Petrie laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sproet97

Re: Petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:35

ik vind ze heel fijn zitten heb ze van me vriendin gekregen en waren dus al ingezakt dus heb dat proces niet meegemaakt maar bij haar deden ze in het begin wel pijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:38

Petries zijn de meest verschrikkelijke laarzen die ik ooit heb gehad.
Ik heb het een half jaar met ze uitgehouden, iedere dag mee gelopen, maar elke keer trok ik ze uit met tranen in mijn ogen.
Nog nooit zulke stugge laarzen gehad en elke dag lagen mijn voeten helemaal open.
Echt waar, voor mij nooit meer Petrie.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:39

Ik denk niet dat het zo zeer de Petrie's zijn, maar de laarzen van rundleer. Rundleer is vrij stug. Wil je echt soepele laarzen, dan zou je wellicht beter kalfsleren kunnen nemen (bij mijn weten zijn die er ook van Petrie). Nadeel is wel dat kalfsleer sneller slijt.

Ik denk dat je bij iedere rundleren laars tegen ditzelfde probleem aan zult lopen, of dit nu Petrie laarzen of Cavallo laarzen zijn of laarzen van een ander merk. Naast de juiste leersoort is natuurlijk ook de pasvorm van groot belang, maar ook Petrie laarzen kun je helemaal op maat laten maken.

Inge_Tyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:54

petrie laarzen zijn van harder leer gemaakt dan de andere meeste laarzen. ik heb derby en ben daar veel blijer mee dan petrie

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:39

Ik heb perties en ik vind het wereldlaarzen!! Ik heb er wel een rits in laten zetten maar dat was meer omdat mijn kuiten wat dikker zijn geworden...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:55

heb sinds kort de petrie anky, 4 dagen ingelopen en daarna meteen mee gereden. qua comfort mis ik het een en ander. Maar heb ze net 9 dagen. Ik hoor ergere verhalen.. dus het valt voor mij allemaal wel mee.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:03

Hoe langer je ze gebruikt, hoe lekkerder ze gaan zitten.
Wel kan ik je aanraden een laars met een rits te nemen. Het is namelijk prettig als de laars zo goed mogelijk aansluit bij je kuiten en zonder rits is het soms een heel karwei om er dan in te komen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:09

ik zweer ook echt bij petrie's..
ik heb de hampshire en ik heb niks geen last gehad met inrijden of inlopen.. ik stapte op en ree er zo mee weg...
voor het rijden zijn ze echt super fijn.. voor het lopen vind ik ze iets minder fijn.. maar ook dat went.. :P
wel kijken dat ze goed aan gemeten worden.. ;)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:33

Ik vind m'n Petries erg fijn! Ja inlopen is een ramp, erg hard, maar als ze eenmaal ingelopen zijn, heel fijn :)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:32

Ik zou ook graag petrie's willen kopen,
alleen zijn er hier mensen die hun petrie laarzen bij de petrie winkel/zaak zelf op hebben laten meten ?
En die toevallig, de petrie standard, of petrie elite, of athene heeft, ik wil weten wat het ongeveer kost, met opmeten en alles erbij! :) Kan iemand me helpen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:32

Horseware schreef:
Hoe langer je ze gebruikt, hoe lekkerder ze gaan zitten.
Wel kan ik je aanraden een laars met een rits te nemen. Het is namelijk prettig als de laars zo goed mogelijk aansluit bij je kuiten en zonder rits is het soms een heel karwei om er dan in te komen.

rits? ik heb er geen rits in, denk dat goed aan laten meten ook goed helpt. Tot nu toe sluit hij supergoed aan. Soms flink werk met uitkrijgen..maar vind zonder rits wel mooier. Maar goed heb ze net 10 dagen...dus dat telt eigenlijk niet he?

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:17

ik heb mijn 2e paar petries al, vind ze heerlijk zitten.
mijn eerste paar heb ik 4 jaar meegedaan en zien er nu nog mooi uit maar pas ik niet helemaal meer vandaar dat ik nieuwe heb. inlopen is idd geen pretje maar daarna zitten ze heerlijk!
vind wel dat er bij petrie verschil zit tussen het leer van verschillende laarzen, sommige zijn veel zachter.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:21

Ik heb de Petrie Hampshire (die met rits). Ik vind het wel hele mooie laarzen, maar moest echt heel erg wennen. Vooral in het begin pijnlijke voeten nu zitten ze wel lekker.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:25

nou ik had petries gewonnen met een kentucky set op het horse event. ze komen binnen nu en 2 weken binnen heb de petrie olympic ben echt beniewd!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:27

ik vind ze lekken rijden maar dat is smaak :D

_spunky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:24

ik ga dit topic even in de gaten houden, ben aan het kijken voor nieuwe laarzen.
mijn rectiligne's zijn vrijwel versleten, en ik vind de petrie dublin wel een mooie laars, maar heb geen ervaring met het merk.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:30

Nou ik heb mijne nu iets meer dan een jaar,
ben er echt super tevreden over! :D Ze zitten heerlijk, en zien er ook super chic uit (vind ik). Ik heb de Petrie Anky's.

