Tot welke prijs wil jij uitgeven aan een wedstrijdjasje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tot welke prijs wil jij geld uitgeven aan een wedstrijdjasje?

50 - 100 euro
58 (44%)
100 - 150 euro
17 (12%)
150 - 200 euro
21 (16%)
200 - 250 euro
11 (8%)
250 - 300 euro
4 (3%)
300 - 350 euro
6 (4%)
Maakt niet uit, ik wil gewoon de mooiste
14 (10%)

Totaal aantal stemmen: 131

_lautje_

Re: Tot welke prijs wil jij uitgeven aan een wedstrijdjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:26

Ik heb ook maakt niet uit gestemd. Heb onlangs een nieuw jasje uit Engeland laten komen. Van de beste kwaliteit wol en was ruim 350,-euro kwijt. Toch is het alles waard. Kwaliteit is een grote klasse beter dan pikeur of kentucky en je betaald er net zoveel voor.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:33

300 tot 350 euro :D
Zoiets kostte mijn animo ook volgens mij.
Voor dat geld heb je wel een super jasje wind en waterdicht.
*D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:01

50 - 100 euro. Ik ga echt geen honderden euro's uitgeven aan een rij-jasje hoor.
Je krijgt er heus geen hogere punten door.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:03

Nee, maar de draagcomfort en het beeld is wel heel anders.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:06

Als je wekelijks op wedstrijd gaat is het wel een ander verhaal ja.
Toen ik nog wedstrijden reed had ik misschien 4 keer per jaar een wedstrijd.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:12

150 tot 200 euro. Heb daarvoor mijn jasje gekocht en ik verwacht dat dat ding nog een hele poos meegaat. Ik ga niet wekelijks op wedstrijd overigens. Gemiddeld 1 keer per maand, winerseisoen iets meer.

Hiervoor een goedkoper jasje gehad waarvan de knopen er makkelijk vanaf vielen en verder ook niet echt lekker kwaliteit.

Ik ben ook van zwart :)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:45

Ik heb tussen de 50 en 100 euro gekozen. De moeder van een vriendinnetje gaat een jasje voor mij maken en dat kost naar schatting ongeveer 80 euro. De kleur ben ik nog niet uit, misschien grijs, bruin of bordeauxrood(ga morgen stof uitzoeken, of in ieder geval kijken voor een stof)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:15

Uhm, die van mij was nog geen 50 euro. Vind ik eigenlijk ook wel de max, ik zie het prijsverschil met duurdere jasjes van een afstandje er echt niet aan af en het is een kledingstuk wat ik hooguit eens per maand draag. Verder krijg je geen hogere punten als je een duurder jasje draagt. Hij bevalt me prima, pasvorm en draagcomfort is goed, vlekken krijg ik er makkelijk af met een natte doek.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:34

SusanH schreef:
Uhm, die van mij was nog geen 50 euro. Vind ik eigenlijk ook wel de max, ik zie het prijsverschil met duurdere jasjes van een afstandje er echt niet aan af en het is een kledingstuk wat ik hooguit eens per maand draag. Verder krijg je geen hogere punten als je een duurder jasje draagt. Hij bevalt me prima, pasvorm en draagcomfort is goed, vlekken krijg ik er makkelijk af met een natte doek.

Ik denk dat veel mensen een niet al te duur jasje kopen als ze niet heel vaak wedstrijden rijden. Het verschilt ook per persoon. Ik heb in het verleden niet al te dure jasjes gehad, maar nu laat ik er één maken omdat een standaard jasje of als hij goed zit hartstikke duur is of het model klopt voor mij niet.

De kleur wordt voor mij een bruine streep, ik heb een hele mooie stof gekocht heel sjiek. Met verschillende bruintinten erin. Donker bruine fluwele kraag en bruine voering. Ik weet heel zeker dat niemand mijn jasje heeft, het is wel een eyecatcher. Een stalgenootje vond het even wennen, ze zij zo'n kleur zou ik niet nemen(zij is echt van het standaard zwart en blauw, niets mis mee overigens), maar je vond het toch echt mooi.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:07

Ik zou op het moment geen jasje op maat laten maken ..
ik ben 15 dus zou eventueel heel misschien ( hopelijk van niet ) nog kunnen groeien ..
standaard jasje is op het moment goed voor mij
Heeft iemand mischien ervaring met dat jasje van de decathlon ?
http://www.decathlon.nl/NL/jas-voor-wed ... -17459388/

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:13

Als ik ooit zou gaan starten en besluiten dat ik het echt wat vind, dan komt er een op maat gemaakt grijs jasje. En dat mag dan ook best wat kosten.

