Ervaringen/foto''s gezocht twee shetten vervoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Ervaringen/foto''s gezocht twee shetten vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 19:49

Dat was me dus ook opgevallen, vandaar dat ik me afvroeg hoe ze dat doen met hooi erin.

Hoe hebben jullie die shet in de auto gekregen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:38

zo hebben wij een shetlander veulen vervoerd achterin een bestelbusje. Deze is gewoon opgetild met 2 man geloof ik, was nog echt een jonkie (net gespeend). Met een oudere shet zou ik gewoon een lange plank neer leggen denk ik.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:42

in een trailer? het lijkt mij onveiliger om met stro of hooi of rare dingen erin te gaan rijden
gewoon niks erin rustig rijden en goed vast zetten dan komt t helemaal goed.
ook wel eens in een busje in het laad ruim vervoerd ook een veulen net afgespeend ben er gewoon bij gaan zitten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:28

capopjekop schreef:
Dat was me dus ook opgevallen, vandaar dat ik me afvroeg hoe ze dat doen met hooi erin.

Hoe hebben jullie die shet in de auto gekregen?

Ze had al vaker in een auto gestaan dus de voorbenen steigerde ze er zo in. Samen met andere meid handen ineen gehaakt achter dr kont en dr een zetje gegeven. Dit is een 5 jarige shet van 95 cm dus te zwaar om echt te tillen :P. Maar ik ga wel eventjes een loopplank een keer maken maar eerst schotten voor in de trailer want als ik wegga dan neem ik ze allebei mee.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:11

wij vervoeren regelmatig shetters in een 1.5 paards trailer. geen gezeur met tussenschot dus en kan makkelijk. gewoon vastzetten en rijden, huppakee!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:04

Auks schreef:
secricible schreef:
hooi of stro, mij om het even, maar ik zit niet zo lang terug een topic te lezen over het vervoeren van een veulen en daar zegt iedereen "hooibalen/strobalen voorin en dan veulen er los in" terwijl iedereen hier tegen hooi of stro balen is en zegt dat het gevaarlijk is. Vandaar dat ik benieuwd ben waar dat verschil dan in moet zitten tussen een veulen en een shetlander...

Voor mij persoonlijk zit er geen verschil in om hooi/strobalen te gebruiken bij een veulen of een shet, ik zou het bij beide niet durven. wel apart idd dat in dit topic iedereen er "tegen" is en in dat andere het juist aanraadt. Al lees ik wel dar ze het voorin doen, dus om te zorgen dat ze niet onder de voorstang heen kunnen, dat is misschien nog wel een optie, en achter de stang kan je de balen ook vast zetten. Mijn shet is echter zo klein dat ze zonder zich te stoten onder de stang doorkan ;-)

Dat viel ook op ja.

Verder heb ik er geen ervaringen mee.