Het inlopen is wel even doorbijten, ik ben er gelijk vanaf de 2e dag mee op het paard gestapt. :+ Ik zeg je, dat doet pijn! En je krijgt wel een beetje een randje aan de achterkant (valt helemaal niet op maar als je echt perfectionistisch daarover bent zou ik dat niet doen), maar dan gaan ze wel véeel sneller zakken/naar je voet staan. Heb wel een tijdje echt wondjes in mn knieholtes gehad. Denk dat het bij mij 2 weken heeft geduurd ongeveer.
Ik kan nu niet meer zonder! :o

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:31

Ik heb sinds 1,5 week de Anky van Petrie, heb er tot nu toe 1 x een poging mee gedaan te rijden (na een halve week) maar wist niet hoe snel ik me oude laarzen aan moest doen :D ga vanaaf weer een poging wagen! maar hoor van andere dat ze vanzelf beter gaan zitten!

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:24

Ik heb ook Petrie Standard, al dik drie jaar als trainingslaars. Omdat ik een beetje dunne onderbeentjes heb, zitten ze rond mijn enkels vrij los en schuift mijn hak af en toe omhoog. Verder bevallen ze me wel heel goed en het inrijden heeft ook geen grote problemen veroorzaakt. (Ik heb eerst een paar dagen iedere dag een uurtje er thuis op gelopen en gefietst) Ze zijn me helaas echter iets te kort aangemeten, misschien dat ze daarom vrij snel goed zaten omdat ze niet in mijn knieholtes hebben gedrukt.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:23

Voor mij geen Petrie's meer, ik kan er niet aan wennen. Ik kan er ook niet mee rijden. Heb 2 modellen gehad, beide weer verkocht. Ik heb Derby's en dat bevalt goed.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:30

Bambi_ schreef:
Ik heb ook Petrie Standard, al dik drie jaar als trainingslaars. Omdat ik een beetje dunne onderbeentjes heb, zitten ze rond mijn enkels vrij los en schuift mijn hak af en toe omhoog. Verder bevallen ze me wel heel goed en het inrijden heeft ook geen grote problemen veroorzaakt. (Ik heb eerst een paar dagen iedere dag een uurtje er thuis op gelopen en gefietst) Ze zijn me helaas echter iets te kort aangemeten, misschien dat ze daarom vrij snel goed zaten omdat ze niet in mijn knieholtes hebben gedrukt.

Waar heb jij ze gekocht? :o
hoor van iedereen namelijk dat de mijne ook te kort zijn, heb dus ook inderdaad geen zere knieholtes oid!

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:51

@ Miiejs: Bij divoza in Heteren. Niet helemaal goed gegaan met aangemeten, in de winkel zaten ze goed, maar het was mijn eerste paar leren laarzen en toen wist ik niet dat ze eigenlijk aan het begin helemaal niet lekker moeten zitten ;) Volgens de verkoopster zaten ze ook goed, maar het is wel jammer, ze sluiten nu net niet echt mooi aan.

joedith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:06

Mijn 'oude' petrie laarzen gaan al 7 jaar mee. Heb er altijd mee getraind en wedstrijden gereden. Weet wel dat ik in t begin er flink aan moest wennen. Sinds 2 maanden heb ik de alure. De eerste 3 weken dacht ik ook, dit gaat nooit goed komen! Maar nu zitten ze perfect ;)

Ze zijn aangemeten, had gelukkig een standaard maat, heb ze in Boxmeer bij de ruitershop gekocht. Ze zijn super aangemeten, dat kost overigens niets extra's ofzo. Is gewoon service.

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:39

Ik heb de niro boots en ze zitten zo heerlijk. Eerst had ik soubirac, maar ze zaten zo slecht en nu met de niro's doe je je laarzen niet meer uit. Ik zou toch dan eens overwegen voor ze te kopen, ik denk ook wel dat er een dressuur versie in is.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 01:03

de anky petrie eerste keer aan.

Afbeelding