de bodyprotector

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

draag jij een bodyprotector?

ja, ik draag een bodyprotector
33 (42%)
ja, maar ik zou er eigenlijk vanaf willen
1 (1%)
nee, ik draag geen bodyprotector
30 (38%)
nee maar ik wil er wel een echter is te duur/niet in mijn maat/enz
14 (17%)

Totaal aantal stemmen: 78

Paulusjuh

Re: de bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:17

Ik denk wel eens als het goed gaat; agh morgen ga ik weer zonder. Maar waarom zou ik hem afdoen? Zul je zien dat het op dat moment fout gaat :P

Nee hoor, het zit heerlijk, ik voel er niets van en voel me stuk veiliger. En wat een ander ervan vindt, dat zal me een zorg zijn :+

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:23

Ik heb sinds kort een BP en vind het eigenlijk heel fijn rijden. Heb er verschillende aangehad en er zit zeker verschil in, je hebt er hele stijve planken tussen zitten. Kwestie van verschillende passen. Mij is het heel erg mee gevallen in ieder geval. Met rijden merk ik 'm niet eens meer. Draag hem voornamelijk op buitenrit maar heb 'm ook wel eens aan met dressuur'training', rijdt echt prima!!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:24

Ik ben er laatst afgevallen(nou ja getorpedeerd) en ik had verschillende kneuzingen en zwellingen in mijn bekken. Dit was gewoon in de bak trouwens.
Een bp helpt hier niet echt tegen lijkt me, daarom draag ik zo'n ding ook niet. Hij kan (ernstigere) rugblessures wel voorkomen denk ik.
Maar ik heb er nog steeds geen gevonden die comfortabel genoeg is om er een aan te schaffen!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:26

Ik zou zeggen; probeer er eens eentje met blokjes in plaats van zo een die uit 1 geheel bestaat.

Ik heb ook een rits in het midden voor het geval ik in zo'n erge toestand ben dattie uit moet.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:28

Je draagt geen BP omdat ie je bekken niet beschermt? Het is inderdaad wat je zegt: hij beschermt tegen rugblessures maar ook je weke delen (organen etc.). Dat is nog altijd meer dan helemaal geen berscherming (op hopelijk je cap na..)!
Laatst bijgewerkt door Rukaro op 11-11-09 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:31

bp beschermt je weke delen........... botbreuken helen........ een geperforeerde nier, maag, long, darm... is een ander verhaal

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:02

dank jullie wel voor de reactie's!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:04

Mijn zusje heeft zo'n gevormde, de duurdere.
Springt ermee, corsst ermee...
zie voor foto's me profiel :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 17:08

die valt idd best wel mee...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 08:36

Geen rijtechnisch probleem.

RT--RUI

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 08:49

Ik rij nu ruim een half jaar met een BP.
Ik ben ermee gaan rijden omdat ik angstig bleef met rijden.
Ik ben al ruim 1,5 jaar bezig om mijn angst te overwinnen. En de BP helpt mij er heel erg bij.

De eerste 5 minuten van het aantrekken voelt het net een kartonnen doos _O-
Daarna wordt hij soepeler en voel ik hem niet meer.

Van de zomer was het wel warm, maar het was toen dik 30 graden, dus dan is een gewone Bodywarmer ook warm.
Want daar kun je hem kwa warmte wel mee vergelijken.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 21:45

ik heb in de zomer ook geen body aan...

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:51

Ik heb sinds kort een airbag vest, ben er erg blij mee en hij zit niet in de weg, gelukkig nog nooit hoeven gebruiken

aliceexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:19

Ik heb er een 4 jaar geleden een aangeschaft omdat het verplicht werd met de cross in ermelo.
Ik heb hem toen ook altijd gedragen met springen en cross. had er geen last van. Als je een koopt die goed past hoef je er ook geen last van te hebben, denk ik. Alleen ehb je als je een hoog zadel heb van achter dat je dan ertegen aan komt. maar ik heb een plat springzadeltje waarbij ik daar geen last van heb.

Gebruikte me bodyprotector altijd bij me pony. Toen kreeg ik een jong paard hebben we ingereden ed. en was niet een van de makkelijkste. Ik had hem toen om bij dressuur en springen gewoon voor de veiligheid. Toen zijn wij verhuist naar het noorden en daar had eigenlijk bijna niemand een bodyprotector om. Ik ben toen een tijdje gestopt met paardrijden ivm met probleempjes en toen ik halfjaar later weer oppakte heb ik hem nog een paar keer aangehad. Ik doe nu meer aan dressuur en draag hem eigenlijk niet meer. Alleen met het inrijden van de jonge paarden toch nog voor de veiligheid, wat ik toch wel heel belangrijk vind. En af en toe met springen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:08

Ik ben er nogsteeds niet uit welke het wordt.
Ben me aan het orienteren, maar de prijs speelt ook wel een rol.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 16:20

de prijzen zijn idd heel verschillend, een goede is dus boven de 100 euro zijn?

@alicee hij is volgens jou dus alleen nodig met springen/ onbetrouwbare paarden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:23

Je hebt ook goede van 80 euro :)
Als dr maar n keurmerk op zit lijkt mij.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:38

Zonder keurmerk mogen ze niet eens verkocht worden ;)

aliceexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:25

nee het is niet alleen nodig bij onbetrouwbare paarden en springen. ik denk dat iedereen zelf mag weten wat ze doen. Als je je er zelf veiliger door voelt moet je het vooral omdoen. De mijne is eigenlijk iets te klein nu, daarom draag ik hem veel minder. en omdat ik nu mijn paarden goed onder controle heb en alles en er niet vaak afval. (even afkloppen) doe ik hem niet om. misschien koop ik nog wel een nieuwe, die goed past. maar dan moet ik eerst even sparen.

EejjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:29

Ik heb een hele fijne BP van kieffer. Ik heb hem in eerste instantie gekocht voor volgend jaar , als ik met mijn (dan) 3 jarige bezig ga.

Denk dat ik hem ook ga gebruiken met springen met een merrie die ik rijd. Je weet maar nooit , 1 rottige val kan genoeg zijn.

Verder ga ik mee met KiWiKo , botbreuken helen......

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:05

Ik heb een BP van Airowear Outlyne. Hij was wel behoorlijk prijzig, maar was de enige die ik lekker vond zitten. Ik ben van de zomer van mijn peerd gedonderd en heb daarbij mijn rugwervel gebroken, daarna toch maar zo,n ding aangeschaft. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik hem in de bak niet om doe.

Hij zit niet stijf, in het bos merk ik niet dat ik hem om heb, met dressuren in de bak merk ik het wel een beetje. Het is niet warm op het moment dat je hem aan hebt, echter...als je hem uitdoet kan je, zeker in de zomer, je shirt gelijk verwisselen. Omdat het niet zo goed ademt, zweet je er behoorlijk in.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:13

Ik vind het al heel wat dat ik tegenwoordig nog weleens een cap opzet. BP gaat alleen aan met cross omdat het moet. Met zadelmak maken blijft hij gewoon in de kast.

Heel vroeger heb ik gevoltigeerd, de ontelbare keren dat ik er toen vanaf geslingerd ben hebben ervoor gezorgd dat ik nu als ik er eens af ga eigenlijk altijd op mijn voeten terecht kom (in het slechtste geval op mijn kont)
Tot ik er een paar jaar terug in de cross afging... In een flits in de lucht kwam ik erachter dat draaien niet ging. Ben gruwelijk hard om mijn bek gegaan en sindsdien vervloek ik dat ding helemaal.