dressuur rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:26

Ik ben aan het twijfelen of ik dressuur of springlaarzen ga kopen, alleen wil ik weten dat je met springlaarzen ook dressuurwedstrijden op laag niveau mag rijden.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 10:33

stefanievdb schreef:
Ik ben aan het twijfelen of ik dressuur of springlaarzen ga kopen, alleen wil ik weten dat je met springlaarzen ook dressuurwedstrijden op laag niveau mag rijden.

ik rijdt Mdressuur met mijn coventry's, zijn dus ook springlaarzen :D

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 10:47

notabene schreef:
Ik heb ook de Königs Sir, ze zijn heel duur maar er is (bijna) niks beter... Hard aan de buitenkant, zodat je been minder beweegt, en zacht aan de binnenkant voor een betere contact met het paard.
Het probleem is ze met de goede maten te bestellen :-((

Mijn (inmiddels overleden :+ ) Soubiracs hadden dit ook. Heel hard leer aan de buitenkant, super soepel leer aan de binnenkant. Fantastische laarzen!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:36

Ik heb Petrie Glasgow laarzen gekocht maar twijfel nog heel erg over de hoogte.

Zoals ze nu zitten kan ik er een vinger aan de achterkant bij doen en dan zit ik echt in mijn knieholte. In de winkel zeiden ze dat ie hoog genoeg was omdat ie anders teveel in mijn knie holte zou zitten en dan om zou buigen bij gebruik maar ik vertrouw het niet en ben bang dat ze straks heel erg afzakken.

Hoe hoog horen laarzen te zitten? net op de knie, net onder de knie?

annelinnie

Re: dressuur rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:41

heb laarzen uit zweden, voor 108 euro gekocht :D ze zijn van treadstone geloof ik.. niet echt bekend maar heel mooi met veter! en zijn helemaal niet zo stug, en vind ze dus ook echt heel fijn.. als je je laarzen goed kan onderhouden en dat ook bijhoud dus heb je er echt geen werk aan en even inlopen en rijden maar :D

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:04

Ik heb petrie's dressage die hebben het zelfde als de Königs Sir.
soft kalfsleren binnenkant dus zacht voor meer contact en kalfsleren buitenkant extra versterk dus hard voor extra stevigheid en ik zweer erbij.
Afbeelding
Heb als trainingslaars ook zacht leer maar voor op wedstrijden vind ik een harde schacht netter.

echte kachelpijpen moet ik echt niet, die zijn heel vaak wel een stuk goedkoper. dat is het voordeel. ik was voor die petrie's dan ook meer dan 600 euro kwijt.

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:21

ik vind de steun die ze aan je benen geven prettig......

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 18:48

Wildflower schreef:
Ik heb Petrie Glasgow laarzen gekocht maar twijfel nog heel erg over de hoogte.

Zoals ze nu zitten kan ik er een vinger aan de achterkant bij doen en dan zit ik echt in mijn knieholte. In de winkel zeiden ze dat ie hoog genoeg was omdat ie anders teveel in mijn knie holte zou zitten en dan om zou buigen bij gebruik maar ik vertrouw het niet en ben bang dat ze straks heel erg afzakken.

Hoe hoog horen laarzen te zitten? net op de knie, net onder de knie?

van wat ik gehoort en gelezen heb zakken laarzen zo'n 3 a 4 cm in. Mijn laarzen zitten nu (na 3x mee gereden te hebben ongeveer, niet ingelopen verder) nog 2 cm voorbij mijn knieholte zegmaar. er vouwt nu idd een stukje dubbel als ik flink de knieën buig. Maar als ze strax ingezakt zijn moet het dus helemaal kloppen.

ik zou dus denekn dat jou laarzen inderdaad te kort zijn. uitgaande van de 4cm zakken heb je dus strax je laars 5 cm onder je knieholte zitten. dat toon niet bepaald mooi..

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:02

Bedankt voor je reactie. Ik heb de winkel gebeld en ga er zaterdag mee terug. Dan kan ik een hogere proberen. Nadeel is alleen dat deze laarzen alleen maar 2 cm hoger kunnen terwijl het voor het dressuurplaatje nog wel hoger zou mogen.
Maar goed eerst maar passen.

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:09

Ik heb ook 'kachelpijpen' ;) maar ze zitten heerlijk :D in het begin deden ze wel pijn, maar heb ze thuis veel aangehad en er veel trap mee gelopen, en nu rijden ze heel erg lekker. Heb de Derby Bento.. ook heel hard leer, geen rits/veter o.i.d. maar vind ze steeds soepeler zitten... houd mijn been mooier stil met die laarzen aan, en druk mijn hakken netjes uit.. dus ben er heel blij mee, voor foto's in mijn profiel, heb ze zo ie zo aan op de 3 wedstrijd foto's...

