Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
abcde schreef:nog een vraagje:
ik heb sinds donderdag het veulen bij twee pony's staan.
Nu wordt hij moeilijk geaccepteerd zeker met voertijd.
Hij is nog zo kwetsbaar en ben bang dat hij zich blesseerd.![]()
Ik sluit hem nu nog steeds snachts op, en overdag mag hij in de wei bij ze.
Hoe lang denken jullie dat dit duurt en wat is normaal?
Daarbij is het heel nogmaal dat ze een paar keer door het lang gejaagt worden in het begin
Mams is meestal te lief geweest, dus moeten de veulens hun plek even leren kennen
Linsey1 schreef:In eerste instantie zou ik gewoon het veulentje zonder deken laten lopen, ze maken immers zelf een wintervacht aan.
Mocht het echt te koud worden, kun je altijd nog een deken opdoen (voel bijv. aan de oren). Heb trouwens nog nooit een veulen met deken op gezien![]()
Denk er wel aan dat een veulen regelmatig uit de deken kan groeien
Hij wordt wel een teddybeer zo, maar ben toch niet met hem aan het rijden. Misschien volgend jaar. In de winter doe ik hem niet veel poetsen ivm de vetlaag in zijn haar.
Caira schreef:Jogh ze maken hun eigen deken aan hoor. Pas als ze echt heel erg koud aanvoelen dan wel, maar dat gebeurt niet snel hoor.
beter dan gewoon meer hooi geven ofzo zodat ze meer kracht hebben
amyz schreef:hihi wist niet dat een paardenvacht kon vervilten zeg:p zo leer je elke dag weer wat bij:)
warm geloof ik wel ja... maar hoe doe je dat dan in de zomer met zo'n matras?:p zomervachtje erin?:P