bodyprotector ja of nee????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 19:31

annaaube schreef:
een hit-air!
moet je ff googelen maar dat is een platte body protector die eruit ziet als een bopywarmer ( zwart) en er zit een touwtje aan dat als je valt het een enorme airbag word! echt vet grappig dat ding.

draag je hem zelf ook???
want is dit ding wel veilig genoeg???

ietjelover

Re: bodyprotector ja of nee????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:35

neeij ik zou het nooit doen!
Ik spring maar draag er nooit een.
Mijn moeder is heel vaak ehboster en hoeveel er dan wel niet afvallen MET bodyprotector die dan WEL last hebben van hem nek en rug!.. niet te geloven. in de meeste gevallen is het zelf alleen een gebroken arm of schrik. Als hij net niet goed past niet goed zit kun je je eige zelf erger mee verwonden dan zonder!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:19

ik vind het wel handig bij ons op de manege heb niemand zon ding. *D

libertad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:58

heb sinds kort een bp, na heel lang twijfelen. inderdaad ben ik bang dat rollen moeilijk wordt, maar als je ergens tegenaan valt of als je een hoef tegen je aan krijgt lijkt het me wel veiliger. ben er gelukkig niet meer afgevallen, dus weet niet hoe het voelt als je valt. wel weet ik dat ik het eerst ook vreselijk vond zitten. maar dat ding vormt zich naar je lichaam en je went er ook wel aan, dus ik heb nu nergens meer last van.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:06

Ik heb even een extra vraagje hierbij..ik wil er ook graaag eentje aanschaffen maar ik vroeg me af wat kost dat nou gemiddeld ongeveer?

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 20:34

Idifix schreef:
Ik heb even een extra vraagje hierbij..ik wil er ook graaag eentje aanschaffen maar ik vroeg me af wat kost dat nou gemiddeld ongeveer?

dat weet ik toevallig wel :D

zo'n ding kost je al gauw als je een goeie hebt boven de 80 euro ;)

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:44

heb r zelf ook een gehad, moest ook van mn ouders....
heb hem al snel de kast in gepropt!
vind ze echt verschikkelijk zitten:O kan me er niet eens normaal in bewegen

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 20:57

ai het word wel moeilijk hoor want sommigen zeggen het is goed veilig en andere zeggen je kan beter vallessen nemen of doe het niet!!! :?
wat is nou het best??? :?

Loves_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:00

Zelf draag ik niks omdat mijn pony nooit écht gek doet en ik er dus niet vaak af val..
Als er dus iets gebeurt heb ik meer kans om iets op te lopen.

Met crossen op kamp had ik er wel 1tje van iemand geleend omdat het me gewoon een veiliger gevoel gaf omdat wij nog nooit hadden gecrossd..

Ik zou het wel doen, als jij je daar veiliger in voelt.

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:23

Ik heb jaren een bodyprotector gedragen, maar ik ben erachter gekomen dat als je bijna valt je er zon afvalt met een aan, omdat je je evenwicht er niet mee kan bewaren? Het is natuurlijk wel super veilig.

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 22:10

stefanievdb schreef:
Ik heb jaren een bodyprotector gedragen, maar ik ben erachter gekomen dat als je bijna valt je er zon afvalt met een aan, omdat je je evenwicht er niet mee kan bewaren? Het is natuurlijk wel super veilig.

nou dat hoop ik maar ;)

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:40

Nu ja ik heb er 1, ik ben erg erg blij mee! :D
Ik heb amper door dat ik hem aan heb dus ja...
Er uitzien vind ik het niet maar mama wou het liever, een vriendin van mij had het ook dus vond het niet zo erg.
Het was wel even zoeken naar een goede, heb 3 winkels gedaan voor dat ik er 1 vond die me aanstond.
Ik droeg 'm eigelijk nooit behalve op springlessen in de manege.
Bij mijn verzorgpony deed ik hem nooit aan omdat die echt super braaf is.
Maar omdat ik nu vaker alleen begon buitenritten te maken, dacht ik ik zal hem maar voor de zekerheid aandoen en omdat het kouder aan het worden is en de pony wat actiever toch maar gedaan.
En wat had ik geluk!
Zo'n 2 weken geleden begon ik hem aan te doen bij het buitenrijden.
Juist de 1ste keer dat ik hem opnieuw aandeed, was ik toch wel niet gevallen zeker!
Met paard en al de grond op, wat was ik blij dat ik had aanhad wieweet hoe het anders was afgelopen.
Men mama zei achteraf, percies of je het gevoel had dat er iets ging gebeuren.
Vanaf nu moet ik hem van mijn mama altijd aandoen, en dat snap ik best van haar!
Nu voor dressuur zou ik hem liever niet aandoen, maar om naar de bak te gaan moet ik nog een dikke 20 min stappen buiten dus doe ik hem daar ook maar aan.