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:15

Ik ben aan mijn tweede paar PETRIE ANKY bezig heb er nu wel ritsen in laten zetten.
Omdat het uittrekken best lastig is.
Ik vind het een hele fijne laars kon er ook zo mee weglopen nergens last van!
En ik vind een hoge dressuur boog in de laarzen bij mij mooier om dat ik korte dikke beentjes heb zo lijkt het been iets langer!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:49

Ik spring en dressuur. Voor het springen heb ik echte springlaarzen (cavallo gigant) gewoon omdat dit fijner rijden is emt sprignzadel, maar voor de dressuur zweer ik bij mijn Königs Sir. Super zacht van binnen en bij de voet, waardoor je een optimaal contact en gevoel hebt met je paard en hard van buiten. Dit harde geeft toch meer steun dan bij mijn springlaarzen. Met mijn springlaarzen kan ik mijn benen minder mooi stil houden dan met mijn Königs. Die geven je een bepaalde houding.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:40

Ik wil graag de Ariat Bromont tall h2o gaan kopen. Zijn voor dressuur en springen geschikt doordat ze niet heel erg hoog zijn.

Heeft iemand ervaring met deze laars??

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:52

MyrtheLALA schreef:
Ik wil graag de Ariat Bromont tall h2o gaan kopen. Zijn voor dressuur en springen geschikt doordat ze niet heel erg hoog zijn.

Ja deze heb ik ook, ik vind het een super laars. Mooi en soepel leer en ik heb er genoeg steun aan, inlopen was niet nodig kon er meteen een dag op lopen en mee rijden.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:01

MyrtheLALA schreef:

Deze heb ik ook ik vind het ook een superlaars! Ze zaten vanaf minuut 1 heerlijk en ik kan er wel een hele dag op lopen. Met rijden zitten ze ook lekker maar het is echt totaal het tegenovergestelde van de genoemde ''kachelpijpen'' dus wel afhankelijk van wat je precies zoekt.

Lotje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:07

Heb petrie olympic laarzen, super fijne laarzen met rits aan binne voor zijde
was idd niet fijn om in te lopen , blaren niet normaal, maar nu zitten ze heerlyk
Waarom ik ze aanheb?
Ik vind het mooi staan en houd mijn benen beter stil

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:12

Knert schreef:
wendy_paard schreef:
nou ik snap niet wt je aan een paard zijn buik moet voelen ik voel liever zijn rug.

ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Elk contact met je paard lijkt me 'handig'.. hoewel ik zelf ook kachelpijpen heb..

`

ja maar ik blijf liever van en paard zijn buik af tenzij ik een hulp moet gefen
als ik die niet geef probeer ik zijn buik niet aan te raken dus ook niet te voelen
of is dat heel dom :+

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:18

verschrikkelijk die harde laarzen.
Heb 2 paar bij lipica laten aanmeten en dan zacht leer.
Nou heb bij dy'on chaps voor thuis laten aanmeten, gewoon soepel dus dubbelvouwen als stof. oftewel slap.
En laat van het zomer parlanti laarzen aanmeten voor concour, boterzacht leer.
Ik snap het niet, je voelt niks met de laarzen.
Ik reed er in het verleden ook altijd mee hoor.
Maar wat een verschil, je voelt je paard gewoon weer.
En als je dan geen stil been kan houden, tja oefening baart kunst.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:24

joke165 schreef:
MyrtheLALA schreef:

Deze heb ik ook ik vind het ook een superlaars! Ze zaten vanaf minuut 1 heerlijk en ik kan er wel een hele dag op lopen. Met rijden zitten ze ook lekker maar het is echt totaal het tegenovergestelde van de genoemde ''kachelpijpen'' dus wel afhankelijk van wat je precies zoekt.

Oke, heb je de zomer of winter variant? Ik ga ze morgen halen, maar weet echt niet welke ik moet nemen? Is de gevoerde in de zomer te heet of is het vol te houden?

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:10

Oke, heb je de zomer of winter variant? Ik ga ze morgen halen, maar weet echt niet welke ik moet nemen? Is de gevoerde in de zomer te heet of is het vol te houden?[/quote]

Ik heb de winter variant, in de zomer doe ik een pantysok aan en heb ik het zeker niet te warm en in de winter een Stapp Horse sok en geen koude voetjes.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 12:33

ladylay schreef:
En als je dan geen stil been kan houden, tja oefening baart kunst.

inderdaad ja, dan maar liever niet die harde rotdingen en ietsje meer moeite steken in het leren stil houden van de benen :D

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:33

MikeRick schreef:
Citaat:
Oke, heb je de zomer of winter variant? Ik ga ze morgen halen, maar weet echt niet welke ik moet nemen? Is de gevoerde in de zomer te heet of is het vol te houden?

Ik heb de winter variant, in de zomer doe ik een pantysok aan en heb ik het zeker niet te warm en in de winter een Stapp Horse sok en geen koude voetjes.

Ik heb ze vanochtend gehaald bij divoza! De zomer hadden ze sowieso niet meer in mijn maat, dus ben gewoon voor de winter-variant gegaaan! *D *D Helemaal blij!