Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ben in ieder geval niet de enige, misschien heeft het dan iets met het weer te maken..?
Juin schreef:Als je een paard vroeg scheert is de vacht nog druk bezig met het aanmaken van een wintervacht. Dit proces kun je niet tegen houden. Het komt door het kouder worden en het korter worden van de dagen. Zodra de echte groei er uit is, meestal na de kortste dag (21 December) blijft een paard vaak veel korter in de vacht na het scheren (mits hij warm genoeg is toegedekt met een deken).
Dus het is op zich is het logisch dat de paarden naar de winter toe (najaar) heel veel vacht ontwikkelen (de 1 meer dan de ander) eenmaal op wintersterkte wordt het rustiger.

lotje_lotje schreef:Ik denk dat je een idkker deken op moet doen, mijn paard is namelijk nog redelijk dun in het haar maar niet geschoren en die heeft 400 grams en staat gewoon binnen! Je moet sowieso 400 grams op doen.
Majo schreef:Is dit niet een kwestie van logisch nadenken, en dat je paard het gewoon koud heeft gehad? Als ie het niet koud had, zou hij ook geen haar aanmaken. Vergis je niet dat het 's nachts toch redelijk koud kan zijn hoor, rond de 2 graden.

lotje_lotje schreef:Ik denk dat je een idkker deken op moet doen, mijn paard is namelijk nog redelijk dun in het haar maar niet geschoren en die heeft 400 grams en staat gewoon binnen! Je moet sowieso 400 grams op doen.

Abeltje77 schreef:lotje_lotje schreef:Ik denk dat je een idkker deken op moet doen, mijn paard is namelijk nog redelijk dun in het haar maar niet geschoren en die heeft 400 grams en staat gewoon binnen! Je moet sowieso 400 grams op doen.
400 gr??? Het is 13 graden buiten! Wat doe je dan als het straks 10 graden gaat vriezen? Bind je hem dan een vierseizoenendekbed om ofzo?
Mijnes staat ongeschoren, zonder veel vacht zonder deken. Geen centje pijn hoor.