Buiten zijn de paarden vaak niet zo kijkerig en veel meer ontspannen. Dan kan ik een vele fijnere proef neerzetten. Binnen hoeft er maar een deurtje dicht te vallen en ze reageren er meteen op. Binnen springen is ook een bonk spanning voor mijn paard.
2 proeven rijden. Veel gezelliger dan indoor want er doen er veel meer mee. Lekker nagenieten in het zonnetje. Enige nadeel is met regen en onweer dat als het dan regent als je moet rijden je vaak ook helemaal doorweekt bent. Groot inrijterrein waar het met indoors nog wel is veel te klein is. En outdoor schiet het meer op voor mn gevoel
Eigenlijk heb ik geen voorkeur. Maar als ik met een jong paard zou starten, gaat mijn voorkeur naar indoor. Gewoon om haar beter leren kennen hoe ze is in een andere omgeving. Op een gegeven moment komt het outdoor wel..
Hangt ook een beetje van het paard af. Ik rij zelf liever buiten, meer ruimte vooral ook met losrijden. Met de meeste jonge paarden is buiten ook fijner beginnen omdat je meer ruimte hebt. Maar ik heb ook een paard gereden die juist binnen fijner te rijden was op concours.
Ligt eraan, mijn eigen paard loopt fijner binnen, hij vindt binnenbakken niet eng maar andere paarden wel, en binnen heb je daar geen last van. Zit ook tussen mijn oren, want als ie er vandoor schiet in een binnenbak kan ie nergens heen, daardoor zit ik er veel relaxter op. Het andere paard dat k start is juist meer op zijn omgeving, denk dat die lekkerder buiten zal lopen. Vorige paard wat k startte liep buiten weer veel fijner. Scheelt echt per paard.
ik zowiezo buiten, vanwege de ruimte en minder storing. Binnen enkel bij grote pistes waar de ring in de ring ligt zeg maar, helaas vind je deze weinig
OdiEtAmo
Geplaatst: 12-11-09 18:15
Indoor Ondanks dat je hier indoor op weinig locatie's 2 proeven kunt rijden... Pony was altijd lekker fris en kon er fijn aan rijden
Paard ben ik nog niet mee gestart dus heb geen idee. Hoewel, indoor kan ze minder 'kanten' op wat misschien aan het begin wel een fijn idee is.
Outdoor. Ik rij alleen dressuur, en dan zijn de indoor-wedstrijden in mijn ogen nogal snel saai. Outdoor zijn veel leukere wedstrijden, je komt veel meer mensen tegen. En voor het rijden ook fijner, meestal meer ruimte om los te rijden. Groot voordeel van de indoorwedstrijden is dat je vaak al snel na je proef je punten weet.
brenda_daisy
Geplaatst: 15-11-09 17:03
Outdoor omdat mijn pony buiten niet schrikt, binnen schrikt ze van alles aan de kanten enzo.
isverwijderd
Geplaatst: 15-11-09 17:04
Outdoor, absoluut, je hebt veel meer ruimte, en het is rustiger. Ik vind het ook fijner qua licht.
Helma_Amber
Geplaatst: 15-11-09 17:05
Outdoor. Mijn paard voelt zich niet prettig indoor en is dan ongemotiveerd en heel snel afgeleid. Buiten is hij heel vrolijk en gemotiveerd.