem heen en zijn hoofd goed met baby doekjes. halve hengsten vlecht in de manen en een doekje over mijn tuig..
_Sascha_
Geplaatst: 17-11-09 16:50
Dat is het grote nadeel met manegepaarden...Je moet ze zo vaak delen Dus goed poetsen..soms hoefjes invetten, en wel altijd mooie (ahum XD) knotjes maken
Silence
Geplaatst: 18-11-09 12:53
Ik was zijn witte beentje, vlecht hem in en poets mijn zadel, hoofdstel en laarzen.
ReneeP
Geplaatst: 18-11-09 13:04
Een dag van te voren poets ik mijn hoofdstel en laarzen netjes, het zadel hang er vanaf hoelang het geleden is. Volgende dag witte voetjes wassen van de pony, goed poetsen, invlechten en klaar is kees! Ik vind het wel belangrijk om netjes voor de jury te komen, dat is toch altijd een eerste indruk die ze krijgen van je!
Ik was de manen en staart en de benen van mijn pony altijd even, en antiklit daarna. De dag zelf hoef ik dan alleen nog maar goed te poetsen en zijn manen en staart uit te pluizen, ik vlecht hem niet in.
Fritsiej
Geplaatst: 18-11-09 13:10
Ik poets een week van te voren me zadel en hoofdstel. In verband met glimmende delen enzo, vind ik niet mooi. Dus er hoef dan alleen maar een doekje over en het is netjes. Veder gaat er gewoon een borstel over me pony. Dan vlecht in z'n manen in en wrijf al het viesse uit ze witte staart. (gewoon in een emmer water) Ben absoluut niet van zeep bij me paarden. Dan droog ik ze staart af, zorg dat die uitgepluist word en dan maak ik knotjes van de vlechten en dan opzadelen. (vlecht zijn staart niet, dat verpest het beeld, want hij is namelijk enorm en wit ) En klaar is kees
Ik neem uitgebreid de tijd om mijn proef stap voor stap door te nemen. Weet waar jullie zwakke plekken liggen en wat je er in de proef nog aan kan doen om ze zo optimaal mogelijk te rijden.
Dat zelfde doe ik op de wedstrijddag nog eens als ik de ring in beeld heb. Zo weet ik precies op welke plek ik een beetje gas-ophouding-buitenteugel-etc bij moet geven.
Poetsen doen wij natuurlijk allemaal.
anoniem7
Geplaatst: 19-11-09 15:53
Vlechten, wassen en scheren....ik heb een hekel aan haar hahaha
- zadel + hoofdstel afdoen met nat doekje zodat het er netjes uitziet. - spullen klaarleggen - staart helemaal uitpluizen - staart en benen wassen (indien vies, in de zomer meestal helemaal)