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:20

Ik heb 2 Animo vesten en ze zijn heerlijk. Ze zijn wel 35O euro maar het is dan ook een superkwaliteit

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:38

Kan ik geloven , vind de animo's zooo mooi ..
maar helaas nog wat te duur misschien later ooit eens

XDangerousX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:42

Het is maar een kledingstuk! dat verkoop je toch niet zo duur, en wedstrijden heb je ook maar een paar keer in het jaar!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:15

_mexx_lady_: ik weet wel dat dit type jasje ook in een oude ekkia gids stonden in vijf verschillende kleuren(wel een stukje duurder hoor), op wedstrijd heb ik dezen eigenlijk nog niet gezien. Ik denk dat mensen het meer bij het traditionele model houden.
Laatst ook inderdaad ook nog een prachtig animo jasje gezien.

Rosanne12: Je hebt wel gelijk maar de éne koopt ook het ondergoed(onderbroeken, strings en boxers) bij de zeeman en de ander bij hunkemoller, verschil hou je toch. Ik heb nu de mogelijkheid om het helemaal naar mijn zin te krijgen, maar ik zou ook niet voor 500 euro een jasje op maat laten maken, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik rij om de week ongeveer een wedstrijd, heb nu een jasje waar ik de adem voor in moet houden om hem dicht te krijgen. Lijk net een rollade, hij is gewoon te smal. Echt tijd voor een nieuwe, maar kon nog niet echt slagen. Nu kwam het aanbod van het jasje maken, die sloeg ik ook echt niet af.

Ik zag vandaag op wedstrijd een tussen aubergine en bordeaux kleurig jasje. Het zat dat meisje echt als een shirtje, het zat heel mooi, vond hem alleen te kort. Hij viel echt exact op de hoogte van de riem van de broek, had ze wel een mooie broek eronder met een burderry ruit op de lusjes van de broek enzo. Zag er opzich wel mooi uit, maar het zou niet mijn keuze zijn.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:27

mmm dat korter vind ik gewoon geweldigg ,maar te kort natuurlijk ook weer niet =)
Ben nog altijd aan het twijfelen of ik een gewoon model neem of zo meer een 'vestje'

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:15

ik heb net een heel duur nieuw jasje gekocht, reden, ik heb net een maatje meer nodig dan standaard gemaakt wordt.
Toen heb ik een jasje van een grote maten merk geprobeerd, maar die pasvorm pastte mij ook niet. (buik en heup prima, borst veel te wijd).

Uiteindelijk gevallen voor maatwerk, ook omdat ik een andere kleur wilde hebben.

Ik denk dat daar ook de markt zit voor maatwerk, net de maten die niet in de winkel te koop zijn of afwijkende kleurcombinatie. De meeste winkels durven nog niet erg om zo iets in de winkel te hangen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:25

ik heb net een nieuw jassje gekocht; een pikeur epsom, chocoladebruin. Deze was 175 euro en dit is ook echt het maximum dat ik eraan uit wil geven.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:02

Die Pikeur epsom pracht van een jasje !
maar vind het helaas nog te duur voor de keren dat ik het nu gebruik en kan nog groeien ( hoop toch van niet )

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:10

ingvdh schreef:
ik heb net een heel duur nieuw jasje gekocht, reden, ik heb net een maatje meer nodig dan standaard gemaakt wordt.
Toen heb ik een jasje van een grote maten merk geprobeerd, maar die pasvorm pastte mij ook niet. (buik en heup prima, borst veel te wijd).

Uiteindelijk gevallen voor maatwerk, ook omdat ik een andere kleur wilde hebben.

Ik denk dat daar ook de markt zit voor maatwerk, net de maten die niet in de winkel te koop zijn of afwijkende kleurcombinatie. De meeste winkels durven nog niet erg om zo iets in de winkel te hangen.

Dat komt mij bekent voor, bij mij is de borstomvang juist te klein. Voor wat voor kleur heb jij gekozen??

Ik vond het wel gewaagd van Harry Horse, levert nu ook grotere maten(alleen in het zwart, maar het is een begin) en ze hebben nu ook een bruin jasje.

Veel kleuren zijn haast niet te vinden, denk aan grijs ofzo. Bruin is wel iets meer te vinden. En als ik toch een jasje laat maken, dan ook een niet standaard kleur. Zit nu te wachten op het naaipatroon, wilde een jasje met een dubbele split, dus moest een nieuw patroon voor besteld worden.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 09:22

Dat gaat de goede kant op ;)

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:41

Ik heb het wedstrijd jasje van Pikeur Diana. Zit erg lekker, ik vind het een erg mooi model.
Hij was 150/160 euro?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 13:09

Oh zijn die zo goedkoop? of heb jij de wasbare variant..
Die zijn wel mooi van snit!