Ah ja, heb er 1 met blokjes.
Laatst bijgewerkt door Aaronsroos op 21-11-09 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:46

m'n moeder wilde ook graag dat ik er een kocht, eerste wilde ik dit echt niet. vreselijk zo'n ding. Maar ik heb een goeie met blokjes gekocht en dat valt me echt heel erg mee, ik vergeet dat ding gewoon en het zit in de winter nog lekker warm ook.
Ik draag hem wel alleen bij langs de weg en met springen, met dresuur begin ik er niet aan.
maar als je zo'n goedkope hebt, is het soms wel echt zo;n blok.

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:21

bedankt voor alle reacties!

maar hoe overleven jullie de zomer/lente met zo'n ding is dat niet super warm of zit ik me nu aan te stellen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:24

Ik rij alleen met cap :) . Mijn mening: Een bodyprotector zit afschuwelijk :+ . En kom effe niet aan met 'als 'ie goed past' en blablabla, IK VIND HET NIET LEKKER ZITTEN. Klaar. :D

Heb mijn eigen paard ook gewoon ingereden zonder dus. En prima, als mensen het wel doen, hoor. Maakt mij niet uit.....

Overigens ben ik een ruiter die rijbroeken ook niet lekker vind zitten. :P

_Retje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:29

Ik gebruikte hem vorig jaar winter, omdat mn verzorgpony toen aardig heet was...
Op het begin zag ik er een beetje tegen op, maar het is zeker wel goed voor je veiligheid, kan zomaar een paar gebroken ribben voorkomen en het is nog goed voor je zit ook! Het is even wennen in het begin, maar na een tijdje heb je er geen last meer van, ik zou het zeker doen!

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:36

-
Laatst bijgewerkt door xTamay op 14-11-25 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:52

Ik heb zelf geen bp, maar zit er msischien wel over na te denken om er eentje aan te schaffen.
Maar ik doe hem dan (denk ik) alleen met springen aan :)
Dit omdat mijn vzpony nogal vaak weigert.. :+

In de lessen laat ik 'm dan denk ik af..
want bijna niemand die ik ken rijd met een bp, daarom wil ik het eigenlijk ook niet ;p

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:01

Ik heb bp aan met buitenritten. Heb hem van kieffer. Je hebt ook voorgevormde voor de vrouw met wat rondere boezem maar die kost +/- 400.
Zomer inderdaad warmer maar goed zweten doe je toch wel. En beter veilig. Ik heb geen zin om weer met zwaar gekneusde ribben en rug te zitten. Geloof me is echt veiliger maar beetje wennen in het begin.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:22

misssixty12 schreef:
Op de manega waar ik zit MOET Je in Jan/Feb een aanhebben anders mag je niet rijden:( Iemand idee hoe jee een ' Slechte ' en een ' Goed ' kan herkennen? :=

Volgens mij zijn ze allemaal veilig hoor ;) Alleen de prijs verschilt denk ik wel vanwege kwaliteit en draagcomfort.

