gedeeltelijk scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: gedeeltelijk scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:35

Dan zou ik scheren echt uit je hoofd laten! Ik zou een deken opdoen, maar wel met haar eigen vachtje...

Tedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:37

Als je helemaal gaat scheren is de overgang veel te groot.. ik zou alleen haar hals doen en met een nette rechte lijn afwerken. En dan zou ik een 0 grams regendeken op doen evt. met hals

ik heb patroon nummer 10 bij mijn haflinger en heb een 100 grams regen deken op

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tedine op 17-11-09 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 22:38

Ik zal morgen even een foto maken van haar vacht nu. Maar een deken er boven op ga ik echt niet doen, ze zweet nu al met niks doen als ik daarover heen nog een deken kiep is mijn pony de hele dag oververhit

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 22:42

Een 0 grams zou inderdaad misschien nog gaan op haar vacht maar meer echt niet.
Ik ga van het weekend overleggen met mijn ijslander instructrice, kijken wat zij ervan zegt.

Ik moet zeggen als je haar ziet en vergelijkt met de rest is ze veruit het verst met haar vacht. Zelfs boven de shetlanders en haflingers steekt ze al ver uit qua wintervacht, als je bij ons op stal kijkt.

Tedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:48

pluklief schreef:
Een 0 grams zou inderdaad misschien nog gaan op haar vacht maar meer echt niet.
Ik ga van het weekend overleggen met mijn ijslander instructrice, kijken wat zij ervan zegt.

Ik moet zeggen als je haar ziet en vergelijkt met de rest is ze veruit het verst met haar vacht. Zelfs boven de shetlanders en haflingers steekt ze al ver uit qua wintervacht, als je bij ons op stal kijkt.

0 grams beschermd alleen tegen wind en regen, dus als het goed is moet ze het daar niet overdreven warm van krijgen.. iig veel succes ermee ;)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 21:23

Gister ijslanderles gehad, en zelfs daar vonden ze haar erg dik in het haar zitten.
We waren met z'n drie'en in de les en Embla had veruit het meeste haar.
Ik heb besloten om haar een streep te gaan scheren en dan voor slecht weer een regendeken op te gooien.

maris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:30

Alsjeblieft geen deken op doen, ik heb zelf ook een ijslander, gedeeltelijk geschoren, borst, hals,en hij heeft het nog warm, als je hem helemaal scheerd dan wel een deken op, maar anders niet, daar kunnen ze helemaal niet tegen,oververhitting is echt heel slecht voor zo

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:33

Dit topic is van 2009, dus ik denk niet dat het nu nog speelt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:45

Aangezien dit een oud topic is en er inmiddels genoeg andere topics over scheren zijn plaats ik hier een slotje.