Ik heb er nu ook nog geen een, maar mijn instructrice heeft me geadviseerd om er wel een te halen. Ze zegt dat veel maneges ze willen gaan verplichten en het is veiliger als je valt. Heel veel mensen rijden er bij ons al mee :j . En ik vind het zelf ook een fijner idee omdat ik nu redelijk vaak op een behoorlijk jonge pony rijdt die nogal snel schrikt e.d. , maar natuurlijk lijkt het me ook veiliger op de andere paarden :)

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:57

het is wel goed denk ik, en veiliger! dus als jouw moeder het graag wilt dan zou ik het gewoon doen. het is geen ramp natuurlijk!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:08

Ik rijd met BP. En het heeft echt zin!!! Ik draag hem niet met dressuur maar wel met springen, buitenrijden en SGW maar dat is verplicht. Ik heb vorig jaar(2008) 2 weken voor de zomervakantie een enrnstig ongeluk gehad. Toen heeft mijn BP me echt bescherm want de gevolgen waren anders veel erger geweest. Ik was in de les(ponyclub) aan het springen. Me pony weigerde(langs heen) heel onverwacht dus ik hing aan zijn nek. Me pony was zo lief om te stoppen dus liet ik me langs zijn nek glijden. Ik lag te lachen op de grond. Het was een beetje krap omdat ik tegen de rand aan lag dus me pony dacht ga ff aan de kant staan. Onder dat hij wegliep maakte hij een draai en stond hij boven op me. Ik moest naar het ziekenhuis in amersfoort(dichtsbijzijnde), daar werd ontdekt dat ik een gescheurde lever had dus ik moest naar het AMC in amsterdam. Ik had geen gebroken/gekneusde ribben of andere dingen en daar waren ze erg van onder de indruk. Ze vroegen ook steeds wat een BP was:P. Maar het heeft mij echt een beetje me leven gered. Snap je ouders dus goed en het is heel verstandig !!!!!!!!!!!!!!!!
NU GEEN LAST MEER VAN om vragen te verkomen !!!!!!!

Groetjes sanurie :D

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:23

sanurie schreef:
Ik rijd met BP. En het heeft echt zin!!! Ik draag hem niet met dressuur maar wel met springen, buitenrijden en SGW maar dat is verplicht. Ik heb vorig jaar(2008) 2 weken voor de zomervakantie een enrnstig ongeluk gehad. Toen heeft mijn BP me echt bescherm want de gevolgen waren anders veel erger geweest. Ik was in de les(ponyclub) aan het springen. Me pony weigerde(langs heen) heel onverwacht dus ik hing aan zijn nek. Me pony was zo lief om te stoppen dus liet ik me langs zijn nek glijden. Ik lag te lachen op de grond. Het was een beetje krap omdat ik tegen de rand aan lag dus me pony dacht ga ff aan de kant staan. Onder dat hij wegliep maakte hij een draai en stond hij boven op me. Ik moest naar het ziekenhuis in amersfoort(dichtsbijzijnde), daar werd ontdekt dat ik een gescheurde lever had dus ik moest naar het AMC in amsterdam. Ik had geen gebroken/gekneusde ribben of andere dingen en daar waren ze erg van onder de indruk. Ze vroegen ook steeds wat een BP was:P. Maar het heeft mij echt een beetje me leven gered. Snap je ouders dus goed en het is heel verstandig !!!!!!!!!!!!!!!!
NU GEEN LAST MEER VAN om vragen te verkomen !!!!!!!

Groetjes sanurie :D

Als ik dit lees, denk ik: GO BP GO BP, :D
Maarja, Vind nog steeds dat het veel beter is een BP The hebben, maar dat is mijn menig

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:15

thanx voor de reacties!

en Chernique dat heb ik nou ook maar als ik dit allemaal lees begin ik ook wel te denken volgens mij is het wel handig!

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:56

Nou zal ik dan ook nog eventjes mijn mening geven.
Een bodyprotector dragen tijdens je gewone lessen (dressuur) is niet zinvol. Het beperkt je heel erg in je bewegingen en je hebt dus geen bewegingsvrijheid. Als je valt met een bodyprotector kan je niet goed doorrollen omdat het ding in de weg zit, en omdat het zo hard is kan je heel makkelijk je arm er door breken.
Gaan we het over springen of SGW cross hebben, dan is het een heel ander verhaal. De kans dat je daar valt is groter en als je valt is er de mogelijkheid dat je op het springmateriaal valt. Dat is natuurlijk gevaarlijk, en voor zulke dingen is een bodyprotector wél handig.
Dus ik zou zeggen, alleen met springen en eventueel misschien buitenrijden.